rare electrische storing 214 SI >96
-
gangsterman1234
rare electrische storing 214 SI >96
heeey
ik heb een paar dagen geleden een subwoover aan mijn nieuwe radio gehangen, nou is daardoor op de een of andere manier een sluiting ontstaan in mijn electrische systeem, de auto vertoont nu de volgende punten:
- radio werkt niet meer (is niet stuk, heb ik laten controleren in de winkel en gezien dat hij het deed)
- geschakelde +, de gewone plus en de min van de radio heb ik gewoon, al gaat de geschakelde plus pas aan met het contact aan (dus niet als je de sleutel 1 tikje omdraait wat wel zou moeten)
- als je de alarmknipperlichten aan hebt als je bijvoorbeeld de auto even langs de weg zet en met de afstandsbediening de auto op slot doet gaat direct het alarm af, zonder alarmknippers aan gebeurt dit niet.
- met alarm knippers aan knippert de binnenverlichting contra mee als je de deur open hebt.
dit zijn volgens mij bijna alle dingen wat mij is opgevallen, de rest werkt wel gewoon, in een situatie knippert het kofferkleplampje ook zonder dat deze open is maar die situatie weet ik nu even niet meer.
zelf denk ik dat al deze dingen op 1 massapunt zijn aangesloten ofzo, maar omdat ik geen electrische schema's kon vinden weet ik dat niet zeker.
weet iemand hoe het zit met de bedrading van deze systemen of hoe dit zou kunnen komen??
ik heb een paar dagen geleden een subwoover aan mijn nieuwe radio gehangen, nou is daardoor op de een of andere manier een sluiting ontstaan in mijn electrische systeem, de auto vertoont nu de volgende punten:
- radio werkt niet meer (is niet stuk, heb ik laten controleren in de winkel en gezien dat hij het deed)
- geschakelde +, de gewone plus en de min van de radio heb ik gewoon, al gaat de geschakelde plus pas aan met het contact aan (dus niet als je de sleutel 1 tikje omdraait wat wel zou moeten)
- als je de alarmknipperlichten aan hebt als je bijvoorbeeld de auto even langs de weg zet en met de afstandsbediening de auto op slot doet gaat direct het alarm af, zonder alarmknippers aan gebeurt dit niet.
- met alarm knippers aan knippert de binnenverlichting contra mee als je de deur open hebt.
dit zijn volgens mij bijna alle dingen wat mij is opgevallen, de rest werkt wel gewoon, in een situatie knippert het kofferkleplampje ook zonder dat deze open is maar die situatie weet ik nu even niet meer.
zelf denk ik dat al deze dingen op 1 massapunt zijn aangesloten ofzo, maar omdat ik geen electrische schema's kon vinden weet ik dat niet zeker.
weet iemand hoe het zit met de bedrading van deze systemen of hoe dit zou kunnen komen??
-
gangsterman1234
Heey
de sub heb ik al helemaal losgehaald, nogdteeds niks. Wel gaan de lampjes aan dat hij zeg maar uit staat. Hij slaat aan op de gechakelde + maar daar staat volgens mij gewoon stroom op, teminste dat zegt mijn multimeter
en wat betreft dat rode blok. Waar is die voor en war stuurd hij aan?? En is daar iets aan te meten??
Owja, en alle zekeringen onder me dashboard zijn goed.
Ik heb zeg maar alle standaart fault isolation gedaan, radio apart, radio los, zekeringen contact aan, contact uit enz.
Gr.
de sub heb ik al helemaal losgehaald, nogdteeds niks. Wel gaan de lampjes aan dat hij zeg maar uit staat. Hij slaat aan op de gechakelde + maar daar staat volgens mij gewoon stroom op, teminste dat zegt mijn multimeter
en wat betreft dat rode blok. Waar is die voor en war stuurd hij aan?? En is daar iets aan te meten??
Owja, en alle zekeringen onder me dashboard zijn goed.
Ik heb zeg maar alle standaart fault isolation gedaan, radio apart, radio los, zekeringen contact aan, contact uit enz.
Gr.
-
Mink015
Hi,
Je sub helemaal weggehaald zeg je. Betekend dit dat je ook de versterker van de sub hebt weggehaald, de rca waarmee hij aangesloten is op je radio en de plus en min kabel van je sub? Dit zou je moeten doen namelijk. Alleen de sub weghalen zegt namelijk niets.
Kijk niet naar lampjes om te weten of er stroom op staat maar naar je multimeter.
Gebruik nooit een massapunt voor een versterker welke ook al voor andere doeleinde wordt gebruikt. (Ik zou trouwens niet weten hoe je een dikke minkabel voor een sub op een klein aansluitpunt krijgt)
Stel deze vraag desnoods eens op showyoursound.nl, een enorm goede caraudiosite en nog Nederlands ook.
Je sub helemaal weggehaald zeg je. Betekend dit dat je ook de versterker van de sub hebt weggehaald, de rca waarmee hij aangesloten is op je radio en de plus en min kabel van je sub? Dit zou je moeten doen namelijk. Alleen de sub weghalen zegt namelijk niets.
Kijk niet naar lampjes om te weten of er stroom op staat maar naar je multimeter.
Gebruik nooit een massapunt voor een versterker welke ook al voor andere doeleinde wordt gebruikt. (Ik zou trouwens niet weten hoe je een dikke minkabel voor een sub op een klein aansluitpunt krijgt)
Stel deze vraag desnoods eens op showyoursound.nl, een enorm goede caraudiosite en nog Nederlands ook.
-
gangsterman1234
yep me sub is inderdaat helemaal compleet los van de auto nu, stroom, signaal enz. is er allemaal vanaf.
wat betreft me radio. de radio blijft als ik hem aansluit in de uit stand staan, dus normaalgesproken als hij geen geschakelde plus krijgt (contact uit), maar als ik ga meten heb ik die wel, het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat hij of z'n min niet kwijt kan dus ergens een massaprobleem of dat er wel stroom op staat maar niet voldoende.
het enige wat ik kan verzinnen dat alle punten uit mijn eerste post op hetzelfde massapunt aangesloten zijn ofzo.
dus mischien weet iemand hoe dit zit??
wat betreft me radio. de radio blijft als ik hem aansluit in de uit stand staan, dus normaalgesproken als hij geen geschakelde plus krijgt (contact uit), maar als ik ga meten heb ik die wel, het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat hij of z'n min niet kwijt kan dus ergens een massaprobleem of dat er wel stroom op staat maar niet voldoende.
het enige wat ik kan verzinnen dat alle punten uit mijn eerste post op hetzelfde massapunt aangesloten zijn ofzo.
dus mischien weet iemand hoe dit zit??
-
gangsterman1234
jah dacht ik ook, maar ik heb al denk ik 2 weken met de radio gereden zonder problemen, en heb sinds toen niks veranderd aan de kabelboom van de radio zelf, alleen maar tulpjes in me radio gestoken en stroomdraden rechtstreeks van de accu en voor de geschakelde draad aangeplucht aan de radio bekabeling (zit een afgedopt stekkertje aan)
heb zelfs nu voor het zoeken me radio helemaal afgekoppeld maar dan blijven die andere storingspunten nog wel, dus kan het niet meer aan mijn radio bekabeling liggen dacht ik.
ik ga binnekort wel even kijken of een nieuwe massa draad ofzo werkt en anders maar eens kijken hoe het onder me dashboard zit en kijken of ik kan uitvogelen hoe het zit:P
heb zelfs nu voor het zoeken me radio helemaal afgekoppeld maar dan blijven die andere storingspunten nog wel, dus kan het niet meer aan mijn radio bekabeling liggen dacht ik.
ik ga binnekort wel even kijken of een nieuwe massa draad ofzo werkt en anders maar eens kijken hoe het onder me dashboard zit en kijken of ik kan uitvogelen hoe het zit:P
- Grade
- MG-R Addict
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
- Woonplaats:
- Locatie: Heerenveen
hmm, gewoon eerst alle niet originele kabels loskoppelen en dat moet werken anders toch een zekering of iets anders.
Dan 1 voor 1 weer vastzetten en kijken wanneer het niet meer werkt. Wat je ook zou kunnen doen is even de - accupool loshalen zodat het systeem zich reset.
Dan 1 voor 1 weer vastzetten en kijken wanneer het niet meer werkt. Wat je ook zou kunnen doen is even de - accupool loshalen zodat het systeem zich reset.
''it's a rover, the engine won't turn over''
Rich hall
Rich hall
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
gangsterman1234
-
gangsterman1234
nou de storing is verholpen, en niemand had het goeie antwoord:P
na nog wat meten kwam ik erachter dat de vaste + van de radio maar 5V was als het contact uit is, met contact aan was dat 7V.
vervolgens heb ik vanaf de accu rechtstreeks 12V op de draad gezet en toen de radio aangesloten, en die deed het meteen weer als vanouds. en de rest van de dingen was ook meteen weg, dus onder het dashboard een grote plus draad gezocht en deze aan de radiodraad aangesloten en weg was mijn probleem.
na nog wat meten kwam ik erachter dat de vaste + van de radio maar 5V was als het contact uit is, met contact aan was dat 7V.
vervolgens heb ik vanaf de accu rechtstreeks 12V op de draad gezet en toen de radio aangesloten, en die deed het meteen weer als vanouds. en de rest van de dingen was ook meteen weg, dus onder het dashboard een grote plus draad gezocht en deze aan de radiodraad aangesloten en weg was mijn probleem.
-
Mink015
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Jouw fout is dat je denk dat als mensen een vraag stellen, en je beantwoord die. Dat ze ook de moeite nemen je antwoord te lezen, dat gebeurd echter zelden als je reply niet 1 van de onderste 2 a 3 in een topic is.Mink015 schreef:nou...niemand goede antwoord..... "Kijk niet naar je lampjes om te kijken of er stroom op staat maar naar je multimeter" schreef ik. Je deed het en...probleem opgelost![]()
Their loss wat mij betreft
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!





˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo