rare electrische storing 214 SI >96

214 216 218 220 25
gangsterman1234

rare electrische storing 214 SI >96

Bericht door gangsterman1234 »

heeey

ik heb een paar dagen geleden een subwoover aan mijn nieuwe radio gehangen, nou is daardoor op de een of andere manier een sluiting ontstaan in mijn electrische systeem, de auto vertoont nu de volgende punten:

- radio werkt niet meer (is niet stuk, heb ik laten controleren in de winkel en gezien dat hij het deed)
- geschakelde +, de gewone plus en de min van de radio heb ik gewoon, al gaat de geschakelde plus pas aan met het contact aan (dus niet als je de sleutel 1 tikje omdraait wat wel zou moeten)
- als je de alarmknipperlichten aan hebt als je bijvoorbeeld de auto even langs de weg zet en met de afstandsbediening de auto op slot doet gaat direct het alarm af, zonder alarmknippers aan gebeurt dit niet.
- met alarm knippers aan knippert de binnenverlichting contra mee als je de deur open hebt.

dit zijn volgens mij bijna alle dingen wat mij is opgevallen, de rest werkt wel gewoon, in een situatie knippert het kofferkleplampje ook zonder dat deze open is maar die situatie weet ik nu even niet meer.

zelf denk ik dat al deze dingen op 1 massapunt zijn aangesloten ofzo, maar omdat ik geen electrische schema's kon vinden weet ik dat niet zeker.

weet iemand hoe het zit met de bedrading van deze systemen of hoe dit zou kunnen komen??
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Waar je me kunt beginne is terug gaan naar het begin.
Haal je sub en je versterker los(ik neem aan dat je versterkt hebt).

en test je radio nog eens.
Kijk ook je zekeringe even allemaal na. Grote kans dat er daar gewoon 1 van kapot is.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ik denk dat dat grote rode blok op je zekeringkast naar de klote is,
heb hier al meer over gelezen.
Afbeelding
gangsterman1234

Heey

de sub heb ik al helemaal losgehaald, nogdteeds niks. Wel gaan de lampjes aan dat hij zeg maar uit staat. Hij slaat aan op de gechakelde + maar daar staat volgens mij gewoon stroom op, teminste dat zegt mijn multimeter

en wat betreft dat rode blok. Waar is die voor en war stuurd hij aan?? En is daar iets aan te meten??

Owja, en alle zekeringen onder me dashboard zijn goed.
Ik heb zeg maar alle standaart fault isolation gedaan, radio apart, radio los, zekeringen contact aan, contact uit enz.

Gr.
Mink015

Bericht door Mink015 »

Hi,

Je sub helemaal weggehaald zeg je. Betekend dit dat je ook de versterker van de sub hebt weggehaald, de rca waarmee hij aangesloten is op je radio en de plus en min kabel van je sub? Dit zou je moeten doen namelijk. Alleen de sub weghalen zegt namelijk niets.

Kijk niet naar lampjes om te weten of er stroom op staat maar naar je multimeter.

Gebruik nooit een massapunt voor een versterker welke ook al voor andere doeleinde wordt gebruikt. (Ik zou trouwens niet weten hoe je een dikke minkabel voor een sub op een klein aansluitpunt krijgt)

Stel deze vraag desnoods eens op showyoursound.nl, een enorm goede caraudiosite en nog Nederlands ook.
gangsterman1234

yep me sub is inderdaat helemaal compleet los van de auto nu, stroom, signaal enz. is er allemaal vanaf.

wat betreft me radio. de radio blijft als ik hem aansluit in de uit stand staan, dus normaalgesproken als hij geen geschakelde plus krijgt (contact uit), maar als ik ga meten heb ik die wel, het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat hij of z'n min niet kwijt kan dus ergens een massaprobleem of dat er wel stroom op staat maar niet voldoende.

het enige wat ik kan verzinnen dat alle punten uit mijn eerste post op hetzelfde massapunt aangesloten zijn ofzo.

dus mischien weet iemand hoe dit zit??
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

het enige wat ik kan verzinnen is dat de radio verkeerd is aangesloten....

.weet het bijna wel zeker. ;)
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
gangsterman1234

jah dacht ik ook, maar ik heb al denk ik 2 weken met de radio gereden zonder problemen, en heb sinds toen niks veranderd aan de kabelboom van de radio zelf, alleen maar tulpjes in me radio gestoken en stroomdraden rechtstreeks van de accu en voor de geschakelde draad aangeplucht aan de radio bekabeling (zit een afgedopt stekkertje aan)

heb zelfs nu voor het zoeken me radio helemaal afgekoppeld maar dan blijven die andere storingspunten nog wel, dus kan het niet meer aan mijn radio bekabeling liggen dacht ik.

ik ga binnekort wel even kijken of een nieuwe massa draad ofzo werkt en anders maar eens kijken hoe het onder me dashboard zit en kijken of ik kan uitvogelen hoe het zit:P
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

hmm, gewoon eerst alle niet originele kabels loskoppelen en dat moet werken anders toch een zekering of iets anders.

Dan 1 voor 1 weer vastzetten en kijken wanneer het niet meer werkt. Wat je ook zou kunnen doen is even de - accupool loshalen zodat het systeem zich reset.

Rich hall
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Heeft waarschijnlijk niks met een massakabel te maken. Ik denk dat als je dat "grote rode blok" in je zekeringenkast vervangt door HETZELFDE type er al heel wat opgelost is.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
gangsterman1234

nou heb dat rode blok even uit mijn auto gehaald, nu nog op zoek naar een sloop ofzo die ze heeft.

maar kan iemand mij vertellen waar deze voor dient??? heb wel gemerkt dat mijn binnenverlichting uit is als hij los is en dat de ruitenwisser niet meer zelf schakeld zeg maar.
gangsterman1234

nou de storing is verholpen, en niemand had het goeie antwoord:P

na nog wat meten kwam ik erachter dat de vaste + van de radio maar 5V was als het contact uit is, met contact aan was dat 7V.

vervolgens heb ik vanaf de accu rechtstreeks 12V op de draad gezet en toen de radio aangesloten, en die deed het meteen weer als vanouds. en de rest van de dingen was ook meteen weg, dus onder het dashboard een grote plus draad gezocht en deze aan de radiodraad aangesloten en weg was mijn probleem.
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: gefeliciteerd ;)
Afbeelding
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

je had toch al 2 weken met de radio zonder problemen zei je, maar dan lag het dus toch aan de aansluiting van de radio ;)

Rich hall
Mink015

Bericht door Mink015 »

nou...niemand goede antwoord..... "Kijk niet naar je lampjes om te kijken of er stroom op staat maar naar je multimeter" schreef ik. Je deed het en...probleem opgelost :p

Magoe, leuk dat ie het weer doet, zonder radio zou ik weer gaan fietsen.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Mink015 schreef:nou...niemand goede antwoord..... "Kijk niet naar je lampjes om te kijken of er stroom op staat maar naar je multimeter" schreef ik. Je deed het en...probleem opgelost :p
Jouw fout is dat je denk dat als mensen een vraag stellen, en je beantwoord die. Dat ze ook de moeite nemen je antwoord te lezen, dat gebeurd echter zelden als je reply niet 1 van de onderste 2 a 3 in een topic is.
Their loss wat mij betreft ;)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie