Ik heb sinds 2 maanden een Rover 416si uit 1996.Waar ik heel blij mee ben
Ik reed vanaf me werk naar huis en das miss ongeveer 15 km en toen begon me moter te roken en me koelvloeistof spoot alle kanten op, maar het rare is dat de temparatuur meter helemaal niets aan gaf, hij bleef gewoon op zn normale stand staan. Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn???
Laat het me weten.
nee het is niet de lekke koelslang, ik heb hem dierect naar de garage gebracht, en daar kunnen ze de oorzaak nog niet vinden.
Ze hebben een vermoedde dat er een sensor niet helemaal goed werkt.
DE koelvloeistoof spoot langs de dop waar je hem bijvult.
Wanneer vloeistof onder druk staat, heeft het een hoger kookpunt. Het koelsysteem hoort onder druk te staan, wanneer de dop van het reservoir niet goed afsluit is de druk (en dus 't kookpunt) lager. Met als gevolg dat de koelvloeistof eerder gaat koken.
Dat de temperatuurmeter niets aangeeft is op zich wel vreemd, maar dit gebeurt helaas wel meer. Ik heb ook eens met een verbrande koppakking/kokende motor gestaan terwijl de temperatuurmeter netjes in het midden stond .
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Die temp meter gaat bij het minste geringste kapot. Ik heb ook kapotte koppakking gehad omdat het overloopslangetje was losgeschoten en ik dus veeeeeel koelwater kwijt was.. direkt daarna is meter omhooggeschoten en teurgegaan naar de standaardtemp. Meter was dus kapot op dat moment!
Als de auto stilstaat en moter loopt!
Moet dan de terparatuur omhoog gaan???
Want bij mij blijft de temparatuurmeter netjes in het midden staan!
Me ventilator gaat aan ook al staat de temparatuurmeter netjes in het midden.
Temp meter hoort in het midden te staan(bijna), zodra het geheel iets te heet wordt slaat de koelfan aan, das ook ok.
En het is logisch dat je motor warm wordt, zeker bij bij stationair. Er is namelijk geen rijwind waarmee het water in de radiateur wordt gekoeld, zodoende de koelfan.
Lijkt me wel ok dus. Zal wel een storing zijn geweest ergens inderdaad. Ik zou gewoon weer lekker gaan rijden.
Ow, ik dacht dat je dat al opgelost had. Het is dan zeker wel de temp. zender. Doordat het koelwater weg is geweest springt ie meteen kapot. Ik heb vorig jaar 2 weken moeten wachten op dat ding. In de tussentijd kun je wel rijden maar je hebt inderdaad geen controle.
Ze kunnen je tempmeter in een kwartiertje fixen als het onderdeel binnen is. Kost € 17,09 ex btw.