Openluchtfilter niet goed

414 416 418 420 45
Dennis

Bericht door Dennis »

Skytiger schreef:Whaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Green blegh.
vertel.....ben benieuwd.... :D
eggbert

Bericht door eggbert »

huh...
ik ben ook nie zo content over m'n luchtfilter...
is gewoon een luchtfilter van k&n rechstreeks op de intake gemonteerd en ik heb de indruk dat sinds ik deze heb m'n wagen veel minder presteert op hogere snelheid bv. sinds ik de luchtfilter heb lijkt het alsof ik aan 120 km/u bijna geen koppel meer heb ... wil ik zeggen dat als ik 120 rijdt en dan opeens plankgas geef ik bijna geen reactie krijg. Hij versnelt wel maar dan juist alsof ik in een te zware versnelling lig zoals ik bv aan 50 km/u in vierde zou liggen.
Kben van plan om terug de originele luchtfilter te monteren en te kijken of het dan terug beter is... iemand anders nog ideën???
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Die zit idd ook in een kast!
Wat iets cooler is.

Vocht en warmte komen dan niet binnen.
Hetzelfde dus als ITG, Viper en Vader.

Greetingzzz,

Sky
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Zit het luchtfilter rechtstreeks op de gasklep of aan het einde van de slang die tussen de gasklep en het originele filterhuis zit?
In het eerste geval zal je zeker vermogen verliezen. In het tweede geval is het al beter, maar je moet nog steeds zorgen voor voldoende toevoer van koele lucht, bv dmv een stuk slang van onder de bumper naar het filter (een stuk flexibele afvoerbuis voor bv een afzuigkap werkt prima).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Ewout

Bericht door Ewout »

eggbert schreef:huh...
sinds ik de luchtfilter heb lijkt het alsof ik aan 120 km/u bijna geen koppel meer heb ... wil ik zeggen dat als ik 120 rijdt en dan opeens plankgas geef ik bijna geen reactie krijg. Hij versnelt wel maar dan juist alsof ik in een te zware versnelling lig zoals ik bv aan 50 km/u in vierde zou liggen.
Kben van plan om terug de originele luchtfilter te monteren en te kijken of het dan terug beter is... iemand anders nog ideën???
Kijk en daar heb ik dus ook last van...... :evil:
Striker schreef:Zit het luchtfilter rechtstreeks op de gasklep of aan het einde van de slang die tussen de gasklep en het originele filterhuis zit?
In het eerste geval zal je zeker vermogen verliezen. In het tweede geval is het al beter, maar je moet nog steeds zorgen voor voldoende toevoer van koele lucht, bv dmv een stuk slang van onder de bumper naar het filter (een stuk flexibele afvoerbuis voor bv een afzuigkap werkt prima).
Luchtfilter zit rechtstreeks op de slang v het originele filter (zie foto vorige pagina) Maar volgens de instructies van Green zou hij daar goed zitten. Maar zou het probleem dan opgelost zijn als je die slang dan monteerd??

thanks, mzzl
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Een goede toevoer van koude lucht is wel essntieel.
Maar die ribbelslang is ook behoorluk ruk.
Een gladde slang heeft echt heel veel minder weerstand.
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Dan is de lucht dus toch nog te warm. Langer slang erop kan het probleem misschien al verhelpen. Probeer hem dan gelijk achter je gril te krijgen.
mgron
MG-R Freak

Bericht door mgron »

bij mij was het probleem dat ik er ook nog airco in heb en ik weinig ruimte voor de radiator heb.
heb ik het zo opgelost en het werkt goed
alleen moet ik nog even een glade slang en goeie steun er opzetten
Afbeelding
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Dan is de lucht dus toch nog te warm. Langer slang erop kan het probleem misschien al verhelpen. Probeer hem dan gelijk achter je gril te krijgen.
Yup, ram het gehele originele filterhuis eruit, aan alleen de onderste helft heb je niets in een 400/45, pak een 70cm lange(liefst gladde) slang en monteer deze vanaf de gasklep met een 45 graden knik erin helemaal tot onderin naast de rad. De filter blijft droog en gegarandeerd koude lucht.

De open lucht filter op de onderste helft van het originele filterhuis leggen is nutteloos, hier haalt hij geen enkele koude lucht vandaan(dit is niet aan iemand gericht maar je ziet het weleens).

Gr. Tomas
Edgecrusher

Ik heb het zo opgelost:

Afbeelding

Werkt al veel beter.
Ewout

Bericht door Ewout »

Edgecrusher schreef:Ik heb het zo opgelost:
Werkt al veel beter.
Ja dat ziet er netjes uit maar omdat je luchtfilter nu zo laag bij de grond zit heb je dan geen last met regen/vocht. aangezien dat dus ook een probleem van mijn rovertje is
Edgecrusher

Hij zit niet echt dicht bij de grond hoor.
Maar heel iets lager dan de koplamp.
(er schuin achter/ onder)
Geen last van inregenen en ook niet van opspatten.
eggbert

Bericht door eggbert »

bij mij zit hij eigenlijk nog anders... der zit helemaal niks van darm tussen, hij zit recht op de gasklep. Dit omdat er helemaal geen plaats is vanvoor aan de bumper vanwege de airco. Dus zit er niks anders op dan de het gehele onderste deel van de originele luchtfilter te demonteren. En dat is nogal klote want elke keer ik naar de keuring moet, moet die der terug op want met die kelk raak ik der nie door hoor.
eggbert

Bericht door eggbert »

trouwens welk materiaal gebruiken jullie voor die buis om dat geheel te verlengen? want als het zoveel beter is dan steek ik mijn kelk dan ook achter mijn voorlicht
Ewout

Bericht door Ewout »

eggbert schreef: En dat is nogal kl*t* want elke keer ik naar de keuring moet, moet die der terug op want met die kelk raak ik der nie door hoor.
Waarom :?: 'k geloof niet dat ik iemand ken die door een open luchtfilter niet door de apk heen is gekomen hoor.

mzzls
ironman

Bericht door ironman »

Ewout schreef:Waarom :?: 'k geloof niet dat ik iemand ken die door een open luchtfilter niet door de apk heen is gekomen hoor.
Nee dat is geen probleem hoor.
Plaats reactie