vertel.....ben benieuwd....Skytiger schreef:Whaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
Green blegh.
Openluchtfilter niet goed
-
eggbert
huh...
ik ben ook nie zo content over m'n luchtfilter...
is gewoon een luchtfilter van k&n rechstreeks op de intake gemonteerd en ik heb de indruk dat sinds ik deze heb m'n wagen veel minder presteert op hogere snelheid bv. sinds ik de luchtfilter heb lijkt het alsof ik aan 120 km/u bijna geen koppel meer heb ... wil ik zeggen dat als ik 120 rijdt en dan opeens plankgas geef ik bijna geen reactie krijg. Hij versnelt wel maar dan juist alsof ik in een te zware versnelling lig zoals ik bv aan 50 km/u in vierde zou liggen.
Kben van plan om terug de originele luchtfilter te monteren en te kijken of het dan terug beter is... iemand anders nog ideën???
ik ben ook nie zo content over m'n luchtfilter...
is gewoon een luchtfilter van k&n rechstreeks op de intake gemonteerd en ik heb de indruk dat sinds ik deze heb m'n wagen veel minder presteert op hogere snelheid bv. sinds ik de luchtfilter heb lijkt het alsof ik aan 120 km/u bijna geen koppel meer heb ... wil ik zeggen dat als ik 120 rijdt en dan opeens plankgas geef ik bijna geen reactie krijg. Hij versnelt wel maar dan juist alsof ik in een te zware versnelling lig zoals ik bv aan 50 km/u in vierde zou liggen.
Kben van plan om terug de originele luchtfilter te monteren en te kijken of het dan terug beter is... iemand anders nog ideën???
-
Skytiger
- Striker
- MG-R Freak
Zit het luchtfilter rechtstreeks op de gasklep of aan het einde van de slang die tussen de gasklep en het originele filterhuis zit?
In het eerste geval zal je zeker vermogen verliezen. In het tweede geval is het al beter, maar je moet nog steeds zorgen voor voldoende toevoer van koele lucht, bv dmv een stuk slang van onder de bumper naar het filter (een stuk flexibele afvoerbuis voor bv een afzuigkap werkt prima).
In het eerste geval zal je zeker vermogen verliezen. In het tweede geval is het al beter, maar je moet nog steeds zorgen voor voldoende toevoer van koele lucht, bv dmv een stuk slang van onder de bumper naar het filter (een stuk flexibele afvoerbuis voor bv een afzuigkap werkt prima).
-
Ewout
Kijk en daar heb ik dus ook last van......eggbert schreef:huh...
sinds ik de luchtfilter heb lijkt het alsof ik aan 120 km/u bijna geen koppel meer heb ... wil ik zeggen dat als ik 120 rijdt en dan opeens plankgas geef ik bijna geen reactie krijg. Hij versnelt wel maar dan juist alsof ik in een te zware versnelling lig zoals ik bv aan 50 km/u in vierde zou liggen.
Luchtfilter zit rechtstreeks op de slang v het originele filter (zie foto vorige pagina) Maar volgens de instructies van Green zou hij daar goed zitten. Maar zou het probleem dan opgelost zijn als je die slang dan monteerd??Striker schreef:Zit het luchtfilter rechtstreeks op de gasklep of aan het einde van de slang die tussen de gasklep en het originele filterhuis zit?
thanks, mzzl
-
Edgecrusher
-
Kevski Style
-
416sí señor
Yup, ram het gehele originele filterhuis eruit, aan alleen de onderste helft heb je niets in een 400/45, pak een 70cm lange(liefst gladde) slang en monteer deze vanaf de gasklep met een 45 graden knik erin helemaal tot onderin naast de rad. De filter blijft droog en gegarandeerd koude lucht.Dan is de lucht dus toch nog te warm. Langer slang erop kan het probleem misschien al verhelpen. Probeer hem dan gelijk achter je gril te krijgen.
De open lucht filter op de onderste helft van het originele filterhuis leggen is nutteloos, hier haalt hij geen enkele koude lucht vandaan(dit is niet aan iemand gericht maar je ziet het weleens).
Gr. Tomas
-
Ewout
-
Edgecrusher
-
eggbert
bij mij zit hij eigenlijk nog anders... der zit helemaal niks van darm tussen, hij zit recht op de gasklep. Dit omdat er helemaal geen plaats is vanvoor aan de bumper vanwege de airco. Dus zit er niks anders op dan de het gehele onderste deel van de originele luchtfilter te demonteren. En dat is nogal klote want elke keer ik naar de keuring moet, moet die der terug op want met die kelk raak ik der nie door hoor.
-
eggbert
-
Ewout
-
ironman