dynamo probleem 416
dynamo probleem 416
Helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat mijn dynamo is overleden. Doormeten leverde helaas maar 11 volt op en dat is te weinig als de motor draait.
Het accu lampje in de auto gaat telkens aan uit. Er zit geen regelmatig patroon in het aan en uitgaan.
Als de dynamo echt helemaal stuk is moet dan het lampje niet constant aan blijven staan? Of is hier iets anders aan de hand?
Accu is goed btw.
Het accu lampje in de auto gaat telkens aan uit. Er zit geen regelmatig patroon in het aan en uitgaan.
Als de dynamo echt helemaal stuk is moet dan het lampje niet constant aan blijven staan? Of is hier iets anders aan de hand?
Accu is goed btw.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Johnny_D
- MG-R Freak
als je de koolstof borstels niet kan vervangen, ga dan gewoon voor een nieuwe.
Ja dat is duur, maar dan weet je in ieder geval dat je weer een aantal jaar vooruit kunt.
Met een 2e hands weet je niet hoever hij al versleten is, en kan je na een paar maande weer met een kapotte dynamo staan(geloof me, ik spreek helaas uit eigen ervaring
)
Ja dat is duur, maar dan weet je in ieder geval dat je weer een aantal jaar vooruit kunt.
Met een 2e hands weet je niet hoever hij al versleten is, en kan je na een paar maande weer met een kapotte dynamo staan(geloof me, ik spreek helaas uit eigen ervaring
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Maar Rik vraagt 25 euro voor zijn dynamo, ik zou het risico wel willen lopen. Bovendien is hij in Assen Zondag.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Sander02
- MG-R Freak
Ik ga van Noort bellen voor een dynamo. Zal ook wel meevallen kwa prijs denk ik. Het vervangen lijkt me ook te doen, dus als je pech hebt dat die het na een paar maanden weer begeeft, dan maar weer een ander erin.
Mijn auto staat nu op 230K en de lagers van m'n dynamo hebben beste tijd gehad. Die hoor je regelmatig.
Mijn auto staat nu op 230K en de lagers van m'n dynamo hebben beste tijd gehad. Die hoor je regelmatig.
416SI 1996
a.s. zondag zit ik in zandvoort.
Maar goed, ik ben gister eens even gaan rondkijken in de schuur en ik heb nog 2 goede dynamo's liggen. 1 van een 218vi en 1 van een BRM dus gelukkig ben ik voorzien.
Ik heb ook nog een dynamo voor een 214 bubbel maar zonder airco dus die is niet krachtig genoeg.
Maar goed, ik ben gister eens even gaan rondkijken in de schuur en ik heb nog 2 goede dynamo's liggen. 1 van een 218vi en 1 van een BRM dus gelukkig ben ik voorzien.
Ik heb ook nog een dynamo voor een 214 bubbel maar zonder airco dus die is niet krachtig genoeg.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
Over de airco pomp kan ik niet veel zeggen. Je hebt em redelijk makelijk gedemonteerd maar goed. Airco's zijn voor mij persoonlijk geen klussen waar ik zelf aan begin.
Dynamo was echt kaduk btw. Hij levert geen prik en hij maakt een licht schurend geluid als ik de as ronddraai.
Dynamo was echt kaduk btw. Hij levert geen prik en hij maakt een licht schurend geluid als ik de as ronddraai.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC

˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo