welke accu voor een Vi

214 216 218 220 25
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Omdat je dan de radio en je klok weer opnieuw moet instellen waarschijnlijk. Als je de auto aanduwt en er 20 minuten meer rijdt dan zit de accu weer vol(ler) ;)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
ronaldverkuijl

60 multi

Bericht door ronaldverkuijl »

Net even bij de Halfords geweest. In het foldertje wat daar ligt zag ik dat de halfords de multi 60 (a 139,99) in gedachten heeft voor ale modellen rover 200. De 54 kan ook! Heel opvallend dat de anwb in mijn vi dan de 44 ah heeft gezet. Wat ook opvallend is, is dat de accuplaat waarop mijn accu zit groter is dan de accu die nu geplaatst is. Er is een boutgaatje over. Een grotere accu kan dan ook makkelijk! Wat extra gewicht op mijn voorwilen kan bij het stoplicht ook geen kwaad! Ha, ha...

Hoe dan ook; hoe klinkt die multi 60 en heeft er iemand ervaring met de accu's van de halfords. Misschien trek ik de auto zo nog even aan voor de zekerheid, omdat ik dan toch nog even de laadcapaciteit van de dynamo kan testen. Overstarten lukt nu met de rover 45 diesel ook al niet meer...

Groet,

Ronald
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Koop a.u.b. een merk accu, Varta Bosch zoiets.
Die heb je voor ruim onder de 100 euro, en die gaan wel 5 of zelfs 10 jaar mee.

Ik heb zelf ervaringen met 4 Bosch S4's(44Ah) accu's ze leven allemaal nog en de oudste is al minimaal 12 jaar oud(sporadisch gebruik). (de anderen 6,5 en 2 jaar, regelmatig/normaal gebruik)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ColinB

Bericht door ColinB »

Inderdaad een fatsoenlijke accu kopen, heb vorige maand een Yuasa(topmerk) voor rond de 75 eurootjes gekocht...
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

meet nou eerst ma even t hele spulletje door.
zometeen is er wel iets mis met je dynamo en dat heb je er voor niets een andere accu ingezet :?

hier staat trouwens nog een leuke tests over accu's

http://www.solar-net.nl/zonnepanelen/fi ... cutest.pdf
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Aardige test, maar ze meten alleen de capaciteit en dan alleen van nieuwe accu's. Het enige wat ze dus kunnen zeggen is dat veel accu's de opgegeven capaciteit niet halen.

Ik zou het veel interresanter vinden om te weten hoeveel capaciteit er na 2 jaar nog geleverd wordt, dat lijkt me een betere graadmeter van kwaliteit, dan 1Ah verschil als hij nieuw is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ronaldverkuijl

helaas...

Inmiddels zit de dure Halfords accu er al in! Blijkbaar koop je die leeg, dus ik moet hem morgen even opladen met een ritje (een druppellader heb ik niet) Ik heb al een heel klein ritje gemaakt en kon toen meten dat deze accu wel door de dynamo werd geladen. Het goedkope meetapparaatje gaf aan dat er inderdaad genoeg spanning wordt gegenereerd!

Deze week maar eens kijken of ik een beetje geholpen ben met de nieuwe accu! Met deze kou is het gelijk een goede test!

Alvast dank en ik hou jullie op de hoogte!

Groet!

R
ColinB

Bericht door ColinB »

Als je hem leeg koopt hoe kan je dan starten ;)
Onderhoudsvrije accu`s zijn als ze gevuld zijn ongeveer op 80-85% van hun capaciteit.
Inderdaad wat rijden dan komt het vanzelf goed.
Hoeveel volts gaf je meter aan?
ronaldverkuijl

drama's maar nu weer zonneschijn...

De accu van de Halfords bleek kapot te zijn bij de aanschaf. Uiteindelijk hebben ze bij de garage de dynamo vervangen. Het bleek dat de dynamo niet continu de goede spanning gaf. Uiteindelijk de halfords accu terug kunnen brengen en via marktplaats een varta accu kunnen kopen (die man is echt een aanrader) met een jaar garantie!

Nu doet hij het weer als een zonnetje, al kreeg ik hem net niet uit het parkeervak... maar dat had meer met de sneeuw te maken!

Groet en dank,

Ronald
ColinB

Bericht door ColinB »

Toch wel een gereviseerde dynamo?
Het is vaak alleen de spanningsregelaar die vervangen wordt, eventueel met wat lagers.
Spanningsregelaar kan je eventueel ook zelf vervangen.
Reviseren kost 80 tot 100 euro ofzo...
ronaldverkuijl

inderdaad

Beste Collin,

Inderdaad een gereviseerde. Het zal de garage ongetwijfeld wel ongeveer zoiets hebben gekost. iteindelijk was ik wel meer kwijt, omdat ik ook maar gelijk vroeg of ze de ruitenwissermotor wilde vervangen. Helass was de tweede ook kapot. Weg gegooid geld dus!

Groet,

Ronald
ColinB

Bericht door ColinB »

Dat is inderdaad jammer...
Maar toch fijn dat ze met je meedenken.
tomcat.t16
MG-R Core

Ik heb 2 nieuwe Yuasa's gekocht. 55Ah ofzo. Hij staat al 12 weken los in de (vries)kou en gaf gisteren 12,43V aan :D

Goed spul!
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

peter.evers schreef:Ik heb 2 nieuwe Yuasa's gekocht. 55Ah ofzo. Hij staat al 12 weken los in de (vries)kou en gaf gisteren 12,43V aan :D

Goed spul!
Zegt niks, een bijna lege accu geeft zonder belasting ook nog 12+V aan. Probeer je auto er maar eens mee te starten, ben benieuwd. ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tomcat.t16
MG-R Core

Ok, en hij deed het ook nog eens...
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
matthias117
MG-R Freak

Bericht door matthias117 »

wij hebben gewoon een halfords accu, de tudor accu die standaard in de seat *uche uche uche* zit was na 4 jaartjes stuk, de halfords zit er nu 5 jaar in en nog geen start problemen gehad
Plaats reactie