stadslicht aan bij ontgrendelen (update)

214 216 218 220 25
jerotje

stadslicht aan bij ontgrendelen (update)

Bericht door jerotje »

Ik vanochtend richting mijn auto lopen en met ab auto van slot afhalen gaan ineens mijn stadslichten kort branden 1-2 seconden. Dit heeft hij een paar keer achter elkaar gedaan (had hem het nog nooit zien doen dus paar keer uitgeprobeerd of ik niet gek geworden was).
Nou is mijn vraag: Hoort dit normaal gesproken, of was me 214tje gewoon een beetje in de war? En als dit hoort en nooit doet, waar kan dit aan liggen ?

Btw Hij doet het nu niet meer, is ook verder geen ramp, maar vind het wel kinky :)

Grtz Jero

Update: Hij doet het nu alleen maar bij de stadslichten aan de rechterkant+rechts achterlicht, maar omdat verder die lichten het nou ook gewoon niet meer doen neem ik aan dat het iig geen gezonde situatie is... Iemand dus enig idee waar het mis zou kunnen zitten ?
matthias117
MG-R Freak

Bericht door matthias117 »

slechte mass?
zitten alle kabeltjes goed?
ligt er nergens een kabeltje kortgesloten met een ander?
ik gok maar wat :?
jerotje

Bericht door jerotje »

Nou denk dat er ergens kortsluiting zit want me zekering blijft springen ...
Heb hem maar bij garage afgegeven,mogen zij uitzoeken waar :)

Kreeg wel leenauto mee... 214 gant :)
matthias117
MG-R Freak

dan is het idd een sluiting
waarschijnlijk ergens een paar kabeltjes die geklemd zaten (het kofferdeksel?) en daar dan doorgesprongen zijn en dan contact maken met je koetswerk en dan is het hek van de dam :|
wel leuk dat je een rovert meegekregen hebt meestal geven ze dan een auto waar je van denkt "what the hell is dit?" :lol:
jerotje

Bericht door jerotje »

matthias117 schreef:dan is het idd een sluiting
waarschijnlijk ergens een paar kabeltjes die geklemd zaten (het kofferdeksel?) en daar dan doorgesprongen zijn en dan contact maken met je koetswerk en dan is het hek van de dam :|
wel leuk dat je een rovert meegekregen hebt meestal geven ze dan een auto waar je van denkt "what the hell is dit?" :lol:
Ja ik kon kiezen tussen een mazda 323 en die ....
matthias117
MG-R Freak

keuze was vrij snel gemaakt dus :lol:
je wilt toch niet in een koekblik stappen als je gewoon bent van met een klasse bak te rijden 8)
jerotje

Bericht door jerotje »

Mmmm kortsluiting zat in me angeleyes ... fixed nu :)
matthias117
MG-R Freak

angel eyes?
zijn dat die plastiek kapjes die je boven je licht kleeft???
of vergis ik me en is het wel degelijk een lampje?
(ja ik ben een knob als het op tuning enzo aan komt :lol: )
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

angel eyes, dat zijn ringen rond je voorlampen, zit er standaard niet in maar zijn aparte units, wat je boven je licht 'kleeft' zijn booskijkers of eyelashes(wimpers) het is maar net wat je het beestje voor naam geeft maar het is wel wat anders in dit geval
JasperBreda

Bericht door JasperBreda »

even hierop inhaken, is het mogelijk om met het grendelen/ontgrendelen de lampen even aan te laten gaan, of de knipperlichten bijvoorbeeld? Dit gebeurd bij veel auto's wel, en ik vind dat eigenlijk wel handig om goed te zien of het knopje heeft 'gewerkt'.
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Normaal gesproken is dit het geval, de auto knippert (met de knipperlichten) bij ontgrendelen 1x en bij vergrendelen 3x, waarschijnlijk is dat bij jou auto onklaar gemaakt of iets dergelijks want hij zou het wel moeten doen
JasperBreda

Yme schreef:Normaal gesproken is dit het geval, de auto knippert (met de knipperlichten) bij ontgrendelen 1x en bij vergrendelen 3x, waarschijnlijk is dat bij jou auto onklaar gemaakt of iets dergelijks want hij zou het wel moeten doen
Ok, dan ben ik wel benieuwd waar dat ergens zit, kan dat een zekering zijn ofzo?
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: niet ieder auto heeft dat. de 214 niet iig .
onze rover 400 tourer heeft het ook niet..helaas
Afbeelding
The Flying Dutchman
MG-R Freak

Bericht door The Flying Dutchman »

De led binnenin de auto gaat toch wel even sneller knipperen als indicatie? Bij onze 200's en 800's wel in elk geval.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
JasperBreda

The Flying Dutchman schreef:De led binnenin de auto gaat toch wel even sneller knipperen als indicatie? Bij onze 200's en 800's wel in elk geval.
ja klopt inderdaad, is op zich ook prima. Mijn zusje haar peugeot 206 die knippert als een malle als je hem opent, wel zo handig in een overvolle parkeergarage!
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Hmm...toch vreemd, de mijne doet toch echt knipperen met alle knipperlichten, 1x bij openen en 3x bij op slot doen :|
Plaats reactie