Aanslagproblematiek Opgelost!!!

214 216 218 220 25
Jimi

Aanslagproblematiek Opgelost!!!

Bericht door Jimi »

Mijn rover 200 uit '99 slaat eigenlijk alleen maar aan als hij er zin in heeft.

Zodra ik de startonderbreker er af haal het contactslot omdraai, blijft hij starten, maar hij slaat niet aan, totdat ik in de linkerachterkant van het motorruim aan wat draadjes sta te morren, dan slaat ie af en toe aan.

Ik heb zoveel plezier als hij rijd, alleen ik vind dit zo'n ontzettend irritant probleem, heeft iemand suggesties wat het kan zijn of nog beter hoe ik het op kan lossen...

Het probleemgebied:

Afbeelding

Greetz Jimi
Laatst gewijzigd door Jimi op ma okt 11, 2010 7:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Draadbreukje waarschijnlijk tussen de draadjes waarin je staat te morren
Jimi

Bericht door Jimi »

Loopt er daar een draad die van toepassing is voor de aanslag?
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Kennelijk wel he... post een foto van dat draadje...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Jimi

Bericht door Jimi »

foto staat erbij

Greetz Jimi
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Rvelleko schreef:Draadbreukje waarschijnlijk tussen de draadjes waarin je staat te morren
+1
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Jimi

Bericht door Jimi »

Dank, dat wordt morgen morgen meten geblazen :P

Greetz Jimi
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Kun je ook precies zeggen welk draadje Jimi?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Jimi

Bericht door Jimi »

We hebben net even gekeken, maar het brandstofrelais tikt gewoon als ik contact maak, we hebben alle stekkers losgehad en naar corrossie gekeken, maar helemaal niets

Nu is mijn accu ook nog eens dood :cry:

We gaan morgen proberen om het relais te onzeilen, kijken of ie dan wel start en als ie het dan nog niet doet, weet ik het ook niet mee...

pfff

Greetz Jimi
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

of ff de stekkers lostrekken en inspuiten met contactspay.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Jimi

Bericht door Jimi »

Bedankt voor de tip!

Greetz Jimi
Jimi

Bericht door Jimi »

draadjes nagelopen, komt op helemaal niets uit grr.

Nu had ik ergens gelezen dat je met je sleutel je alarm kan uitschakelen, maar hoe gaat dit precies in zijn werk?

Greetz Jimi
gekske

Bericht door gekske »

afhankelijk van wat er op het plaatje bij de orginele sleutels staat 3x rechts 2x links en dergelijke. Bij mijn auto stond het ook op een plaatje aan de slede van de voorstoel. het plaatje was zwart met cijfers erin geslagen ongeveer 2cm bij 0.5cm meen dat t aan de acherkant deur zijde zat succes
Jimi

Bericht door Jimi »

Stekkers nogmaals nagkeken, niets vreemds. Bezinerelais vervangen, wat een vriendelijke mensen bij minor cars 'ahum'. weer niets, nu maar naar meten is weten te om mijn draadboom door te laten meten grrr.

Greetz Jimi

Ps: startonderbreker, heb ff gekeken en het zou me niets verbazen als het enige mercedes onderdeel in de 200 stuk gaat :P
Laatst gewijzigd door Jimi op di okt 05, 2010 11:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ColinB

Bericht door ColinB »

Ga dingen uitsluiten.
Een motor slaat niet aan omdat hij of geen brandstof krijgt of geen vonken uit de bougie.
Kijk of een bougie wel vonkt, kijk of de motor wel benzine krijgt.
Zo kan je dingen gaan terugleiden.
Krukassensor, nokkenassensor, dat soort dingen. Of ontsteking gewoon slecht.

Als ik naar die foto kijk is er zo te zien al flink gerommeld met de bedrading daar.
Haal alle tape er eens af die niet origineel is/lijkt en kijk daar eens.
Jimi

Bericht door Jimi »

Ik heb nu een oud rover dealer in badhoevedorp gevonden die hem gaat uitlezen en hij zegt dat hij vaker met dit bijltje gehakt heeft, als hij niets kan vinden...

Thanks voor de tips en support.

Greetz Jimi
Plaats reactie