even voorstellen! :D en raad vragen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
hendrikdudu

even voorstellen! :D en raad vragen

Bericht door hendrikdudu »

Hallo allemaal,
Ik ben een nieuw komer!
Ik ben hendrik ik kom uit hoogvliet. Ik ben vandaag 28jaar geworden! :D
Ik heb sinds kort een groene rover 214 si. bouwjaar 1998 Dit is me eerste auto die ik heb gekocht!
Ik heb hem nu 16dagen! Helemaal top want hij voldoet aan me eisen en rijdt lekker!

Alleen heb ik nu 2dagen voor mijn verjaardag een ongeluk gehad met met mijn auto! ik ben per ongeluk bij iemand op zijn achterkant geklapt. Ik ben nu echt aan het balen. Ik heb de auto naar een garage gebracht die gaan me vandaag terug bellen of het de moeite waard is om veel geld in de auto te stoppen of een andere te halen??

Ik heb hem voor 2000 gekocht, maar de klap was wel erg hard. Mijn bumper is ingedeukt en mijn radiator is ook stuk, mijn rechter zij paneel is krom en motorklep is ook ingekreukeld.

Ik ben echt aan het balen ik weet niet veel raad er mee. Ik denk ik vraag het maar aan de specailisten.

Ik weet dat ik moet wachten tot dat ik bericht terug krijg van de garage maar ik was zo erg aan het balen de hele dag.

ik ging dingen verzinnen zodat ik deze auto toch kan maken.
- helemaal laten repareren
- een donatie auto halen en alles overzetten(als de motor nog goed is)
- of een nieuwe auto halen

Maar ik wil het liefst deze auto en niets anders, maar waar doe ik verstandig aan? Ik heb ook geen flauw idee hoeveel het zou gaan kosten! En als ik het zou laten maken waar ik het best kan kijken voor onderdelen?? Ik iemand mij helpen aub?

Alvast bedankt voor het lezen mijn mijn bericht.

met vriendelijke groet,
Hendrik

Sorry mensen het lukt me nu niet om foto's bij de tekst te sturen van mijn auto hoe hij er nu uit ziet. Denken jullie mij te kunnen helpen. Kan ik jullie dan de foto's per mail sturen.

Iedereen kan mij mailen op hendrikdudu@live.nl

Hartelijk bedankt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Welkom, gefeliciteerd en dat is jammer.

Als de auto niet krom is dan kan het nog meevallen. Een motorkap, bumper en zijscherm van de sloop heb je al voor ~250€, nieuwe radiateur + ventilator heb je ook voor ~100 - 150. En dit alles er zelf op zetten is ook niet zoveel werk.

Succes met het fixen.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26498
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

welkom hierzo
ik heb je een mail gestuurd voor de foto's
mail ze maar
en ik plaats ze wel voor je
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

welkom hier :)
je zou eens een advertentie kunnen zetten op:
www.onderdelenlijn.nl
of op www.onderdelenzoeker.nl

Dan mailen bedrijven jou om door te geven als ze de gebruikte onderdelen hebben en wat ze kosten.

wat je ook kan doen is hier even in het "te koop" topic kijken.
daar staan ook een aantale 200 series te koop die geheel in onderdelen weg gaan ;)

En als de onderdelen nou de verkeerde kleur zijn zou je eens ergens naar een beunhaas opzoek kunnen die hem voor weinig voor je wilt spuiten ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26498
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

ik heb de fotos voor je in je begintopic gezet
wat een schade zeg
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

wat een klote schade :(
Denk als je het enigzins betaalbaar wilt houden dat je het montage werk zelf moet gaan doen.
Even kort gezien is je auto total loss.
Als je het uit wilt besteden kun je beter een nieuwe auto kan kopen voor dat geld :(
Denk dat het spuiten bij een beunhaas zo rond de €500,- gaat kosten.
dan komt er nog bij een motorkap , voorfront , koplamp , bumper , radiateur , aircoradiateur , grille.
Denk dat je met de onderdelen ook zo rond de €500,- kwijt bent. ( kan wel even zoeken worden ) ma voor die prijs moet het kunnen ( heb ik je airco even niet meegerekend ).
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Heey welkom.
echt k*t van de schade, maar je hebt één ding mee.
Er zijn heel veel Rovers in die kleur, dus grote kans dat je spullen vind die gelijk in de goede kleur zijn.

Succes
Gebruikersavatar
rover-ppd
MG-R Addict
Berichten: 391
Lid geworden op: ma jun 30, 2008 9:03 pm
Woonplaats:
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door rover-ppd »

Ik Denk dat JD z'n scattingen wel redelijk zijn. Dat is dus 1000 euro.

Misschien is het dan toch het overwegen waard om de auto weg te doen. Ik heb 4,5 jaar geleden een clio-tje uit '92 op een vergelijkbare wijze total loss gereden die was op dat moment dus 13 jaar oud en had ook nog eens dikke roest bij de wielkasten en kreeg hier nog 400 euro voor via de garage waar die naartoe gesleept was. (die zoeken opkopers)

Misschien een idee dan heb je al een start van 1400 voor een andere rover 214....

Hoeveel KM geeft deze gelopen?

Groeten,

Robert
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

deze heeft alle onderdelen die jij nodig hebt ;)
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... c&start=16
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26498
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

die heeft hij zelf al gebruikt voor zn andere auto
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Nou...

Het front is natuurlijk ook krom, stel dat het chassis zelf niet krom is dan hoeft hij niet gericht te worden, maar dat front kun je moeilijk met het handje doen. Dat krijg je nooit netjes en blijf je altijd naden houden en een koplamp die allerlei kanten verlicht die niet verlicht moeten

Dus dat moet je toch professioneel laten doen denk ik.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
rover-ppd
MG-R Addict
Berichten: 391
Lid geworden op: ma jun 30, 2008 9:03 pm
Woonplaats:
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door rover-ppd »

Hey Hendrik,

Bij sloperij kralingen staat een groene waarvan de voorkant nog heel is!
Afbeelding
hendrikdudu

mijn besluit over mijn rover 214

Bericht door hendrikdudu »

best mensen,
Ik vind jullie echt super flex! Ik vind het gewoon toff dat iedereen me helpt! hartelijk.
Bedankt iedereen die reageert en met me meeleeft.

Ik heb uitslag gekregen over mijn auto. de garage had gezegt als ik hem wil laten maken kost het me tussen de 1500 en 1600€.
ze konden niet alles opzeggen maar dit had ik:
- CHASSIS was krom en moet recht getrokken worden
er beek ook dat die al een keer eerder was aangereden aan de achterkant en die was ookal een keer eerder recht getrokken.
-airocopomp
- bumper
- lampen
- radiator
- motorkap

dit waren een beetje de dingen die ze wouden opnoemen!

mijn besluit.is dat ik het wel ga laten maken. ik zie de hoop er wel in helemaal wanneer ik eventueel voor onderdelen kan kijken. Mijn dank is zeer groot. bedankt voor dat extra steuntje in de rug. ik hou jullie op de hoogte wat er mee gebeurt.

ik ga nu met een glimlach mijn weekend tegemoet:)
hendrikdudu

Bericht door hendrikdudu »

robert sorry man
je antwoord op je vraag is !
nu staat mijn kmteller op 83.900km
sorry voor the late reactie:)
Plaats reactie