Uitlaat

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Magic222z

Uitlaat

Bericht door Magic222z »

Hallo iedereen,

bij mijn coupe is de voorpijp lek. Precies bij het flexibele stuk. Is dit makkelijk te lassen? Of kan ik beter kijken naar een nieuwe voorpijp?

Alvast bedankt!

Gerard
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Dat ligt eraan, als hij gebroken is omdat je een beugel mist of een ongeluk hebt gehad dan hun je hem lassen.
Maar als hij rot is valt er niets te lassen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Magic222z

Bericht door Magic222z »

Nee is niks gebroken.. zal dan inderdaad wel rot zijn.

Bedankt voor je reactie!!
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Meppel
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

van mij is de einddemper vandag net doorgescheurd :mrgreen:
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

komt door het materiaal verschil van de pijp en het geweven gedeelte nml.
elektrolytische corrosie.

Moet je eens een aluminium boot aan een roestvrijstalen stijger leggen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Robbrm
MG-R Fanatic
Berichten: 162
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Oost-Souburg, Garage

Bericht door Robbrm »

jep.. en het materiaal van de pijp.. Suzuki's hebben veel meer last van doorrotten dan Chryslers.. t'is net welke eisen en prijs de fabrikant stelt..

bij mijn BRM is ie ook net bij de flens van de achterdemper rot.. proberen te lassen maar is ook allemaal zo dun spul(en je kan er niet zo lekker bij als het gat schuin boven op de pijp zit..) .. en dan roest het toch ernaast weer door een half jaar later.. dus nu half gelast en gekit.. volgend jaar maar is een andere dempert. :P
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today"
Magic222z

Bericht door Magic222z »

http://cgi.ebay.de/Auspuffrohr-ROVER-20 ... 335a5b4796

Is dit iets?

Onderaan de advertentie staat dat ie ook voor de coupe is. Bij mij zelf even gekeken en het moet passen idd, maar 60eu voor een nieuwe is vrij goedkoop lijkt mij. En gezien de kleur van de pijp zou je denken dat het compleet gespoten is.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

lijkt me handig als je er ook ff bij zecht wat voor coupé je hebt. want op een turbo gaat die pijp niet passe. en op een d16a ook niet
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Magic222z

Bericht door Magic222z »

ik heb een 2liter, geen turbo. Welk type weet ik zo niet. K-motor zeker?
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

nee is T serie.
maar dan pas die pijp wel. is geen verkeerde prijs trouwens

ps. welke rij je dan?(welk kenteken)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Magic222z

Bericht door Magic222z »

Ok bedankt!! Ik rij de LF-LX-39..
De prijs is zeker niet verkeerd, maar daarom is een zekerheidje dat het past wel handig.. Wagen moet met paar maanden voor de APK en het gerammel van die lekke uitlaat word ik niet bepaald warm van..
De einddemper is ook niet goed meer, heb ik in de winter met gumgum dichtgesmeerd voor nood, maar wil ik binnenkort ook vervangen
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

owja, daar heb ik ook wel eens op gebode. mooie lere bekleding 8)
Het kost mischien wat, als je de pijp tog gaat vervange van voor tot achter.
zou ik gelijk een rvs neme als ik jou was.
ben je van de roest af, en klinkt een stuk mooier
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Magic222z

Bericht door Magic222z »

hey bedankt voor het meedenken!!
Denk dat ik toch maar eerst voor een lowbudget oplossing ga aangezien ik nog student ben en liever mn studie dan de beste spullen voor de wagen.. Niet dat ik de coupe verwaarloos, haha nee dat laat ik niet gebeuren. Maar goed is nu even genoeg, kan het later altijd nog naar mn eigen wensen aanpassen.. Ik bestel em denk ik en dan kan ik de voorpijp over een paar weken er onderzetten..

Ik zag trouwens wel dat het aardig krap is |:) moet ik nog meer onderdelen demonteren wanneer ik ermee bezig ga?
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

og de metro is nog wel krapper kwa ruimte.
gewoon omhoog zette met een paar assteune er onder.
Je ziet vanzelf wel wat er allemaal weg moed.
maar over het algemeen moed het wel me valle met wat je allemaal moed weg slopen.
Het is dat het een eind weg is, anders had ik je wel willen helpen
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Magic222z

Bericht door Magic222z »

Heb toch nog even nagedacht.. bij de voorpijp die ik heb gelinkt komt nog 24eu verzendkosten overheen..

Dan kan ik misschien net zo goed even wat langer sparen en dan idd voor een RVS systeem gaan.

Weet iemand hier misschien een richtprijs van?
Ik doe dan gelijk de uitlaat van voor naar achter, aangezien de einddemper ook zn beste tijd heeft gehad. In hoogezand zit een bedrijf, EPS heeft iemand hier ervaringen mee?
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

rvs zit je al snel rond de €500
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Plaats reactie