Voor en achterlip van ZR op een ROVER 200

214 216 218 220 25
ivoniehe

Voor en achterlip van ZR op een ROVER 200

Bericht door ivoniehe »

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje research aan het doen om een voor en achterlip (en sideskirts) van een zr op mijn rover 214 (uit 97) te zetten.

Nu heb ik begrepen dat de sideskirts geen probleem zijn.
Voorlip moet passen door alleen de eindstukken in te korten.
Klopt dit ??

En dan de achterlip, ik begrijp dat deze wat meer aanpassingen nodig heeft om em op de originele rover 200 bumper te passen. Nou zag ik dat veel mensen hierom gewoon een zr/25 bumer monteren. Echter is dit niet mijn bedoeling.

Nou is mijn vraag dus:
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen WAT er aangepast moet worden aan de lip. Is dit alleen wat vijl werk, of moet er ook de zaag en polyester aan te pas komen?
Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

Groeten Ivo
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

Daar loopt ook een draadje over van JD

Moet je ff kijken in het Rover-MG gedeelte, staat ie wel ergens bovenaan :)
ivoniehe

Bericht door ivoniehe »

K heb gekeken maar dat gaat over die lip van een cupra.
Dat is niet waar ik het over heb ;)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

ik heb een 25 dus bij mij paste alles gewoon.
Een andere achterbumper plaatsen is zo gedaan alleen zou hij dan nog wel gespoten moeten worden. En dat is redelijk prijzig.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
ivoniehe

Bericht door ivoniehe »

Idd onder een 25 pas het allemaal meteen, bij een 200 niet.
En idd, een andere bumper laten spuiten kost weer meer geld en daarom wil ik em dus ook gewoon op mijn eigen bumper monteren.
Ik heb gezien dat het kan op verschillende foto''s. Echter kan ik niet echt veel informatie vinden over wat hun aan hebben moeten passen.

Dus als iemand hier er meer over weet...GRAAG! :)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

was er hier op t forum niet een brm die het ook heeft?

*edit* dat was die van barry ( bierbal ) ma die heeft er ook een 25 bumper achterop gezet.
aldo heeft er wel een zr voorlip op gemaakt ;)

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=13999&start=0
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
JeroenH

Bericht door JeroenH »

De oude auto van Tutuur (is nu van Timo, weet zijn forumnaam zo niet) heeft een ZR-lip op de R200 achterbumper. Ik heb het in het echt gezien, netjes gedaan (vraag me niet hoe), maar hij sluit niet helemaal mooi aan. Dat krijg je volgens mij ook met de voorlip, als ik mijn voorlip onder mijn standaard R200 voorbumper hang krijg ik hem er niet mooi onder naar mijn idee...de rondingen van beide bumpers lopen volgens mij niet gelijk...
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Meppel
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

je kan natuurlijk ook een R25 achterbumper zoeken en dan daar de ZR lip op monteren, alleen aan de voorbumper zit wel nogal wat pas en meetwerk
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8460
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

@ivoniehe: kun jij je avatar wat verkleinen, de afbeelding is nu nl wat te breed.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
ivoniehe

Bericht door ivoniehe »

Avatar is aangepast :)
BarryBrm

Bericht door BarryBrm »

Idd tutuur had er een op een 200 achterbumper, dus je zou hem een pm kunnen sturen.
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Ik heb een zelfde soort lip op mijn Rover 214, maar deze is net iets anders dan de lip van de Rode Rover Vi van.....(naam effe kwijt).

Mijn lip loopt in het midden - bovenaan door. Zoals je op de foto kan zien....toen hij kapot was...

Afbeelding

Deze past perfect.....alleen vraag me niet waar je hem nog zou kunnen kopen...

Afbeelding

Afbeelding
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
ivoniehe

Bericht door ivoniehe »

Dat is idd een iets andere lip. Die van jou is ook voor een rover 200 gemaakt.
Maar toch bedankt voor de info :)
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Als je het mij vraagt is die van Steven van polyester (weet het niet zeker), maar das makkelijk aan te passen. Als je een originele wilt, dan zul je er heel wat meer moeite voor moeten doen...

Voor de achterkant zou ik gewoon een R25/ZR bumper nemen, veel makkelijker en maakt de auto ook meteen wat dikker...
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Is inderdaad polyester. Maar als je nog aan zon lip kunt komen zou ik het maar doen, want dan hoef je echt helemaal niets aan te passen :D
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
JannnHo

Bericht door JannnHo »

ik heb toevallig als je nog interesse hebt een r200 serie r25 bodykit liggen als je zoiets zoekt dat zijn sideskirts achterbumper verlenger en voorbumper lipje ;) pm maar voor pics
Plaats reactie