Voor en achterlip van ZR op een ROVER 200
-
ivoniehe
Voor en achterlip van ZR op een ROVER 200
Hallo allemaal,
Ik ben een beetje research aan het doen om een voor en achterlip (en sideskirts) van een zr op mijn rover 214 (uit 97) te zetten.
Nu heb ik begrepen dat de sideskirts geen probleem zijn.
Voorlip moet passen door alleen de eindstukken in te korten.
Klopt dit ??
En dan de achterlip, ik begrijp dat deze wat meer aanpassingen nodig heeft om em op de originele rover 200 bumper te passen. Nou zag ik dat veel mensen hierom gewoon een zr/25 bumer monteren. Echter is dit niet mijn bedoeling.
Nou is mijn vraag dus:
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen WAT er aangepast moet worden aan de lip. Is dit alleen wat vijl werk, of moet er ook de zaag en polyester aan te pas komen?
Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.
Groeten Ivo
Ik ben een beetje research aan het doen om een voor en achterlip (en sideskirts) van een zr op mijn rover 214 (uit 97) te zetten.
Nu heb ik begrepen dat de sideskirts geen probleem zijn.
Voorlip moet passen door alleen de eindstukken in te korten.
Klopt dit ??
En dan de achterlip, ik begrijp dat deze wat meer aanpassingen nodig heeft om em op de originele rover 200 bumper te passen. Nou zag ik dat veel mensen hierom gewoon een zr/25 bumer monteren. Echter is dit niet mijn bedoeling.
Nou is mijn vraag dus:
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen WAT er aangepast moet worden aan de lip. Is dit alleen wat vijl werk, of moet er ook de zaag en polyester aan te pas komen?
Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.
Groeten Ivo
-
frank de jonge
-
ivoniehe
-
ivoniehe
Idd onder een 25 pas het allemaal meteen, bij een 200 niet.
En idd, een andere bumper laten spuiten kost weer meer geld en daarom wil ik em dus ook gewoon op mijn eigen bumper monteren.
Ik heb gezien dat het kan op verschillende foto''s. Echter kan ik niet echt veel informatie vinden over wat hun aan hebben moeten passen.
Dus als iemand hier er meer over weet...GRAAG!
En idd, een andere bumper laten spuiten kost weer meer geld en daarom wil ik em dus ook gewoon op mijn eigen bumper monteren.
Ik heb gezien dat het kan op verschillende foto''s. Echter kan ik niet echt veel informatie vinden over wat hun aan hebben moeten passen.
Dus als iemand hier er meer over weet...GRAAG!
was er hier op t forum niet een brm die het ook heeft?
*edit* dat was die van barry ( bierbal ) ma die heeft er ook een 25 bumper achterop gezet.
aldo heeft er wel een zr voorlip op gemaakt
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=13999&start=0
*edit* dat was die van barry ( bierbal ) ma die heeft er ook een 25 bumper achterop gezet.
aldo heeft er wel een zr voorlip op gemaakt
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=13999&start=0
-
JeroenH
De oude auto van Tutuur (is nu van Timo, weet zijn forumnaam zo niet) heeft een ZR-lip op de R200 achterbumper. Ik heb het in het echt gezien, netjes gedaan (vraag me niet hoe), maar hij sluit niet helemaal mooi aan. Dat krijg je volgens mij ook met de voorlip, als ik mijn voorlip onder mijn standaard R200 voorbumper hang krijg ik hem er niet mooi onder naar mijn idee...de rondingen van beide bumpers lopen volgens mij niet gelijk...
-
Bart-K
- The Big Boss
- Berichten: 8460
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
@ivoniehe: kun jij je avatar wat verkleinen, de afbeelding is nu nl wat te breed.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Ik heb een zelfde soort lip op mijn Rover 214, maar deze is net iets anders dan de lip van de Rode Rover Vi van.....(naam effe kwijt).
Mijn lip loopt in het midden - bovenaan door. Zoals je op de foto kan zien....toen hij kapot was...

Deze past perfect.....alleen vraag me niet waar je hem nog zou kunnen kopen...


Mijn lip loopt in het midden - bovenaan door. Zoals je op de foto kan zien....toen hij kapot was...

Deze past perfect.....alleen vraag me niet waar je hem nog zou kunnen kopen...


Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

-
ivoniehe
-
JeroenH
Als je het mij vraagt is die van Steven van polyester (weet het niet zeker), maar das makkelijk aan te passen. Als je een originele wilt, dan zul je er heel wat meer moeite voor moeten doen...
Voor de achterkant zou ik gewoon een R25/ZR bumper nemen, veel makkelijker en maakt de auto ook meteen wat dikker...
Voor de achterkant zou ik gewoon een R25/ZR bumper nemen, veel makkelijker en maakt de auto ook meteen wat dikker...
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
-
JannnHo


