koelvloeistof vervangen probleempje

214 216 218 220 25
Plaats reactie
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

koelvloeistof vervangen probleempje

Bericht door JD »

Wil dus net even mn koelvloeistof gaan vervangen.
Nu kwam er bij het leeglopen maar ongeveer 2 liter oud water uit.
Volgens het boekje zou dit ongeveer 5 liter moeten zijn.
Las alleen net op de rave cd dat de verwarmingsknop bij het leeg laten lopen op max moet staan.
deze stond bij mij op 1/2. ( half warm / koud )

Wat ik heb gedaan:
Dop van mn koelvloeistoftank er af.
Slang onderaan de radiateur los gemaakt
Oude koelvloeistof er uit laten lopen. ( ongeveer 2 liter )
Nieuwe erin.
motor gestart en verwarming op max gezet.
Ontluchtingsventiel opengezet totdat er vloeistof uitkwam.
vloeistof aangevuld.

Het is voor een rover 25 1.4 103pk versie zonder airco.
Is het normaal dat er zo weinig uitkomt en ingaat of heb ik iets verkeerd gedaan?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Je hebt het prima gedaan, 2 liter klopt wel op deze manier.

Met blazen had je er misschien nog litertje uit gekregen, maar er blijft een hoop in de motor en kachelradiateur achter.

Als je het echt schoon wil hebben dan moet je hem doorspoelen met gewoon water, en dat meerdere keren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

gelukkig :D

Ma met schoonspoelen krijg je het oude er wel uit ma dan blijft er op deze manier weer water van het spoelen instaan :?
en je mag de koelvloeistof die ik nu heb niet mengen met water :mrgreen:

noujah eerst ma ff op deze manier afmaken.
Bedankt voor de reactie :D
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Met lucht al het water eruit blazen...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

zou eventueel nog een optie zijn.
Dan zet je gewoon een blaaspistool op de opening van je reservoir van je koelvloeistof met een doek er omheen?

wil het eerst even zo proberen.
Systeem gaf geen problemen o.i.d. ma t koelwater was bruin dus zodoende dat k het vervangen heb.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

ik vroeg me net af waarom je je koelwater hebt vervangen maar ik herinner me inderdaad je andere post nog:)
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

JD schreef:zou eventueel nog een optie zijn.
Dan zet je gewoon een blaaspistool op de opening van je reservoir van je koelvloeistof met een doek er omheen?

wil het eerst even zo proberen.
Systeem gaf geen problemen o.i.d. ma t koelwater was bruin dus zodoende dat k het vervangen heb.
Inderdaad, zo heb ik eens alle benzine uit de tank geblazen. Ik zou een plastic zak pakken... een doek laat lucht door. En 100% droog krijg je het toch niet maar 90% moet toch wel lukken dacht ik zo.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Plaats reactie