Wil dus net even mn koelvloeistof gaan vervangen.
Nu kwam er bij het leeglopen maar ongeveer 2 liter oud water uit.
Volgens het boekje zou dit ongeveer 5 liter moeten zijn.
Las alleen net op de rave cd dat de verwarmingsknop bij het leeg laten lopen op max moet staan.
deze stond bij mij op 1/2. ( half warm / koud )
Wat ik heb gedaan:
Dop van mn koelvloeistoftank er af.
Slang onderaan de radiateur los gemaakt
Oude koelvloeistof er uit laten lopen. ( ongeveer 2 liter )
Nieuwe erin.
motor gestart en verwarming op max gezet.
Ontluchtingsventiel opengezet totdat er vloeistof uitkwam.
vloeistof aangevuld.
Het is voor een rover 25 1.4 103pk versie zonder airco.
Is het normaal dat er zo weinig uitkomt en ingaat of heb ik iets verkeerd gedaan?
koelvloeistof vervangen probleempje
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Je hebt het prima gedaan, 2 liter klopt wel op deze manier.
Met blazen had je er misschien nog litertje uit gekregen, maar er blijft een hoop in de motor en kachelradiateur achter.
Als je het echt schoon wil hebben dan moet je hem doorspoelen met gewoon water, en dat meerdere keren.
Met blazen had je er misschien nog litertje uit gekregen, maar er blijft een hoop in de motor en kachelradiateur achter.
Als je het echt schoon wil hebben dan moet je hem doorspoelen met gewoon water, en dat meerdere keren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Inderdaad, zo heb ik eens alle benzine uit de tank geblazen. Ik zou een plastic zak pakken... een doek laat lucht door. En 100% droog krijg je het toch niet maar 90% moet toch wel lukken dacht ik zo.JD schreef:zou eventueel nog een optie zijn.
Dan zet je gewoon een blaaspistool op de opening van je reservoir van je koelvloeistof met een doek er omheen?
wil het eerst even zo proberen.
Systeem gaf geen problemen o.i.d. ma t koelwater was bruin dus zodoende dat k het vervangen heb.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997


