ZS180 voorremmen op mijn coupe
- tomcat.t16
- MG-R Core
ZS180 voorremmen op mijn coupe
Vandaag even snel andere remmen van een ZS180 op mijn coupe gemaakt... wat zien die er lomp groot uit achter de 15" velgjes.
Morgen even opnieuw ontluchten want dat ging niet helemaal goed vandaag...
Iemand nog tips MBT ontluchten?
Cheers
Morgen even opnieuw ontluchten want dat ging niet helemaal goed vandaag...
Iemand nog tips MBT ontluchten?
Cheers
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
turbo velgen horen officieel niet te passen, maar nasp velgen wel 
over ontluchten, succes, je zal ws. altijd een beetje sponzig pedaal houden. heeft bijna iedereen met de zs180 conversie, including me.
over ontluchten, succes, je zal ws. altijd een beetje sponzig pedaal houden. heeft bijna iedereen met de zs180 conversie, including me.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- tomcat.t16
- MG-R Core
Uiteraard werkt alles, en trap maar eens goed op je pedaal dan merk je wel dat het beter remt.
Sponzig pedaal schijnt te maken hebben met grotere afstand die de remvloeistof af moet leggen ivm grotere zuiger ofzo...
Sponzig pedaal schijnt te maken hebben met grotere afstand die de remvloeistof af moet leggen ivm grotere zuiger ofzo...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core
Zal binnenkort als die bak het fatsoenlijk doet zonder drukopbouw en olielekkages wel eens wat foto's plaatsen 
Maarre, Mark... langere afstand ivm een grotere zuiger? Als er dan iéts meer vloeistof in zit dan heft dat elkaar toch op neem ik aan. Heb je hem ook laten ontluchten of heb je dat zelf gedaan.
@ SILLY. Dus de coupe kun je niet ontluchten met zo'n "apparaat"? Of moet je dan de motor laten draaien.
Groetjes
Maarre, Mark... langere afstand ivm een grotere zuiger? Als er dan iéts meer vloeistof in zit dan heft dat elkaar toch op neem ik aan. Heb je hem ook laten ontluchten of heb je dat zelf gedaan.
@ SILLY. Dus de coupe kun je niet ontluchten met zo'n "apparaat"? Of moet je dan de motor laten draaien.
Groetjes
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Ja ik begrijp het ook niet helemaal, het lijkt mij geen invloed te hebben maar ik heb dat wel is gelezen op RT geloof ik. Feit is dat een hoop mensen last hebben van een sponspedaal.
De echte oplossing is om een grotere hoofdremcilinder te nemen, van een Integra Type R of een BRM. Landrover 300TDi is ook een optie maar niet plug&play.
De mijne is al 3x ontlucht, de laatste x met zo'n vacuumding maar het helpt niet.
De echte oplossing is om een grotere hoofdremcilinder te nemen, van een Integra Type R of een BRM. Landrover 300TDi is ook een optie maar niet plug&play.
De mijne is al 3x ontlucht, de laatste x met zo'n vacuumding maar het helpt niet.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Silly CVT
- MG-R Freak
- Contacteer:
Ik heb er een gereviseerde HRC in gezet en daarna met apparaatje (10min per wiel) toen nog een keer met handje checken.... Dit alles met draaiende motor. 
Kost wat tijd maar dan is je systeem ontlucht en heb je nog steeds soppigge remmen....
Maar dat kon ook aan de tubby liggen hoor...
Als je HRC deaud is dan blijft ie lucht trekken btw.
Als je je klauwen vervangt NIET je pedaal tot de bodem trappen want dan krijgt je HRC een oplawaai. Dan gaat ie voorbij een punt waarna die dus lek raakt. Om moe van te worden.
Succes!!!
Kost wat tijd maar dan is je systeem ontlucht en heb je nog steeds soppigge remmen....
Maar dat kon ook aan de tubby liggen hoor...
Als je HRC deaud is dan blijft ie lucht trekken btw.
Als je je klauwen vervangt NIET je pedaal tot de bodem trappen want dan krijgt je HRC een oplawaai. Dan gaat ie voorbij een punt waarna die dus lek raakt. Om moe van te worden.
Succes!!!
- tomcat.t16
- MG-R Core
tijdens het ontluchten niet je pedaal tot de bodem trappen 
dan knalt de stang van de zuiger in de hoofdremcilinder te ver door waardoor hij door een afdichtingsrubber heen schiet en dat rubber kan dan scheuren waardoor de HRC gaat lekken.
dan knalt de stang van de zuiger in de hoofdremcilinder te ver door waardoor hij door een afdichtingsrubber heen schiet en dat rubber kan dan scheuren waardoor de HRC gaat lekken.