jatco automaat

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
falco
MG-R Addict

jatco automaat

Bericht door falco »

Hallo, ik zit met een vraagje over een jatco automaat van een rover 1.8 uit 2000, hij ging defect op 167 dkm, hij kon niet meer achter uit rijden, nu zit er wel een tweede hands bak in die uitstekend rijd maar nu is mijn vraag gaan al deze automaten van jatco snel kapot?
mvg, falco
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Ze gaan wel vaker stuk, maar niet bij die kilometerstand. Als de olie in de bak schoon is en de bak verder goed werkt is de kans groot dat er alleen een solenoid (klepje) in het regelgedeelte van de bak defect is. Oude bak niet weggooien dus :mrgreen:
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

ik had de bak omgeruild bij de oud rover dealer in boxtel, maar mocht het weer voorkomen weet ik waar ik aan toe ben,
bedankt!
gr, falco
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

hoe lang gaat een automaat eigenlijk mee bij normaal gebruik?
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Tegenwoordig halen de automaatbakken vaak de drie ton wel zonder grote problemen. Wel afhankelijk van het gebruik natuurlijk.
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

en die van de rover ook?
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Bij goed onderhoud en normaal gebruik wel. Maar veel rijden met caravan enz. dan haal je dat natuurlijk niet.
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

dus eigenlijk is het een beste bak, ik rij veel binnen de bebouwde kom en misschien 2x per week 10 km snelweg , is olie verversen 1x per 2 jaar voldoende?
overigens ben ik wel iemand die eerst zijn motor warm laat worden voordat ik de snelweg op ga en ook nadat ik mijn motor heb gestart 2 min wacht voor het wegrijden.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

falco schreef: overigens ben ik wel iemand die eerst zijn motor warm laat worden voordat ik de snelweg op ga en ook nadat ik mijn motor heb gestart 2 min wacht voor het wegrijden.
Slecht hoor onbelast opwarmen, gewoon starten en rijden en als de thermostaat nog niet open is niet boven de 2500 rpm komen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

ik warm juist mijn motor ongeveer 2 min op omdat hij als ik meteen weg rij dreigt af te slaan, of heeft dit een andere oorzaak?
Plaats reactie