Natte plekken vooraan

414 416 418 420 45
Plaats reactie
FrenzY

Natte plekken vooraan

Bericht door FrenzY »

Recent merkte ik een probleempje op in mijn rover 45, namelijk dat de matjes vooraan geregeld natte plekken vertonen. Ook de bekleding eronder is dan vrij vochtig. Na zorgvuldig drogen komt dit echter terug.

Het antwoord van de dealer op mijn mail:
"Dit zal waarschijnlijk het afvoerdarmpje van de condensatie van de airco zijn dat losgekomen is .
Dit darmpje zit aan de voeten van de passagier ongeveer in het midden"

Mijn vraag is nu, of ik dit zelf kan maken, en zo ja, hoe ik eraan beginnen moet... :?:
maus

Bericht door maus »

heb het zelfde probleem waar zit dat?
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

.... of je raam zit niet goed gekit.
You can go fast ... but I can go anywhere.
FrenzY

Bericht door FrenzY »

maus schreef:heb het zelfde probleem waar zit dat?
Bij mij was het idd de airco.
De airco "zuigt" de vochtigheid uit je wagen, en deze komt in een reservoir onder de wagen terecht. Van daaruit loopt dit reservoir leeg langs een flexibele darm. Het uiteinde van dit darmpje kan je zien onderaan-achteraan-links als je je motorkap opent.
Nu kan het gebeuren dat de passagier met zijn voeten dit darmpje raakt, zodat het ofwel loskomt van het reservoir, ofwel "knakt", zodat het darmpje bijna geen vloeistof meer doorlaat. Hierdoor loopt het reservoir dus over met een natte bekleding tot gevolg.
Dit darmpje kan je normaal dus zien aan het voeteinde van de passagier (bekleding wat opheffen).
Althans zo zegt mijn roverdealer. Het was bij het onderhoud van mijn wagen op 10 min gefixt...
Plaats reactie