Even voorstellen

414 416 418 420 45
Remus

Even voorstellen

Bericht door Remus »

Hallo allemaal. Sinds dinsdag 7/6 eigenaar van een zilvergrijze rover 416 si 16v uit '99. (eindelijk) Mijn vader heeft een 620 si die gaat als de brandweer daarnaast heeft hij een MG-B uit '66 en ik was opzoek naar een 200 totdat ik deze 400 tegen het lijf liep.

Zo ben ik donderdag op dit forum terecht gekomen en heb twee dagen door alle berichten gespit :shock: <- maar dan vierkante ogen ;)

Zo dat voor de formele kant van de post.
Maandag a.s. word de Remus (rear silencer with 1 tail pipe 92x78mm) gemonteerd en nu ben ik zoek naar een luchtfilter en dacht zelf aan de K&N 57i perf kit. Goed idee?
En wat zou de volgende logische stap zijn ophet gebied van tuning zonder te veel aan het uiterlijk te varanderen?

Gr
CRualA

Re: Even voorstellen

Bericht door CRualA »

Remus schreef: En wat zou de volgende logische stap zijn ophet gebied van tuning zonder te veel aan het uiterlijk te varanderen?

Gr
Hallooooo en welcome to da club

dacht aan audio...,verandert zelfs niets aan het uiterlijk van je auto ;)
Remus

Bericht door Remus »

Gaat tie dan ook sneller? :twisted:

Ik ben wel gaan kijken voor audio maar ik heb een klein manneke achterin zitten en de kofferbak hard nodig dus die gaat even op de lange baan.

Maar ik bedoel ook meer op het gebied van performance.

thx
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

idd meer de standaard dingen heh, zoals uitlaat, katalysatrovervanger, luchtfilter, misschien een chip, maar dan ga je ook wel steeds verder in de kosten!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Hey Remus, welkom hier bij MG-R 8).

Luchtfilter, uitlaat en een 52mm gasklep zijn eigenlijk de standaard dingen die je kan vervangen als je iets meer vermogen wilt.

De K&N 57i is best een leuk filter, geeft een mooie diepe brom, maar echt veel extra vermogen levert het niet op. Daarvoor moet je een (veel duurder) gesloten filter hebben, zoals bv. de Pipercross Viper, ITG Maxogen ed.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
mgron
MG-R Freak

Bericht door mgron »

welkom bij de club
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Dr Doggystyle
Beheerder

Bericht door Dr Doggystyle »

welkom bij de club
ik heb alleen een pipercross luchtfilter en een dubbele uitlaat. (en nog meer uiterlijke toeters en bellen)
ik heb alleen wat meer herrie, maar harder gaat ie niet.
ik denk dat die gasklep al wat meer zou uitmaken, maar die heb ik nog niet.
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Remus

Bericht door Remus »

[quote="Striker"] Daarvoor moet je een (veel duurder) gesloten filter hebben, zoals bv. de Pipercross Viper, ITG Maxogen ed.[/quote]

Op de site van zowel de site van Pipercross als ITG bieden ze niet een filter aan die specifiek voor deze auto is (416 si '99). Maakt het veel uit als je er niet de "juiste" filter opzet?

Als het resultaat er naar is ben ik best bereid iets langer te sparen voor een filter, dus scheelt het echt zoveel?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

verschil kan oplopen tot zo'n 5 pk, omdat de luchttoevoer perfect geregelt is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Remus

Bericht door Remus »

maar is de toevoer perfect geregeld als het filter niet specifiek voor de 416 is????
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Een filter dat op een K-serie motor past, past op iedere MG of Rover met een K-serie motor (aangezien de aansluiting van de gasklep en het luchtfilter bij alle modellen identiek is). Er zijn eigenlijk geen speciale filters voor de verschillende Rover modellen (ook al beweren sommige fabrikanten dit wel, maar dat is waarschijnlijk een marketing-trucje).

De VF109 is het Pipercross Viper filter dat het best geschikt is voor de 416 (en alle andere modellen met K-serie motor).
Ook ITG levert een filter dat voor alle MG-Rover modellen geschikt is.
Afbeelding

Hennerie

Bericht door Hennerie »

een hitteschild kan ook een klein verschil uitmaken. dacht ik gelezen te hebben. Iig ik heb zelf een 618i en ik heb een luchtfilter morgen monteren en dan ga ik een beetje het interieur veranderen kleine dingetjes... Het oog wil ook wat niet waar :>
Remus

NEEEEEEEE!!!!!!

Bericht door Remus »

:( De remus uitlaat past niet. Deze is voor de hatchback en ik heb een sedan. Handen in het haar... Remus een mail gestuurd, ik baal als een stekker. Heel het weekend mijzelf verheugd op de uitlaat en opzoek naar het juiste luchtfilter. Kan ik weer opnieuw beginnen.

Morgen informeren bij eps over de mogelijkheden om er een te laten bouwen. Niet zozeer of het kan maar meer of ik het kan betalen.

:( :( :( :cry: :cry: :cry:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Probeer Atec anders eens. Die maken ook uitlaten op maat, maar vele malen goedkoper dan EPS (ca 325 euro voor alleen de einddemper en 500 euro vanaf de kat).
Afbeelding

klaas

Bericht door klaas »

i.e.g. Welkom bij de club!
8)
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

welkom bij de club!!!
fijn weer een brabo erbij :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true