Koppeling; achteruit & een naar twee

414 416 418 420 45
Plaats reactie
klaas

Koppeling; achteruit & een naar twee

Bericht door klaas »

Achteruit; ingedrukt houden, kopp opkomen, doordrukken. Anders blijft ie niet zitten(tussen tijd tandjes poetsen)

Van 1 naar 2; ook tandenborstel. En ik trap de koppeling echt wel in tot de bodem dus die gein gaat niet op. Moet ik iets afstellen ofzo?

Rest van mijn waslijst gebreken komt nog;

Rover 416Si 1996
162.000 km

Klaas
jdpower

Bericht door jdpower »

ik heb daar ook last van, niet als ik hem in zun achteruit wil zetten maar wel van 1 naar 2. dit is alleen wanneer de motor koud is, wanneer hij warm is gaat dit over
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Bij mij gaat hij ook pas helemaal in de achteruit als ik de koppeling iets laat opkomen.

Van de 1 naar de 2 gaat prima.

Zou het verversen van de versnellingsbakolie iets helpen?
jdpower

Bericht door jdpower »

ik hoop dat het daar aan licht anders kan het wel eens duur worden als je ermee naar de garage gaat. :(
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Nieuwe bak olie en als die niet lekker in z'n achteruit wil (tip van mede rover rijder) Schuif 'm eerst in z'n 3 en dan achteruit. Werkt. ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

jep eerst 3 en dan achteruit werkt perfect bij mij :D
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
CRualA

Bericht door CRualA »

heb dit ook,en ook als de motor koud staat alleen
zet hem eerst effe in zen 1,effe koppeling beetje losse en dan gaat hij vlot in zen R
lex

Bericht door lex »

Ik heb ook zo'n soort probleem gehad, moeilijk in achteruit en moeilijk terugschakelen van 2 naar 1. nieuwe koppelingskabel en het probleem was over.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

SillyTC schreef:Nieuwe bak olie en als die niet lekker in z'n achteruit wil (tip van mede rover rijder) Schuif 'm eerst in z'n 3 en dan achteruit. Werkt. ;)
Dutch Vitesse schreef:jep eerst 3 en dan achteruit werkt perfect bij mij :D
jullie hebben totaal andere versnellingsbakken dan dat er in de 416 zit. Wie weet werkt het trucje toch, maar het lijkt me sterk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
jdpower

Bericht door jdpower »

is bij mij dus ook van zun 2 naar zun 1 dat gaat ook heel moeilijk vooral als ie koud is en van zun 1 naar zun 2 kraakt ie ook maar dat had ik al gezegd. zou dit kunnen komen doordat de koppeling versleten is??
rover 216

Bericht door rover 216 »

Da van in achteruit zette had ik ook aan de hand, nu laat ik de koppeling ook altijd wa kome, es probere me eerst in 3de te zette, thx ;)
Texron

Bericht door Texron »

Problemen met zijn achteruit had ik ook werd steeds erger en ik deed er niets aan kostte mij een nieuwe versnellingsbak ik hoop niet dat dat ook voor jou geld het enige dat ik kan zeggen blijf niet al te lang doorrijden met dit probleem.
Sterkte

Groeten van Texel
klaas

Bericht door klaas »

Ehhm, dat kraken gebeurd dus ook met warme motor van 1 naar 2 en voor R geldt dat ook :cry:
Tevens rammelt die auto tijdens rijden maar dat zal hier wel nie mee te maken hebben.

Klaas
WAOER

Schakelen

Bericht door WAOER »

Zoals Silly TC en Dutch Vitesse vermelden eerst in drie helpt goed,maar wat mij zeer goed helpt is,en dit is voor langere tijd , is de olie toevoeging van XADO.
Het is een oplossing voor langere tijd,als je weten wil het voor goedje het is,voor info www.xado.nl
klaas

Bericht door klaas »

yep, kost wat, maar dan ist ie weer ok
Plaats reactie