Antiroestbehandeling
-
Lauretta
Antiroestbehandeling
Ik heb een vraagje. Ik ben toe aan een nieuwe uitlaat. Bij het bedrijf waar de auto op de brug stond werd mij een dringend advies gegeven om de rover een antiroestbehandling te geven. Want werd er gezegd dat het goede auto's zijn, alleen af fabriek zit er nauwelijks antiroestbescherming op de auto. Alleen heb ik wel es gehoord dat het niet verstandig is om een antiroestebehandeling uit te laten voeren. Iemand ervaring ermee??
-
Dennis
Ja, dat klinkt heel raar, en ik ben ook niet overtuigd dat het klopt...Victor schreef: Roest houdt roest ook tegen, hoe raar dat ook klinkt.
Roest is "open" waardoor een materiaal (staal) verder kan roesten..
Heb je het over oxideren, dan klopt het wel...bijvoorbeeld aluminium...die oxidelaag is "dicht"...
toch?
-
Ewout
Nah, roest houd geen roest tegen hoor. Volgens mij bedoel jij dat er bij sommige metalen een oxidelaagje ontstaat waardoor er geen zuurstof meer bij het metaal kan komen, en dus ook geen roest kan vormen. of bedoelde je dat nietVictor schreef:moet je het wel heel erg goed aanpakken. Roest houdt roest ook tegen, hoe raar dat ook klinkt.