Sportuitlaat voor Diesel
-
Marc_1980
Sportuitlaat voor Diesel
Weet er iemand misschien of ik onder mijn 420Di een sportuitlaat kan monteren?
Ik heb her en der gezocht, maar niet echt iets concreets gevonden. 
Laatst gewijzigd door Marc_1980 op zo aug 15, 2004 10:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
DJ
Logisch denkend gezien moet er een sportdemper onder gemonteerd moeten kunnen worden. Naar mijn idee zijn de 420 en de 416 het zelfde, en bij mij kan het wel. Mocht er nix te vinden zijn wat je leuk vind ga dan naar een bedrijf die ze zelf maakt, die produceren er een naar je eigen behoeftes en wensen.
Hier bij mij in de buurt is dat Meijers Tuning in Rijssen.
Hier bij mij in de buurt is dat Meijers Tuning in Rijssen.
-
eggbert
Op maat gemaakte uitlaten kan je vinden bij skytune in maldegem belgie.
De website is http://www.skytune.com daar kan je fotos vinden van eerdere op maat gemaakte uitlaten die ze al gemonteerd hebben.
Have fun!!
De website is http://www.skytune.com daar kan je fotos vinden van eerdere op maat gemaakte uitlaten die ze al gemonteerd hebben.
Have fun!!
-
Marc_1980
-
Kevski Style
-
Marc_1980
Met alle respect denk ik niet dat ik met een dempertje van een Puch uit de voeten kanKevski Style schreef:...die in het midden uitkomt met een aluminium motorfiets demper.
Hoeft een uitlaat voor een diesel niet aan bepaalde eisen te voldoen?
Ik ben nog steeds benieuwd hoe een sportuitlaat bij een diesel klinkt.
-
Kevski Style
Waarschijnlijk heb je er dan toch niet echt heel veel verstand van, aangezien deze uitlaten van veel betere kwaliteit zijn als als uitlaten van Auto's. Dit omdat het rendement an een motor hoger en ze gezien de kleine inhoudt grote vermogens leveren. Bovendien zijn de pijplengtes een stuk korter wat dus meer lawaai produceerd als een auto, dus de demping is wel degelijk goed. Bovendien zijn bijna alle motorfietsdempers Eg gekeurd, dus dat kan je de politie altijd wijsmaken want dat staat erop. Waarschijnlijk zien ze toch niet dat dat voor een motorfiets is..... En bovendien vind ik het design van een motorfietsdemper ook wel erg mooi. (en by the way: het is een Ixil-demper en die zijn ook actief in de MotoGp. Demper komt van een Honda CBR 900RR FireBlade, dus een puchje kan je het absoluut niet noemen, want vergeleken met die motor is jouw auto het puchje)
-
Marc_1980
-
Kevski Style
In principe wel, als het maar binnen de wettelijke vastgestelde geluidseisen valt. En alleen de politie let daarop en zal je niet snel een bekeuring geven tenzij de uitlaat echt hard klinkt en ze het vermoeden hebben dat ie illigaal is. Dus p zich krijg je er heel weinig tot geen problemen mee. Hooguit de buurt de minder blij met je is. Probleem is alleen wel dat je alles pas moet maken, want het is natuurlijk eigenlijk niet voor auto bedoelt.
En nog ff over je diesel. het is en blijft altijd een diesel, dus wat je er ook aan doet, het zal nooit als een benzine auto klinken. Maar als een vrachtwagen. Maar goed, dat vind ik. Ik heb dan ook het motto: Gas is om op te koken en diesel is om op te stoken!
En nog ff over je diesel. het is en blijft altijd een diesel, dus wat je er ook aan doet, het zal nooit als een benzine auto klinken. Maar als een vrachtwagen. Maar goed, dat vind ik. Ik heb dan ook het motto: Gas is om op te koken en diesel is om op te stoken!
-
Dennis
-
Kevski Style
-
Kevski Style