Roest achterklep + Airco

214 216 218 220 25
Plaats reactie
StefanS

Roest achterklep + Airco

Bericht door StefanS »

Ik heb het wel bekende probleem met de roest bij de scharnieren van de achterklep. Het is al redelijk ver heen, hoe kan ik dat tegenhouden?
Als ik het goed wil doen moet ik het laten schuren/lassen en overspuiten. Maar dat geld heb ik niet, zijn er nog goedkopere alternatieven?

Mijn airco doet het ook niet. Ik hoop/denk zelf dat het een simpel probleem is. Als ik het knopje induw gaan mijn toeren niet omhoog en hoor/voel ik ook niets, zelfs na 5km niet. Ik hoop dat het knopje of de zekering kapot is o.i.d. Het lampje op het knopje gaat wel branden. Weten jullie hoe ik dat kan controleren? Of is er nog veel meer mis mee. :P

Mvg.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Het eerste kun je eventueel zelf doen als je geld wilt besparen.

De airco zou best eens leeg kunnen zijn. Even laten controleren en op druk zetten. Wanneer ie niet lekt weer afvullen, anders lekkage eerst verhelpen.
StefanS

Bericht door StefanS »

Kan ik het gewoon opschuren en dan met een spuitbus eroverheen? Dat lijkt mij het goedkoopste.
Je hebt bij de Action ook wel van die bussen tegen roest, daarvoor moet je ook schuren en daarna weer spuiten. Maar ik weet niet of dat goed spul is.

Waar zitten al die dingen die kunnen lekken?
En het vullen, hoeveel kost dat ongeveer? (Studenten budgetje ;) )
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

Hoi Stefan
laat je airco vullen dit zal het wel zijn (is nu bij mijn ook zo)
dan zeg je dat er koelmiddel in moet voor een lek op te sporen
ik weet zo niet hoe dat spul heet :roll:
daar zit een ultraviolete vloeistof bij die oplicht met de lamp en zo heb je het gat (als hij lek is anders blijft hij wel op druk)

voor je roest zie hier :mrgreen: laatste pagina
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... highlight=

ik heb het laten doen de klep scharnieren alleen kosten je tussen de 160-200 euro dat is ZWART
kijk daar voor even rond
als het echt ver is geroest moet je slijpen en lassen.
Stralen en dicht plamuren kan maar dat is niet de oplossing
als je het persee zelf wil doen dan
1 stralen
2 grond lak (2k epoxy primer) of ander soort goede etsprimer
3 plamuur
4 grond lak (of spuit plamuur)
5 af lakken
6 blanke lak (als deze er op moet)
wel met 2k werken (2 componenten)
Hou er rekening mee dat als je het zelf maakt je veel en veel meer kwijt bent
als dat je het laat doen (wil je het GOED doen)
dit omdat de primer+lak duur zijn bij de verf handel of je moet je connectie hebben.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
StefanS

Bericht door StefanS »

Als ik het laat doen, dan ben ik aan uren al een paar honderd kwijt denk ik zo. Voor mij is het al goed als de roest niet verder kan(of maar heeel langzaam). Mijn roest schade is echter al veel verder dan uit de link die jij gaf. De auto heeft me maar 1300 gekost, en als het strax 400/500 gaat kosten om het weer te maken dan smeer ik er wel olie op oid. xD

Over de airco, ik kan er zelf dus eigenlijk weinig aan doen. Zekering kan ik nog een keer nakijken, maar daar houd het ook bij op als ik het goed begrijp.
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

de airco doet niets als er geen druk op staat dus dat is voor de garage cq airco service.

ik ben ook naar een autoschadeherstelbedrijf (het linkje is van mijn)
daar heeft de spuiter het bekeken en zij kost je 180 euro dit is vast en daar kwam of komt Niets meer bij. Dus vraag eerst eens rond voor je gaat hobbyen ;)

uit ervaring weet ik als je de roest weg krapt,schuurd en je zet er met SPUITBUS (van motip)iets over roest het nog harder.

haald het laten doen niets uit doe het dan zo

schuren beter is srtalen
Afbeelding

dan roest behandelen met FERTAN dit is een roest OP losser ik heb er ervaring mee en het is goed spul (geeft wel rotzooi) prijs 5 EURO
Afbeelding

dan daar de 2k Epoxyprimer over 22 EURO
http://www.marcovashop.nl/spraymax-spra ... -1584.html
Afbeelding
dan de plamuur ook 2k +-10EURO
http://www.rustbuster.nl/Fertan/Fertan_produkten.htm
en dan laat je de kleur mengen 30 EURO
http://www.nonpaints.com/contents/nl/d1 ... ussen.html
en als laatste 2k blanke lak 22 EURO
TOTAAL +- 90 EURO

dan is het voor de student nog te betalen
en dan weet ik zeker dat het voor eerst weg blijft.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
StefanS

Bericht door StefanS »

Bedankt voor de suggesties!
Ik ga maar eens ff bij een paar garages vragen wat ze voor een opknap beurtje vragen.
Plaats reactie