Pagina 1 van 3

verschil r25 1.4 83pk/103pk

Geplaatst: di jan 11, 2011 8:03 pm
door english pride
zoals de topicbeschrijving zegt, wat is het verschil tussen de 83pk versie en de 103pk versie.

het gaat om een 25 van 2001



greetz

Geplaatst: di jan 11, 2011 8:05 pm
door Yme
In Engeland en misschien andere landen kon je de bubbles met 83 pk krijgen. Als ik het goed komt dat door een restrictie in het gasklephuis, dat was het enige verschil tussen de 2 versies

Geplaatst: di jan 11, 2011 8:25 pm
door english pride
kan me niet voorstellen dat ik enkel het gasklephuis moet vervangen om aan 103pk te raken
of vergis ik mij hier in
moest dat zo zijn bestel ik me er direct eentje :lol:

Geplaatst: di jan 11, 2011 8:31 pm
door Yme
Weet niet zeker of dit mag, maar dit is een topic van de vele waar telkens hetzelfde in word beweerd:
http://themgclub.org/showthread.php?t=147474

Geplaatst: di jan 11, 2011 8:38 pm
door english pride
idd enkel het gasklephuis en de gaskabel

zou er verschil zitten bv de cardans en/of dergelijke
zou niet willen dat ik em in snot rijd
het is niet dat er zo hard zal mee gereden worden laat staan veel
maar het is altijd leuker om ietsje harder op te kunnen trekken e 8)

Geplaatst: di jan 11, 2011 8:41 pm
door Yme
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten :oops:
Misschien dat als je wat rondneust bij de britse vrienden dat je er wel achter kan komen :+

Geplaatst: di jan 11, 2011 8:41 pm
door english pride
allesinds al hartelijk bedankt om me op weg te helpen naar de 103pk 8) ;)

Geplaatst: di jan 11, 2011 8:52 pm
door Yme
Geen probleem, Ik hoop dat je plezier gaat hebben van de extra paardjes voor de wagen :twisted:

Geplaatst: di jan 11, 2011 10:19 pm
door WouterRover25
volgens mij is de 103pk zelfs even zuinig

Geplaatst: di jan 11, 2011 10:20 pm
door english pride
WouterRover25 schreef:volgens mij is de 103pk zelfs even zuinig
dat zou goed kunnen
al moet ik zeggen dat dat mij geen "##!§ kan schelen :D
zolang ik maar wat meer koppel heb aan een laag toerental ben ik al blij 8)

Geplaatst: di jan 11, 2011 10:24 pm
door tomcat.t16
achtklepper/zestienklepper misschien?

Geplaatst: di jan 11, 2011 10:30 pm
door english pride
het is een 16v ;)

Geplaatst: di jan 11, 2011 10:54 pm
door Striker
Gasklep is inderdaad het enige verschil (bij de 84pk versie opent de klep niet volledig). In Engeland is een auto met minder vermogen een stuk voordeliger te verzekeren, dat is de reden dat MG-Rover een minder krachtige auto heeft uitgebracht.

Een andere gaskabel en klep en je hebt er 20 pk bij, goedkoper kan je je auto niet tunen :p.

Geplaatst: di jan 11, 2011 11:17 pm
door 118GTR
Je kan ook de huidige gasklep aanpassen (met een vijl/zaag ), dan kun je ook de huidige kabel blijven gebruiken.

Geplaatst: di jan 11, 2011 11:21 pm
door english pride
118GTR schreef:Je kan ook de huidige gasklep aanpassen (met een vijl/zaag ), dan kun je ook de huidige kabel blijven gebruiken.

is dit mogelijk ja?
deze zal ik er dan eens afzwieren dit weekend

Geplaatst: wo jan 12, 2011 12:34 pm
door Yme
Volgens de Britten kan dat niet, omdat de kabel gewoon simpelweg te kort is. Hier is een handleiding van een lid die het ook heeft gedaan met duidelijke uitleg hoe en wat, is ook opgenomen in de sticky afdeling op dat forum.

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=191905