rammel in beide voor deuren

414 416 418 420 45
Plaats reactie
galleria rover
MG-R Regular

rammel in beide voor deuren

Bericht door galleria rover »

Beste mede rover/MG rijders,

Bij mijn 416si van 1998 zit in beide voor portieren een rammel
dit kan zeer iriterend zijn (als je de radio maar een beetje harder zet begint het al) nou is mijn vraag hoe je het beste de voorste deurpanelen er af kunt halen en er weer op natuurlijk

alvast bedankt!!

gr.
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

Denk dattie ongeveer hetzelfde vastzit als bij een 200 / 25
er zitten aan de onderkant van je deuren een aantal schroeven.
die moet je dr uit draaien en achter je handvat zitten ook een paar schroeven die ook losdraaien.
Dan kun je voorzichtig aan de onderkant je deurpaneel lostrekken en vervolgens een klein stukje omhoog schuiven. dan pak je hem er zo af.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Johan
MG-R Addict

Bericht door Johan »

Niet helemaal...

In je handgreep zitten 2 schroeven, die losmaken. Als het portier helemaal openstaat zie je een plastic schroefje bij het bovenste scharnier, deze uitdraaien en de plastic plug eruit trekken. Dan het schroefje in je deurklink verwijderen. De deurklink nu een stukje richting de voorkant van de auto drukken en uit het paneel halen. Voorzichtig! Je ziet nu een dunne stang vastzitten aan je klink met een plastic lipje. Met een kleine platte schroevendraaier kun je dit lipje losdrukken van de stang en de stang uit het lipje liften. De klink is nu helemaal los.
Nu kun je van onderaf het paneel lostrekken tot bovenaan, en dan uit de deur liften. Handig is wel als je je raam even omlaag hebt staan.
Bij je bestuurdersdeur (ik ga er van uit dat je elec ramen hebt) zit nog een stekker aan het duerpaneel, deze even losklikken en je paneel is los. Vastemaken het omgekeerde van boven.
Johan
galleria rover
MG-R Regular

Bericht door galleria rover »

oke,

bedankt heren ik zal het eens gaan proberen!

Gr.
Plaats reactie