Pagina 1 van 1

Loopt op 3 cilinders geen compressie HELP!!

Geplaatst: zo jan 17, 2010 2:31 pm
door gvriens
Beste Roverkenners,

Mijn rover 200 loopt op 3 cilinders. 1 heeft geen compressie. Ik heb mij laten vertellen dat er een grote kans is dat de koppakking kapot is. schijnt een kwaaltje van deze roer te zijn. Kan iemand dit bevestigen?

Is het voor iemand die redelijk handig is makkelijk om de koppakking (eventueel) te vervangen? Voor het klokken van de distributie riem krijg ik assistentie.....

BVD.. Gertjan

Geplaatst: zo jan 17, 2010 3:04 pm
door 118GTR
Koppakking is wel te doen voor een handig iemand, de timing van die riem is eigenlijk het lastigste stukje.

Maar, eerlijk gezegt lijkt me dit geen koppakking verhaal. Eerder een probleem met een klep.

Terug de kop er maar eens af, want dat moet zoizo, dan weet je meer.

p.s. als de kop eraf is, draai dan de krukas NIET rond. Dan kunnen de liners los komen en mag je onderblok verder uit elkaar, tenzij je uiteraard de liners vast zet.

Geplaatst: zo jan 17, 2010 9:28 pm
door gvriens
Ga ik van de week doen... hou je op de hoogte!!

Is hier een tutorial voor te krijgen???

Geplaatst: ma jan 18, 2010 5:34 pm
door Grade