Loopt op 3 cilinders geen compressie HELP!!

214 216 218 220 25
Plaats reactie
gvriens

Loopt op 3 cilinders geen compressie HELP!!

Bericht door gvriens »

Beste Roverkenners,

Mijn rover 200 loopt op 3 cilinders. 1 heeft geen compressie. Ik heb mij laten vertellen dat er een grote kans is dat de koppakking kapot is. schijnt een kwaaltje van deze roer te zijn. Kan iemand dit bevestigen?

Is het voor iemand die redelijk handig is makkelijk om de koppakking (eventueel) te vervangen? Voor het klokken van de distributie riem krijg ik assistentie.....

BVD.. Gertjan
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Koppakking is wel te doen voor een handig iemand, de timing van die riem is eigenlijk het lastigste stukje.

Maar, eerlijk gezegt lijkt me dit geen koppakking verhaal. Eerder een probleem met een klep.

Terug de kop er maar eens af, want dat moet zoizo, dan weet je meer.

p.s. als de kop eraf is, draai dan de krukas NIET rond. Dan kunnen de liners los komen en mag je onderblok verder uit elkaar, tenzij je uiteraard de liners vast zet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
gvriens

Bericht door gvriens »

Ga ik van de week doen... hou je op de hoogte!!

Is hier een tutorial voor te krijgen???
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
Plaats reactie