Pagina 1 van 3
Luidruchtige motor
Geplaatst: ma aug 25, 2008 12:55 pm
door Blackadder
Hi,
Ik vind mijn motor nogal luidruchtig eigenlijk.
Ik zou graag in mijn cockpit het een beetje stiller willen hebben.
Wat is de beste manier
Motorkap (en evt wielkasten) met isolatiematerialen beplakken
Hoe kan ik dat het beste doen? Iemand die me kan adviseren, en evt bereid is een handje te helpen?
Gr,
Blackadder

Geplaatst: wo sep 17, 2008 9:43 am
door Blackadder
*kick!

Geplaatst: wo sep 17, 2008 4:45 pm
door Arnoud79
kijk eerst eens of je auto meer geluid maakt dan normaal is, en misschien dat eerst verhelpen, is het geluid wel standaard, dan misschien je schutbord beplakken met isolatie?
zie link:
http://www.akoestiekwinkel.nl/motorgeluid.html
Geplaatst: vr okt 30, 2009 1:03 pm
door Linxxy
Ik overweeg om isolatie te kopen om het zware motor geluid te dempen
in de auto is dit geluid namelijk erg hard wat ik wel apart vind omdat de binnenkant van de auto wel goed is geisoleerd tegen geruis en weggeluid..
ik zou dit dus in de binnenkant van de motorkap moeten plakken.. iemand hier ervaring mee??
er zit wel een schutbord in (als dat zo heet)

Geplaatst: vr okt 30, 2009 8:50 pm
door JD
Maakt hij zoveel lawaai dan?
heb dr met de mijne totaal geen last van

Geplaatst: vr okt 30, 2009 8:56 pm
door Linxxy
Jah denk omdat ik het niet gewend ben met een 1.3 60pk
en anders is het denk ik niet goed? krijg beetje bestelbus gevoel bij t geluid

Geplaatst: vr okt 30, 2009 9:24 pm
door Grade
ze maken over het algemeen wel wat geluid ja met name boven de 2500 toeren...
Geplaatst: vr okt 30, 2009 9:32 pm
door Linxxy
zal misschien wel aan mij liggen maar ik heb het al als ik de sleutel omdraai
misschien wen ik er wel aan en anders beetje isolatie

Geplaatst: vr okt 30, 2009 10:41 pm
door Grade
ownee daar heeft die van mij gelukkig geen last van, dat ging van wil je de moter even aanzetten, euh hij staat aan.....

Geplaatst: vr okt 30, 2009 10:45 pm
door Linxxy
hmz vreemd dat die van mij dan zoveel lawaai maakt... tegenovergestelde .. misschien een keer na laten kijken
Geplaatst: vr okt 30, 2009 10:53 pm
door Grade
wat is de km stand?, slaat hij gemakkelijk aan, wanneer was de laatste grote beurt?
Geplaatst: vr okt 30, 2009 11:41 pm
door Linxxy
km stand: 129.000 en de grote beurd was volgens het onderhoudsboekje bij 101.000 daarna is hij onderhouden door een anwb monteur en afgelopen aug. apk gekeurd..
Geplaatst: za okt 31, 2009 12:55 am
door Bart-K
K-series motoren zijn idd vrij rumoerig in vergelijking met sommige andere merken.
Anders kom je een keertje gezellig naar een meeting dan kunnen we meteen horen of hij klinkt zoals het hoort
Schutbord zit er zeker in, dat zit nl tussen de motorruimte en het passagierscompartiment.
Geplaatst: za okt 31, 2009 11:12 am
door Linxxy
Als ik niet moet werken ben ik zeker van de partij!!
schutbord: ik bedoelde dat wat op je motorkap zit aan de binnenkant..
en misschien is het gewoon wennen hoor.. ik bedoel van 60 naar 100 pk is niet niks

Geplaatst: za okt 31, 2009 12:45 pm
door Grade
Linxxy schreef:km stand: 129.000 en de grote beurd was volgens het onderhoudsboekje bij 101.000 daarna is hij onderhouden door een anwb monteur en afgelopen aug. apk gekeurd..
als dat de laatste keer was wordt het wel weer eens tijd, kan er namelijk ook voor zorgen dat hij rauwer klinkt
Geplaatst: wo nov 04, 2009 12:25 pm
door Linxxy
Ik zal de auto binnenkort door een monteur helemaal na laten kijken..
mijn motor tikt ook een beetje vooral met beetje gas geven in zn 1..
kan dit kwaad? bij mijn vorige auto was het een kwestie van de kleppen afstellen...