Luidruchtige motor

214 216 218 220 25
Blackadder

Luidruchtige motor

Bericht door Blackadder »

Hi,

Ik vind mijn motor nogal luidruchtig eigenlijk. :(
Ik zou graag in mijn cockpit het een beetje stiller willen hebben.

Wat is de beste manier :?:
Motorkap (en evt wielkasten) met isolatiematerialen beplakken :?:

Hoe kan ik dat het beste doen? Iemand die me kan adviseren, en evt bereid is een handje te helpen?

Gr,
Blackadder :)
Blackadder

Bericht door Blackadder »

*kick! :lol:
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

kijk eerst eens of je auto meer geluid maakt dan normaal is, en misschien dat eerst verhelpen, is het geluid wel standaard, dan misschien je schutbord beplakken met isolatie?

zie link:

http://www.akoestiekwinkel.nl/motorgeluid.html
Linxxy

Bericht door Linxxy »

Ik overweeg om isolatie te kopen om het zware motor geluid te dempen

in de auto is dit geluid namelijk erg hard wat ik wel apart vind omdat de binnenkant van de auto wel goed is geisoleerd tegen geruis en weggeluid..

ik zou dit dus in de binnenkant van de motorkap moeten plakken.. iemand hier ervaring mee??

er zit wel een schutbord in (als dat zo heet) :roll:
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Maakt hij zoveel lawaai dan?
heb dr met de mijne totaal geen last van :?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Linxxy

Bericht door Linxxy »

Jah denk omdat ik het niet gewend ben met een 1.3 60pk ;)
en anders is het denk ik niet goed? krijg beetje bestelbus gevoel bij t geluid :roll:
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

ze maken over het algemeen wel wat geluid ja met name boven de 2500 toeren...
Linxxy

Bericht door Linxxy »

zal misschien wel aan mij liggen maar ik heb het al als ik de sleutel omdraai :shock:
misschien wen ik er wel aan en anders beetje isolatie :lol:
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

ownee daar heeft die van mij gelukkig geen last van, dat ging van wil je de moter even aanzetten, euh hij staat aan..... :D
Linxxy

Bericht door Linxxy »

hmz vreemd dat die van mij dan zoveel lawaai maakt... tegenovergestelde .. misschien een keer na laten kijken
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

wat is de km stand?, slaat hij gemakkelijk aan, wanneer was de laatste grote beurt?
Linxxy

Bericht door Linxxy »

km stand: 129.000 en de grote beurd was volgens het onderhoudsboekje bij 101.000 daarna is hij onderhouden door een anwb monteur en afgelopen aug. apk gekeurd..
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8460
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

K-series motoren zijn idd vrij rumoerig in vergelijking met sommige andere merken.
Anders kom je een keertje gezellig naar een meeting dan kunnen we meteen horen of hij klinkt zoals het hoort ;)

Schutbord zit er zeker in, dat zit nl tussen de motorruimte en het passagierscompartiment.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Linxxy

Bericht door Linxxy »

Als ik niet moet werken ben ik zeker van de partij!!

schutbord: ik bedoelde dat wat op je motorkap zit aan de binnenkant..

en misschien is het gewoon wennen hoor.. ik bedoel van 60 naar 100 pk is niet niks :mrgreen:
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

Linxxy schreef:km stand: 129.000 en de grote beurd was volgens het onderhoudsboekje bij 101.000 daarna is hij onderhouden door een anwb monteur en afgelopen aug. apk gekeurd..
als dat de laatste keer was wordt het wel weer eens tijd, kan er namelijk ook voor zorgen dat hij rauwer klinkt
Linxxy

Bericht door Linxxy »

Ik zal de auto binnenkort door een monteur helemaal na laten kijken..

mijn motor tikt ook een beetje vooral met beetje gas geven in zn 1..
kan dit kwaad? bij mijn vorige auto was het een kwestie van de kleppen afstellen...
Plaats reactie