Welke banden om MG ZR straights
-
Junkie
- MG-R Fanatic
- Contacteer:
Welke banden om MG ZR straights
Heren (Dames?) ZR rijders,
Een setje MG ZR straights is inmiddels aangeschaft, en zullen weldra opgestuurd worden vanuit Engelang. Aangezien mijn voorbanden al vrij gladjes zijn, wilde ik toch eens weten met welke bandjes er allemaal gereden wordt.
Ik zelf heb dus een Rover 214SI uit 1998, waar ze onder komen. Wilde ze eerst laten spuiten, omdat ik ze wat te nepperig grijs vind, maar het zijn nieuwe dus voorlopig zo eronder.
Mijn vraag dus, welke banden hebben jullie erom liggen, en wat zijn de ervaringen, en prijzen zijn ook welkom. Wil het nie te duur maken, maar zeker geen B-merkje eronder.
Alvast bedankt voor reacties.
Mvg,
Edwin
Een setje MG ZR straights is inmiddels aangeschaft, en zullen weldra opgestuurd worden vanuit Engelang. Aangezien mijn voorbanden al vrij gladjes zijn, wilde ik toch eens weten met welke bandjes er allemaal gereden wordt.
Ik zelf heb dus een Rover 214SI uit 1998, waar ze onder komen. Wilde ze eerst laten spuiten, omdat ik ze wat te nepperig grijs vind, maar het zijn nieuwe dus voorlopig zo eronder.
Mijn vraag dus, welke banden hebben jullie erom liggen, en wat zijn de ervaringen, en prijzen zijn ook welkom. Wil het nie te duur maken, maar zeker geen B-merkje eronder.
Alvast bedankt voor reacties.
Mvg,
Edwin
-
Kok
In ieder geval géén Pirelli`s nemen, er zaten standaard van die Spaghetti rubbers onder, echte Italianen, grote bek(naam), weinig houvast.
Ben nu de Dunlop P 9000 aan het afraggen, twijfelgeval(beetje te koud voor de zomerbandjes), in ieder geval beter dan de hiervoor beschreven.
Normaal kies ik altijd voor Bridgestones, liggen ook onder de EVO, maar ik wilde dus eens wat anders proberen. Niet echt slecht tot nu toe.
Ben nu de Dunlop P 9000 aan het afraggen, twijfelgeval(beetje te koud voor de zomerbandjes), in ieder geval beter dan de hiervoor beschreven.
Normaal kies ik altijd voor Bridgestones, liggen ook onder de EVO, maar ik wilde dus eens wat anders proberen. Niet echt slecht tot nu toe.
-
freshmaker
Ik heb sinds kort Continental SportContact2 op deze velgen, ik had hiervoor nog de originele Michelin Pilot Sport banden. De Michelins waren zeker in het nat niet zo goed. De Continentals zijn de beste banden in deze maat. Ze kwamen recent nog als 2e uit een Duitste test, na de Pirelli P Zero Nero die niet in deze maat te leveren is. Verder is deze band zelfs nog goedkoper dan Michelin en Bridgestone. En ga nu niet bezuinigen op banden, het is je enige contact met de weg. Zeker als je overweegt je nieuwe velgen te laten spuiten zou ik om die paar tientjes niet op banden bezuinigen. Mijn eigen ervaringen met de Continentals zijn overigens ook erg positief. Succes met de keuze in ieder geval.
Groeten Roland
Groeten Roland
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Niet alles onder 1 kam scheren. Pirelli P Zero Nero's bijvoorbeeld zijn zo'n beetje de aller beste droog-weer grip banden die er zijn. Ze zorgen er o.a. voor dat een Ferrari 360 stradale een Ferrari 430 voorblijft op het circuit.(Pirelli P zero nero vs Bridgestone Potenza RE50)Kok schreef:In ieder geval géén Pirelli`s nemen, er zaten standaard van die Spaghetti rubbers onder, echte Italianen, grote bek(naam), weinig houvast.![]()
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
Junkie
- MG-R Fanatic
- Contacteer:
zal in het nieuwe jaar es even bij de lokale bandenboeren kijken wat ze allemaal hebben en tegen welke prijzen. ben idd nie van plan om te bezuinigen op de banden, tis het enige contact, wees gerust.
dat spuitwerk zit er voorlopig ook nog nie ana te komen, de velgen zijn nieuw, dus komen ze ditmaal direct onder de auto. met een stel goeie 2de handse was dat anders geweest denk ik.
iedereen alvast bedankt en fijne dagen,
Edwin
dat spuitwerk zit er voorlopig ook nog nie ana te komen, de velgen zijn nieuw, dus komen ze ditmaal direct onder de auto. met een stel goeie 2de handse was dat anders geweest denk ik.
iedereen alvast bedankt en fijne dagen,
Edwin
-
Junkie
- MG-R Fanatic
- Contacteer:
zo, vandaag velgjes binnengekregen. woensdag opgestuurd, nu al binnen, en dat vanuit UK, netjes hoor.
ben net al wat adresjes afgegaan, maar als iemand anders nog goeie adressen in Eindhoven hoor ik het graag.
continental pro contact sport 2 komt op 120,- per band te staan, inclusief montage, das nie al te gekke prijs toch he. even voor de duidelijkheid, maten van de band zijn 205-40-17 he??
Mvg,
Edwin
ben net al wat adresjes afgegaan, maar als iemand anders nog goeie adressen in Eindhoven hoor ik het graag.
continental pro contact sport 2 komt op 120,- per band te staan, inclusief montage, das nie al te gekke prijs toch he. even voor de duidelijkheid, maten van de band zijn 205-40-17 he??
Mvg,
Edwin
-
Junkie
- MG-R Fanatic
- Contacteer:
kijk hier maar es, is in best: http://www.alltyre.com een vriend van me wees me erop, heeft er laatst ook zijn banden gehaald, vriend van zijn zus zijn toora's, scheelde 300,- euro met locale boeren.Striker schreef: Dat is een ontzettend goede prijs. Waar is dat?
Ja, 205/40/17" is de juiste maat.
ik za nog even rondkijken op internet, maar ga anders morgen ofzo toch maar es even wat afspreken. kan ik die kale dingen voor eronder wegdoen. maar die zet in dan wel bij te koop :P
-
Junkie
- MG-R Fanatic
- Contacteer:
zo kan weer wat schrappen van de lijst. bandjes en velgjes zitten eronder. tis dus de Continental Pro Contact Sport 2 geworden, setje inclusief montage en balanceren voor 450,- euro. kan ik goed mee leven, velgjes kosten de 5 ook maar 500,- euro dus ben er wel tevree mee.
bedankt voor de reacties, moment van foto's komt nu steeds dichterbij
bedankt voor de reacties, moment van foto's komt nu steeds dichterbij
-
Ramses
-
Junkie
- MG-R Fanatic
- Contacteer:
nou, wilde ze in beginsel in andere kleur idd, dit grijs vind ik beetje nepperig/plastic aandoen. maar omdat het nu dus 5 hagelnieuwe velgen betreft, doe ik er voorlopig niks aan. wie weet als ik er ooit heel gek mee gedaan heb, wat niet de bedoeling is. nu alleen nog rover emblemen erop, dan is het voorlopig in orde.Ramses schreef:Heh, heb zelf 325 voor een setje straights betaald.
Je zei spuiten, ga je overwegen om ze niet liever te poedercoaten? Kan ook in kleur, stoeprandschade is dan weg en ze zijn minder bevattelijk voor remstof...