Blauwe rook

414 416 418 420 45
Plaats reactie
klaas

Blauwe rook

Bericht door klaas »

:( :( Denk je alles gehad te hebben, komt de buurman vertellen van wolken blauwe rook. Nu weet ik dat ie wel olie verbruikt maarre.... nu?
Verbruik is ongeveer 1 liter op 1000 laatste tijd.
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

das niet goed, ik zou je koppakking eens na laten kijken als ik jou was. Is ook een bekend probleem van Rovers, de koppakking wil nog wel eens de geest geven.

Gr Mark
klaas

Bericht door klaas »

Koppakking is vorig jaar vervangen, en... ff kijken ... moment.... ja: Kurkdroog!

Verder suggesties? Of zouden bepaalde eh. ringetjes in het blok versleten zijn, of veertjes ofzo.?!
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

ik zou nog kunnen bedenken dat misschien je klepveren niet helemaal goed meer zijn, zodat er olie langs je kleppen in de cilinder kan komen. verder houdt mijn technische kennis daar wel zo'n beetje op.
klaas

Bericht door klaas »

:shock: Die van mij dus ook! Ik weet waar wat zit en hoe het werkt maar je moet mij niet vragen iets los te draaien ofzo. :oops:
CRualA

Bericht door CRualA »

segmenten/schraapveren versleten of je cilinders helemaal :roll:

hoeveel km's heb je?
klaas

Bericht door klaas »

Schraapveren waarschijnlijk. ik kwam dus niet op de naam. Km'ers zijn 184.000, eitje voor die wagen.
Nou ja, op die manier kun je nog lang doorrijden dacht ik zo.
Albin

Bericht door Albin »

ik denk zoomaar dat je cilinders naar de kloten zijn, een kennis van me had dat dus ook!! een duur geintje :evil:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik zie nou echt alle soorten veren door elkaar gebruikt worden.

Klepveren zitten bovenin, en duwen de klep dicht. Deze zijn er niet voor olie afdichting. Olie kan wel via de klep komen, om dat tegen te gaan zijn er afdichtringen(oil-seals)
Een k-serie zuiger heeft 3 veren, de bovenste is een compressie-veer de andere twee zijn schraapveren.

Meest waarschijnlijk is gewoon olie via de kleppen omdat de klep-seals versleten zijn. Dingetjes van een paar euro per stuk en de kop hoeft er niet af, maar het is wel een klote werkje.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
klaas

Bericht door klaas »

:P Dus je kunt er gewoon mee doorrijden, toch? :mrgreen:
Het lijkt mij niet echt erg ofzo.
Plaats reactie