Een tijdje geleden is er als opmerking op de rekening van m'n kleine beurt
geschreven dat de uitlaat matig is.
Nu heb ik dat bedrijf net even gebeld en de kosten van het vervangen van zo'n hele uitlaat zou zo'n 300 euro bedragen.
Das ook niet mis. Is er misschien iemand die zegt van nou das helemaal niet zoveel werk en een uitlaat kunnen we wel ergens vandaan halen voor een redelijke prijs.
En zou ik dan maar gewoon doorblijven rijden totdat er duidelijk iets mis lijkt te gaan. Dus herrie ofzo als er een gat in geroest is?
Ik maak maar heel erg weinig KM. Kan soms een uur rijden in 2 weken zijn.
Uitlaat vervangen
-
Jmrules
Re: Uitlaat vervangen
Dat is nou net het punt, volgens mij slijten onderdelen als een uitlaat net sneller als je er zo weinig mee rijdt. Uiteindelijk is stilstaan slechter dan rijden voor een auto.Sander02 schreef: ..... verhaal
Ik maak maar heel erg weinig KM. Kan soms een uur rijden in 2 weken zijn.
Doordat je auto 2 weken stil staat krijgt je uitlaat heerlijk de kans om flink door te roesten.......
EDIT: Ik zou de uitlaat helemaal oprijden tot de gaten er in vallen en dan pas vervangen. Als je het vermoeden hebt dat je auto erdoor wordt afgekeurd dan ook vervangen natuurlijk. Bij mijn laatste grote beurt stond er ook een opmerking op: Achterbanden matig... Dat wist ik natuurlijk ook wel, de voor en achterbanden zijn zwaar aan vervanging toe. Ik ga morgen richting Frankrijk en over een weekje terug. Waar ik moet zijn in Frankrijk zijn er meer onverharde dan verharde wegen en allemaal van bagger kwaliteit.. (Ja Hollanders, nog slechter dan hier in Kalmthout, Belgie
-
klaas
Wat gaatjes kun je al gauw repararen met gun-gum. Kost een paar centen(max € 10,00
) maar dan ist ie weer een hele lange tijd dicht. Mits je goed kunt boetseren natuurlijk.
Bij een flens wel wat lastig maar ook wel te doen.
Ik heb het een halfjaar gerekt trouwens en toen de hele zaak laten vernieuwen maar het had best langer mogelijk geweest.
Bij een flens wel wat lastig maar ook wel te doen.
Ik heb het een halfjaar gerekt trouwens en toen de hele zaak laten vernieuwen maar het had best langer mogelijk geweest.
-
DJ
-
Arjenc
waar bestel jij dan ?
Ik ben dan wel even benieuwd waar jij je uitlaat-onderdelen besteld ?
Ik zit er ook tegen aan te hangen om een deel te vervangen. GunGum is nu een tijdelijke oplossing (icm een verbandje van blik en 2 klemmen) maar toch, als ik er aan toe ben ... waar kan je goed en goedkoop iets kopen ?
Ik zit er ook tegen aan te hangen om een deel te vervangen. GunGum is nu een tijdelijke oplossing (icm een verbandje van blik en 2 klemmen) maar toch, als ik er aan toe ben ... waar kan je goed en goedkoop iets kopen ?
- Sander02
- MG-R Freak
Ja, maar ik heb toch geen brug. Jij wel? Kan me ook wel voorstellen dat het niet echt moeilijk is, maar ja kan moeilijk onder de auto gaan liggen met alleen een standaard krik.DJ schreef:Bestel zelf een nieuwe uitlaat of het deel wat kapot is en wat vervangen moet worden.
Eronder zetten kun je wel zelf, heb zelf laatst bij mij ook de middendemper vervangen, duurde ff maar is wel gelukt.
Groeten daan.
er zit 1 gat bij de katalysator die volgens Rover gelast kan worden. Maar op de einddemper zat geloof ik ook een slechte plek ofzo.
Als iemand mij uitnodigd om op zijn of haar brug te mogen rijden en iets voor mij kan lassen en een andere plek tevoorzien van een goedkoop tijdelijk middeltje dan graag. Maar ik kan er natuurlijk ook gewoon een jaar mee doorrijden en volgend jaar alles vervangen.
De katalysator had ik al van medelid gehoord heeft ook geen eeuwig leven, dus misschien is het handig als die dan ook vervangen wordt.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
en waarom niet dan, doe ik zo vaak. Wel voor de veiligheid ook wat anders onder de auto stoppen, zodat je niet verpletterd word als er iets met die krik gebeurd. In mijn geval meestal een paar bielzen of assenstanden.Sander02 schreef: Ja, maar ik heb toch geen brug. Jij wel? Kan me ook wel voorstellen dat het niet echt moeilijk is, maar ja kan moeilijk onder de auto gaan liggen met alleen een standaard krik.![]()
Je kunt het een beetje helpen door de auto aan 1 kant op een paar stenen te rijden(een stoep voldoet ook heel behoorlijk), heb je meteen weer een beetje ruimte erbij.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!