raar geluid bij starten

414 416 418 420 45
Plaats reactie
eggbert

raar geluid bij starten

Bericht door eggbert »

af en toe heb ik dat als ik de sleutel in het contact steek en ik hem omdraai om te starten dat in plaats van contact te geven ik ff een alarm signaal hoor. het geluid is vrij stil (even luid als een horloge alarm dat afgaat) en klinkt als een sirene van een ziekenwagen maar dan veel rapper.

iemand enig idéé wat dit kan zijn of betekennen??

Thanx
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Dan is je alarm waarschijnlijk weer ingeschakeld. Is het geluid weg als je een keer op de 'open' knop van je afstandsbediening drukt??
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
eggbert

Bericht door eggbert »

ik denk niet dat het alarm zich in schakeld want telkens als ik het geluid hoor gaat het na zo een twee tal seconden terug over en dan start die probleemloos en het enige wat ik doe is men sleutel blijven gedraait houden om te starten. dus ik zet hem niet af omdat ik het geluid hoor om daarna het opnieuw te proberen. ik draai het contact om de motor te laten aanslaan om, het 'alarmpje' springt dan aan, stopt met geluid maken na één of twee seconden en dan start de motor
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Is een waarschuwingssignaal van de startonderbreker.
Als de periode tussen starten en auto van slot afhalen te lang duurt, treed de startblokkering weer in werking.
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

@Anton: bedoelde ik ook.
Maar dan kun je hem toch niet starten zonder eerst een keer op het knopje van je afst.bed. te drukken.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
eggbert

Bericht door eggbert »

ik denk dan dat het systeem een beetje tilt slaat want ik sluit altijd mijn deuren dus als ik start wilt dit dan meestal ook zeggen dat ik 10 seconden eerder pas mijn deuren geopend heb. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik het meestal heb als ik m'n sleutel der in steek en dan heel rap over ga tot starten dat het dan meestal voorkomt alsof dat je zou denken dat het hem allemaal te rap gaat en dat hij door dat alarmpje zegt van doe eens wat trager en dan een secondje later start hij dan
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Op het moment dat je de auto wil starten (en het geluidssignaal dus afgaat) brand dan het lampje van je startonderbreker nog, of is dat dan uit?
eggbert

Bericht door eggbert »

welk teken is dat lampje van de startonderbreking?
dat oranje lampje?
dat durft wel een secondje soms blijven branden
eggbert

Bericht door eggbert »

gisteren wou de wagen helemaal niet meer starten en de hele tijd dat geluidje dat afging. Bleek dat bart220 gelijk had een simpele knop op het alarmbakje was voldoende om hem gestart te krijgen. Ik vind het wel maar raar dat die start onderbreking regelmatig eens blijft hangen maar als de oplossing zo simpel is dan kan ik der wel mee leven...
Plaats reactie