Ik zit er over te denken om een 45 aan te gaan schaffen (tenminste ik ben op zoek en m'n 25 staat te koop... (tip ) )
Nu vraag ik me af welke motor?? ik weet dat de 1.6 best goed te rijden is, maar heeft de 1.8 nog een stukje meerwaarde?? Aangezien de vaste kosten wel iets hoger zijn... de 1.8 heeft wel 42nm extra koppel en een bescheiden 9pk extra maar merk je dat ook in de praktijk???
Ja, dat merk je. Met name het hogere koppel zorgt ervoor dat je met de 1.8 een stuk makkelijker "mee kan komen" met het verkeer. Het rijdt een stuk soepeler.
Maar of jij de meerprijs er voor over hebt, kan je alleen beslissen door in beide modellen te gaan rijden.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
In principe merk je de hogere nieuwwaarde niet in de occasionprijzen, wel merk je dat de 1.8 een stuk schaarser is. Maar hij heeft eigenlijk wel mijn voorkeur. Het hoeft echt geen GTI achtig ding te zijn, maar hij moet wel een beetje vlot mee komen.
Maar het schijnt dat bij sommige auto's een 1.8 of 2.0 soms een beetje "ingekakt" is...
Een 45 in de 1.8 uitvoering is helemaal niet zo schaars, sterker nog er zijn er minder 1.6 dan 1.8
Mijn ervaring met de 1.8 is zeer goed. Ik vind de motor namelijk een stuk dynamischer t.o.v. de 1.6 , het koppel is nl meer uitgesmeerd over het hele toeren gebied, dus heb je in principe bij elk toerengebied genoeg koppel om redelijk te versnellen. De 1.6 daarintegen hoef je weinig van te verwachten onder de 4000 toeren.
Wij hebben thuis een 1.6 en een 1.8 en ik heb met beide ervaring, en de 1.8 bevalt echt veel beter (verbruik is nagenoeg hetzelfde dus daar hoef je niet naar te kijken)
Klopt dat verhaal heb ik aandachtig gevolgd... maar er zit nog wel wat verschil tussen een 1.8 vvc en een "reguliere" 1.8... (wel een mooi stukje vakmanschap trouwens)
VVC is inderdaad ff wat anders dan een gewone 1.8 ..
.. maar ik heb me na dit geintje voorgenomen om altijd de uitvoering met de grootste motor te kiezen.
(moet dit wel enigzins te behapstukken zijn natuurlijk)
't is dat Lex ineens een VVC blok tekoop had .... anders had ik mijn auto verkocht.
Maar das mijn visie.
Het ligt er ook aan wat je er mee wil ... bij die van mij hangt er redelijk vaak een aanhanger of caravan achter.
Rover schreef:
't is dat Lex ineens een VVC blok tekoop had .... anders had ik mijn auto verkocht.
Maar das mijn visie.
Het ligt er ook aan wat je er mee wil ... bij die van mij hangt er redelijk vaak een aanhanger of caravan achter.
Maar daar heb je het niet voor gedaan lijkt me...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
... een donker groene
We hadden al een proefrit gemaakt en het was alleen nog wachten op een koper van de 416.
Maar no worries nu .... die VVC zit er nu toch in
Me 2, een Rover-forum waarvan de eigenaar niet in een Rover rijd, dat geeft toch wel te denken.
Het is trouwens bijna altijd zo dat de dikste motor ook de lekkerste motor is in een bepaalde auto. Het chassis is gewoon ontwikkelt met die motor, en dan stopt de fabriakant er opeens een mindere motor in om het gamma te kunnen afronden. (dikke motor in minder chassis is gevaarlijk, dus dat wordt bijna niet gedaan, terwijl andersom heel normaal is)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine