Carter Kapot gereden

414 416 418 420 45
Plaats reactie
klaas

Carter Kapot gereden

Bericht door klaas »

Vanmiddag in bos geweest voor wandeling. Wilde parkeren en toen bleek er een grote steen onder gras te liggen. Gevolg; Carter kapot :( :( :(

Wagen staat nu dus zo'n 100km van mijn huis op straat bij iemand. Rara wat gaat dit geintje me kosten?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Valt mee denk ik, je zal geen motorschade hebben, dus 1 nieuwe karterpan en 4.5 liter olie.

Ik weet eigenlijk niet wat de prijs is van een karter, maar kwa arbeid is het niet eens 30min.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
klaas

Bericht door klaas »

Kijk, op zo'n reaktie kan ik nog eens bouwen! Ik dacht dat het meteen in de honderden euros zou lopen door allerlei reakties die ik gekregen had!
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

nou ik wil het wel voor je repareren hoor,neem maar een paar hondert mee dan :mrgreen:

nee zal wel mee vallen denk
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Zeg ..... zo'n 1.6 K-blok ... die heeft toch het zelfde carterdeksel als alle 214/216/414/416 van 1990 t/m 2000 ?? (afgezien van die enkele 216's met honda blok)
Dan is het makkelijk zat ff naar de sloop tegaan .... scheelt een bak centen.

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

helemaal correct dennis.

Ook de latere carters passen, maar die hebben wel een wat andere vorm. Wat het effect heeft dat de afdekplaatjes rondom het vliegwiel niet meer allemaal passen. (zodat je daarna het vliegwiel kunt zien zitten.)
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
klaas

Bericht door klaas »

Nou dur komt dus alles nieuw op. Ik heb eigenlijk nog maar eenmaal 2ehands gebruikt en dat was de stuurpomp. Nieuw carter kost € 150,00. Wordt vandaag besteld en dan ist maar afwachten wanneer ie er is, ik hoop morgen. zonder die wagen kan ik nergens komen hier in zuid-limburg, fietsen is geen optie.
klaas

Bericht door klaas »

Mijn auto is klaar! Gisterenavond rond 22.00 heb ik um weer opgehaald in Valkenswaard. Ik werd rond 19.00 gebeld, auto van mijn vriendin haar vader geleend en ik had um dus weer terug. Tevens was ie helemaal nagekeken, uitgebalanceerd enz enz. (€ 400,00)
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Das nog een hoop geld, want het is echt een klusje van niks.
Maar goed ze zullen best wel wat tijd hebben gestoken in alle andere klusjes.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

klaas

Bericht door klaas »

Jazeker is er tijd in andere dingen gestoken. Zoals de koppeling, versn pook trilt niet meer, startmotor blijft niet meer hangen enz enz.

Oftewel.. er was wel wat achterstallig onderhoud.. maar ja, Rover start altijd toch?
Plaats reactie