K*t erg balen

414 416 418 420 45
420sli

K*t erg balen

Bericht door 420sli »

Ik baal heel erg!! :evil:
Gisterenavond flinke schade gereden,
We zaten met zn vijfen in de auto toen een jongen voor me te laat stopte voor een auto van rechts dus hij ging midden op de weg staan! Ik kon niet meer op tijd remmen omdat t nat was. Als deze jongen gewoon door was gereden was er nix aan de hand geweest maarja dat is altijd achteraf!

Gelukkig heeft niemand er wat aan over gehouden.
Voor de geintresseerden, dit is er kapot (wat ik zou gauw kon zien):
* voorbumper
* grille
* motorkap
* misschien de slotplaat
* radiator is lek
Schade gaat tussen de 2000 en 4000 euro zitten ben ik bang!

Dinsdag even verder kijken op ons gemak.
Foto's volgen nog

een erg balende Maurice
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Knap balen :(. Je bent zeker niet all-risk verzekerd? Dan is het helemaal knap waardeloos.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
420sli

Bericht door 420sli »

Nee daar hadden we t nog over gehad,

we wouden het volgende omzetten naar all-risk :cry:

Ja is zeer klote maar komt wel weer goed, nu ff kijken of er een andere Rover komt of dat we deze gaan maken.

Maurice
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Klote voor je Maurice!!!
Succes ermee!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
DJ

Bericht door DJ »

Vriend, zal je een hart onder de riem steken, heb mijn 416 3 weken geleden ook achterin een mishibitsi colt geparkeerd. Heb nog iets meer schade dan wat er op jou lijstje staat.

Kleine tip als je handig bent ga hem zelf repareren, doe ik ook, scheelt mij nu zo grof uitgerekend al 2000 euro. Kan je een adres doen van iemand in lopik die onderdelen voor rover nieuw verkoopt, voor soepele prijzen.

Geloof me het is de moeite waart om het zelf te doen.

Mazzel Daan.

Ps Met jullie alles in orde???
420sli

Bericht door 420sli »

Ja, dat is inderdaad een stuk goedkoper!
ik laat de gril waarschienlijk ook zitten de speilen waren eruit gebroken, trek de rest er ook nog uit en doe er dan gaas in, Scheelt ook weer wat geld en staat nog leuk ook :D
De voorbumper doe ik ook zelf denk ik.

Met ons is alles prima, de rest is trouwens gewoon uitgeweest met een andere auto (ze vonden t wel lulig voor mij maar ik heb gezegd dat mijn avond tog al verpest was en dat hun beter gewoon konden gaan) Ik heb alleen een beurse plek op mn knie van de sleutel.

Maurice
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Dit is zeer klote, maar ergens ook eigen schuld... Ik leef mee, want heb zelf ook een MG total gereden. Ergens was dat ook mijn schuld maar toch ook weer niet...
Bijrijder had "geen"gordel om. Oom agent zei destijds wel dat het niet had uitgemaakt of de bijrijder een gordel of geen gordel omhad.

In jouw geval was AFSTAND bewaren de kwestie.
Te weinig afstand. Zat je er niet zo kort op had je optijd kunnen remmen.

In ieder geval sterkte en succes met "laten" repareren van de schade.

GreetingzZz
420sli

Bericht door 420sli »

Heey skytiger!

Ik ben het tog niet helamaal met je eens ( en me passagiers denk ik ook niet), afstand was gewoon goed, reden net 50 a 60 en het had gewoon moeten kunnen maar door bepaalde omstandigheden (ik weet t zelf ook niet) is t gewoon niet gelukt, auto gleed gewoon alsof die op ijs stond :(

Maar ja, t is gebeurd!!

Groeten Maurice
eggbert

Bericht door eggbert »

kheb zelf onlangs een ongeval gehad, schade geschat tussen de 5000 en 7000 euries. door bijna alles zelf te doen, mijn stukken tweede hands te halen van een rover sloop, en alles te laten spuiten door een carrosier die in pensioen is heb ik hem hersteld voor net iets minder dan 2000 euries ...

bellen naar sloopen is de boodschap!!!

ik betaalde bij callant in roeselare voor een voorbumper, spatbord rechts voor, deur links achter, steun van de voorbumper, koplamp rv, zijlijst la, gordel bestuurder, reservoir ruitensproeier+motortjes 500 euries
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

420sli schreef:Heey skytiger!

Ik ben het tog niet helamaal met je eens ( en me passagiers denk ik ook niet), afstand was gewoon goed, reden net 50 a 60 en het had gewoon moeten kunnen maar door bepaalde omstandigheden (ik weet t zelf ook niet) is t gewoon niet gelukt, auto gleed gewoon alsof die op ijs stond :(

Maar ja, t is gebeurd!!

Groeten Maurice
het idee van 2 sec afstand is nou net dat je altijd kunt remmen, voor het punt waar je voorganger is begonnen met remmen(het punt op de weg dus), je hebt immers 2 sec voordat je daar bent, en dat is genoeg voor de menselijke reflexen. Op die manier kun je hem dus nooit raken, als je 2 sec afstand houd.

WEET WEL, dat 2 sec meer dan 65 meter is@120km/h, een afstand waar niemand zich dus aan houd, en doe je dat wel dan duiken er 4 mensen rechts langs je heen omdat ze het er niet mee eens zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
420sli

Bericht door 420sli »

@ 118gtr,

zoals je heb gelelezen reed ik 50 hooguit 60, de afstand zal dan dus +/- de helft minder worden als in jouw reken sommetje. (dus moest de afstand 32.5m zijn) ik ga ervan uit dat dat wel goed zat, maar echt niemand die in de auto zat kan verklaren waarom we hem toch geraakt hebben. Ook de politie niet, de snelheid was goed. De tegenpartij is vandaag ook langs geweest en geeft toe van die vrouw van rechts, ik ben dus de dupe van hun misverstand!! :(

Morgen krijg ik de hoogte van de kosten te horen!
Ik hou jullie op de hoogte

Groeten Maurice
Skytiger

Bericht door Skytiger »

420sli schreef:@ 118gtr,

zoals je heb gelelezen reed ik 50 hooguit 60, de afstand zal dan dus +/- de helft minder worden als in jouw reken sommetje. (dus moest de afstand 32.5m zijn)
NOPE !!!

Zit een vermenigvervuldigingsfactor op...
Verdubbel je je snelheid, neemt de remweg kwadratisch toe ! ! !

De stopafstand

Dit is de reactietijd + de remweg. Hieronder een kort overzicht van de stopafstand bij een snelheid van 30, 50, 70, 100 en 120 kilometer per uur. In de eerste kolom bedraagt de remvertraging 5 m/s² en in de tweede kolom bedraagt de remvertraging 8 m/s².
30 km/u ----- 15 meter------- 13 meter
50 km/u ----- 43 meter ----- 26 meter
70 km/u ----- 57 meter ----- 43 meter
100 km/u ----- 105 meter ----- 76 meter
120 km/u ----- 144 meter ----- 103 meter

Mocht je ooit nog eens willen uitrekenen hoeveel seconde het duurt voordat je stilstaat dan volgt hier de rekensom. Deel de snelheid in meter per seconde door de remvertraging. Bij 100 kilometer per uur en een remvertraging van 5 m/s² wordt dit:
100 km/u = 27,8 m/s
27,8 : 5 = 5,6 seconde voordat je stilstaat. Hier is de reactietijd niet bij opgeteld.
420sli

Bericht door 420sli »

hey skytiger,

zoals je dus leest reed ik dubbel zo zacht, dus moet ik helamaal uitgekomen zijn met mn afstand maar het regende die avond en ben waarschijnlijk gewoon doorgegleden :( maar ja je doet er nu helaas niks meer aan! ik krijg wel van steeds meer mensen te horen: dat heb ik ook eens gehad! Maar ja ik heb net 3 maanden mijn rijbewijs :( De tegenpartij had trouwens 3 weken zn rijbewijs. Schiet lekker op en hoop niet dat dit iets over de toekomst zegt!

Groeten Maurice
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ongeluk zit in een klein hoekje en of het nu jouw fout was of niet (juridisch is het in ieder geval jouw fout) doet er niet zo veel toe. Jij zit met de schade en dat is balen. Hopelijk heb je de auto snel weer goed op de weg.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Bikerkid

Wegdek in orde?

Bericht door Bikerkid »

Zeg 420sli,

ik zal niemand de schuld geven en de discussie een andere weg in laten slaan: wat was de staat van het wegdek? Olie op wegdek (dient dan schoongemaakt te zijn door de wegeigenaar, gemeente / provincie, of misschien wel wegdek versleten op die plek, dan is wederom wegeigenaar aansprakelijk. Zo kun je het verhaal natuurlijk ook nog bekijken. Just giving hints !!!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Re: Wegdek in orde?

Bericht door 118GTR »

Bikerkid schreef:Zeg 420sli,

ik zal niemand de schuld geven en de discussie een andere weg in laten slaan: wat was de staat van het wegdek? Olie op wegdek (dient dan schoongemaakt te zijn door de wegeigenaar, gemeente / provincie, of misschien wel wegdek versleten op die plek, dan is wederom wegeigenaar aansprakelijk. Zo kun je het verhaal natuurlijk ook nog bekijken. Just giving hints !!!
Helaas niet, want je voorganger heeft op datzelfde stuk wegdek harder geremt dan jij, anders kun je hem nooit raken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie