Rover 114 GTI

111 114 Metro Mini
Beko

Rover 114 GTI

Bericht door Beko »

Hallo,

Zou graag informatie willen over mijn nieuwe aanwinst kwa leuk maken en tunen.
Ik zou er graag een openluchtfilter in willen hebben mits deze een mooie brul gaat geven.
En zou ook graag iets willen onde de achter bumper aangezien die bij mij wel heel kaal is.
En andere tips en tricks zijn altijd welkom misschien wat ideetjes om hem makkelijk wat meer pks te geven?? :lol:

Groetjes,

Beko
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

K&N57i kitje kopen... geeft een mooie brul uit die 114 hoor!
Meerdere lui hebben zo'n ding erop zitten. Andere uitlaat mischien voor meer sound, cat eronder uit.

Afbeelding

Dat heb zelf zelf met de achterkant/uitlaat gedaan. maar vergis je niet ik heb maar een 111
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hij heeft een Mpi, dus dat wordt nogal makkelijk. daar past gewoon elke universeel luchtfilter op(70mm aansluiting)

Het is wel verstanding om zelf een koude-lucht toevoer te knutselen.

veel extra pk's is lastig, eigenlijk is een motortransplantatie de enige optie. ( 1.6 of 1.8 k-serie motoren). Er zijn natuurlijk wel wat pk's los te krijgen met uitlaat en luchtfilter.(misschien 10 of 15 extra paardjes)

achterkant wordt hobbyen:

Afbeelding
Afbeelding
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Beko

Bericht door Beko »

Ja dat zijn de difusers die ik achter wil hebben waar kan ik die vinden, en waar kan ik zo een 57i kit kopen en wat zijn de prijzen gemiddeld.

Vind de achterkant op deze manier wel heel kaal omdat ik voor en sideskirts heb is de achterkatn net een kale kont.
Hoe zit het met de apk als ik de kat weghaal, mijn vorige auto kon ik de kat weghalen en had ik geen problemen met de apk hoe zit dat met de Rover 114 moet de kat er dan weer onder voor de APK.
Einddemper ?? kan ik een universele nemen of hebben jullie nog tips om een leuk geluidje te krijgen, vorige auto had ik vlammen pruttel en Formula1 geluidje.

By the way vorige auto was een volvo 440 DL met 89 pk die ik had opgeschroefd tot 100 pk met weinig kosten.

Groetjes Beko
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

kat moet je terugzetten anders red hij de CO test niet (spreek uit ervaring :P)

achterkant: die rode heeft een voorsplitter van een seat ibiza, past vrijwel zonder mods. die groene heeft een diffusor van een BMW M3.

demper: universeel gaat bijna nooit passen omdat de demper heel smal en kort moet zijn. Ik had er 1 van Piper onder maar die kan je nergens meer krijgen helaas. Supersprint heeft er nog 1 maar die wordt ook al niet meer gemaakt geloof ik.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ken er toch wel meer hoor:

Janspeed
Peco
Mongoose
Magnex

heb ik allemaal voorbij zien komen(in engelse fora)

bij piper staat de metro trouwens nog steeds in de catalogus.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

gewoon zelf maken.... :)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Beko

Bericht door Beko »

Hallotje,

Heeft iemand een foto van een standaard uitlaat want die wat ik eronder heb zitten is ook al heel klein en zal wel niet veel dempen en het eindpijpje is er al af en een groter pijpje zit er al op maar is meer voor het aanzicht helpt niet veel kwa geluid.
Ohja is er ook nog een mogelijkheid om die centrale deurvergrendeling op afstand te maken op de een of de andere manier??

Ja sorry, vraag wel veel he maar dat komt omdat ik er nog zo weinig vanaf weet.

:oops: Groetje Beko
Beko

Bericht door Beko »

Hallo,

Yep daar is die zeurkous weer, ik wil weten of er ook mistlampen zijn voor de 114 voor de voorkant uiteraard :)
Uitlaat kon ik nergens vinden voor de 114 hebben jullie een wat specifiekere link of heeft iemand nog een einddemper liggen.
Elektrishe spiegels misschien.
Ehm andere achterlichten.
Misschien nog een openluchtfilter kit 571 ofzo.
En ander leukmaak spul voor de rover 114.

Roept u maar wat u in de aanbieding heeft :?:

Groetjes Beko
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Er is niet zoveel in de aanbieding, simpelweg omdat er zowat niets geproduceerd wordt.

Geen mistlampen, elektrische spiegels, ander achterlichten en dergelijke.

Je zult alles zelf moeten maken of aanpassen. Ik heb dat een uitdaging gevonden en ben een eind opweg gekomen met mijn inmiddels ex- 114 GTa 16v. Meer info hier: http://www.216coupe.tk
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Beko

Bericht door Beko »

Mark16v schreef:Je zult alles zelf moeten maken of aanpassen
:cry: Dat kan je niet menen dat probleem had ik dus met mijn vorige auto ook al en toen had ik hem eindelijk zover na vele jaren knutselen en toen begaf die het, trouwens het was een Volvo 440 oud model.
Maar jij hebt die auto wel heel mooi gemaakt hoelang heeft dat geduurd voordat je zover was ???
Heb je geen onderdelen meer liggen toevallig :roll:

Nou moet ik mijn werkbank in de kelder maar weer eens vrij maken als niemand meer wat heeft liggen :mrgreen:

Toch bedankt voor de info en heb ff de fotos van je site geplukt zodat ik daaruit wat ideetjes kan pikken :evil:

Groetjes Beko
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

de R100 van mark16v is al lang geleden verkocht aan Anton Gta 16v ( mark heeft nu een Rover 216 mk2 coupe)

Anton heeft hem net een paar weken geleden verkocht, aan iemand die ermee wil gaan crossen.
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=4056

Er valt misschien wel wat te regelen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Beko schreef: Maar jij hebt die auto wel heel mooi gemaakt hoelang heeft dat geduurd voordat je zover was ???
Heb je geen onderdelen meer liggen toevallig :roll:

Toch bedankt voor de info en heb ff de fotos van je site geplukt zodat ik daaruit wat ideetjes kan pikken :evil:

Groetjes Beko
Ik heb de auto 2.5 jaar gehad en ben er ongeveer 1.5 jaar mee bezig geweest. Ik heb helaas niets meer liggen.
peter3
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Beko schreef: Ohja is er ook nog een mogelijkheid om die centrale deurvergrendeling op afstand te maken op de een of de andere manier??
Met sommige alarminstallatie's kun je ook de cv (Centralle Vergrendeling) op aansluiten zodat deze op afstand werkt.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Beko

Bericht door Beko »

Hallo,

Hm jammer dat je niks meer hebt liggen Mark, was dus net te laat :cry:
Maar dat van die centrale deurvergrendeling is dat wel aansluitbaar bij de rover en waar zit dan dat kastje voor de centrale deurvergrendeling, waar ik de ontvanger moet aansluiten.
Heeft iemand hier ervaring mee. :?:
Damn zeg ik baal er wel van dat ik niks van die auto weet dat was bij mijn oude niet zo dus was alles lekker makkelijk en hielp ik mensen met tips and tricks ;)
Ik hoop dat jullie wel geduld hebben met mij hoor :lol:

Nou nog ff wachten om te horen wanneer ik mijn auto een stukje kan verhogen misschien dat ik dan gelijk ff wat tips mee kan krijgen ;)

Groetjes,

Beko
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Beko schreef: Hm jammer dat je niks meer hebt liggen Mark, was dus net te laat :cry:
Ja een jaar ongeveer ;)
Beko schreef: Maar dat van die centrale deurvergrendeling is dat wel aansluitbaar bij de rover en waar zit dan dat kastje voor de centrale deurvergrendeling, waar ik de ontvanger moet aansluiten.
Heeft iemand hier ervaring mee. :?:
Er zijn volgens mij nooit R100's geweest met afstandsbediening dus dat zul je zelf moeten zien te regelen.
Beko schreef: Damn zeg ik baal er wel van dat ik niks van die auto weet dat was bij mijn oude niet zo dus was alles lekker makkelijk en hielp ik mensen met tips and tricks ;)
Ik hoop dat jullie wel geduld hebben met mij hoor :lol:
Haha alle begin is moeilijk, ik wist ook niks van de R100 toen ik hem kocht.
Plaats reactie