Ben je nou galant of niet
schijven 214si HELP NEEDED
- Roverforever
- MG-R Freak
Frekkel,op de 200 heb je ook een zwakkere 1400 dan de 103. Daar ben rotsvast van overtuigd. Wat wel kan is dat het niet 84 maar 75 is.
Zoek maar eens uit,want als ik fout zit zal ik dit wel toegeven maar ik denk dat ik juist ben.
Zoek maar eens uit,want als ik fout zit zal ik dit wel toegeven maar ik denk dat ik juist ben.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
-
Mini me
ff checken
car_lovin_woman Wij hebben sinds vorige week ook een 214 Si
Ik zal vanaaf wel ff checken. Dan bel ik je dat wel door. Verder alles onder controle? Misschien wil erwin (mijn broertje) die schijfjes wel voor je monteren
Je hebt toch zijn nummer.
-
Mini Power
Re: ff checken
Op zich wil ik je best proberen te helpen... Alleen heb geen tijd en de brug staat nog wel een paar weken/maanden vol....Mini me schreef:Misschien wil erwin (mijn broertje) die schijfjes wel voor je monteren...
- Striker
- MG-R Freak
Ik heb zelf Black Diamond en ben daar wel tevreden mee. Maar Ferodo en AP schijnen ook goed te zijn (het is al snel een verbetering tov de originele schijven/blokken :P ). Ik gebruik gewoon de originele klauwen (jij hebt ook geventileerde schijven toch? ).Frekkel schreef:striker, weet jij wat een goede upgrade zou zijn? black diamond schijven, of ferodo, ap... en welke klauwen gebruik je dan?
achteraan gewoon trommels houden, of kost het niet veel om over te schakelen op schijven?
Trommels achter is op zich voldoende, omdat de achterremmen niet veel doen. Dit vervangen voor schijven is eigenlijk vooral voor het uiterlijk en hiervoor moet je de complete achteras vervangen. Als je deze goedkoop op de sloop kan krijgen, dan is 't wel te doen.
Ook ik moest volgens de computer geventileerde hebben maar had deze niet!!
Nu blijkt dat ik origineel van de fabriek af geen geventileerde schijven heb.
Het systeem is fout!
Ik heb gekozen voor originele schijven en blokken van de dealer en deze zelf gemonteerd.
Deze kosten volgens mij samen 150 euro, dit was 15 euro duurder dan imitatie met korting.
Voor dit verschil ben je gek als je voor imitatie gaat!!!
Maar let wel dit betreft een 200 tdic uit 1999 met abs.
Om te zien of je abs hebt dan moet je zo'n blokje zien (net boven mijn accu) met 4 leidingen erop.

Bam
Nu blijkt dat ik origineel van de fabriek af geen geventileerde schijven heb.
Het systeem is fout!
Ik heb gekozen voor originele schijven en blokken van de dealer en deze zelf gemonteerd.
Deze kosten volgens mij samen 150 euro, dit was 15 euro duurder dan imitatie met korting.
Voor dit verschil ben je gek als je voor imitatie gaat!!!
Maar let wel dit betreft een 200 tdic uit 1999 met abs.
Om te zien of je abs hebt dan moet je zo'n blokje zien (net boven mijn accu) met 4 leidingen erop.
Bam
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
Ja doei, Ik kan mij niet voorstellen dat mg/rover een lagere kwaliteit heeft dan de imitatiehandel alleen al de blokken zien er beter uit en komen kompleet met boutjes voor de remklauw en zijn speciaal gecoat i.v.m. trillen.Robert-220TC schreef:
aleen een feit dat de immitatieschijven niet krom trekken en beter remmen dan de orginele schijven
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
Nah betaal jij toch gewoon ff dubbelJa doei, Ik kan mij niet voorstellen dat mg/rover een lagere kwaliteit heeft dan de imitatiehandel alleen al de blokken zien er beter uit en komen kompleet met boutjes voor de remklauw en zijn speciaal gecoat i.v.m. trillen.
wordt meestal in de zelfde fabriek gemaakt alleen ander verpakkingkie dr om
heb nu immitatie dr op en remt gewoon beter en scheelt meer dan de helft(met korting) in prijs
voor de rest wil je lekker ter veel dokkuh lekker naar de dealer gaan
-
floris