Erg zwakke ruitensproeier...

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Tommer

Erg zwakke ruitensproeier...

Bericht door Tommer »

Hoi,

Mijn voorste ruitensproiers zijn erg zwak...net een 80 jarige die aan't plassen is (althans wat ik ermij bij voorstel)...ie sproeit ongeveer tot 20 cm hoog zodat de bovenkant van de ruit vuil blijft...

Zou ie versleten zijn?...want ik hou ervan die sproeiers vaak te gebruiken, maar op deze manier is het niet leuk meer... :(

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren??

Alvast bedankt,

Tom
Laatst gewijzigd door Tommer op wo dec 08, 2004 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Heb je weleens geprobeerd om de openingen van de sproeiers met een naald door te prikken? Ze kunnen weleens verstopt zitten.

Bij de 400 zit er een soort overloopventiel (op een hele slimme plek overigens, precies boven de zekeringskast :roll: ) in de leiding (zwart plastic dingetje). Wanneer deze verstopt zit spuit het water in het motorcompartiment en niet (of nauwelijks) meer op de voorruit. Controleer dit ook even. Je kan het ventieltje er gewoon tussenuit halen en de leidingen verbinden.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Tommer

Bericht door Tommer »

Dank voor de tip!

Het probleem bleek te zitten in de elleboogstukjes onder de eigenlijke sproeier: ze zijn helemaal gebarsten, waarschijnlijk stukgevroren.

Afbeelding

Heb nu tijdelijk het darmpje rechtstreeks aangesloten en werkt weer prima. Ga proberen de elleboogstukjes te lijmen, want is niet los te verkrijgen bij de dealer (enkel in set met sproeier = 2x8€)

Groetjes,

Tom
Plaats reactie