mijn blok is gescheurd nadat mijn koppakking kapot was gegaan. ik heb gehoord dat er ook een honda blok ik kan. klopt dit. zo ja welke blok.
ik heb een rover 416 si uit 96 benzine
bvd
rover motorblok
- Striker
- MG-R Freak
Het Honda motorblok is alleen gebruikt in de mk2 200 en mk1 400 (het oudere, hoekige model). Het past niet in jou 400 (tenzij je het nodige gaat aanpassen, motorsteunen etc, dat lijkt me het werk niet waard). Dus als de motor vervangen moet waarden, lijkt me de K-serie 1.6 de enige keus (of je moet meteen een sterkere motor willen monteren, K-serie 1.8 of 1.8 vvc bv, maar in dat geval moet ook de kabelboom en ECU vervangen worden).
Nee, je hebt een nieuw model R400 en daar ligt een Rover k-serie blok in. Een honda blok kan natuurlijk wel erin maar dan zul je een hoop aan moeten passen, deze ligt namelijk andersom (blok rechts en bak links).
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Honda kan idd wel, maar zal lastig worden. Motorsteunen opzich moet nog wel lukken omdat er een 416 automaat is(jouw model) met 1.6 Honda motor, maar dat gaat nooit werken met je huidige versnellingsbak.
Dus ook een nieuwe versnellingsbak en aandrijfassen, en dan moet alles nog worden aangepast. (zoals nieuwe steunen voor de versnellingsbak). Dan moet er nog van alles worden verplaatste onder de kap, revervoir daarheen, filter daarheen, ecu hierheen, enz.
Wat is er trouwens kapot aan je huidige blok, als het alleen de kop is, dan valt het wel mee, daar is goed aan te komen(goedkoop).
Dus ook een nieuwe versnellingsbak en aandrijfassen, en dan moet alles nog worden aangepast. (zoals nieuwe steunen voor de versnellingsbak). Dan moet er nog van alles worden verplaatste onder de kap, revervoir daarheen, filter daarheen, ecu hierheen, enz.
Wat is er trouwens kapot aan je huidige blok, als het alleen de kop is, dan valt het wel mee, daar is goed aan te komen(goedkoop).
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
Bart-K
- The Big Boss
mocht je interesse hebben in een 1.6 Hondablokje, ik heb er nog een (zit wel een kapotte coupe aan vast
)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland