Openluchtfilter niet goed

414 416 418 420 45
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Eggbert woont in Belgie, daar mag je zoiets niet aanpassen.

Ik heb een flex. slang bij Limpex gekocht, is perfect glad van binnen, is gewapend van buiten en past precies, nadeel is dat het spul ongeveer een euro per cm kost, maar je krijgt korting via Van Noort. Ik had 70 cm nodig.

Gr. Tomas
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

een euro per cm
70cm is dan au.... 70 euris :shock:
ik heb hem gewoon van pvc gemaakt.
70mm buis, een paar 45 graden bochtjes,
2 verloopjes van 70 naar..... mm.
(t.p.v. het filter en de gasklep)
Verder is het een beetje passen en meten.
En creatief met hemelwaterafvoer :?
Als alles past en goed is even verlijmen en vastzetten.

Maar ik heb wel het complete originele huis eruit gehaald.
eggbert

Bericht door eggbert »

hmm misschien dat ik tijdens m'n verlof zo een pvc buis ombouw en de originele luchtfilter volledig weghaal. Maar in tussen tijd heb ik der toch maar even de kelk ervan gehaalt en ga ik eens kijken of het terug beter is met men originele luchtfilter.
416sí señor

Afbeelding
Afbeelding

Zo heb ik hem zitten, je ziet hem helaas niet meer, maar hij zit wel lekker laag. :D

Gr. Tomas
Ewout

Re: Openluchtfilter niet goed

Bericht door Ewout »

Ewout schreef:Ik heb in m'n rovertje een green performancekitje gemonteerd, en dat ging een hele tijd goed. Maar nu het weer wat vochtiger wordt (regen) heb ik het volgende probleem.

Als ik s'ochtends m'n auto start na een nacht regen, houd m'n auto heel erg in, zo erg zelfs dat als ik m'n gas helemaal induw hij wel lijkt dicht te slaan en dus gewoon uit slaat. Nou weet ik wel dat dat door die luchtfilter komt omdat ie vochtig is, maar ik zou dit toch liever niet hebben. :(

Dus ik weet niet of er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben, en of ze een oplossing hebben, want ik zou m'n perf kit er toch niet graag weer afhalen

mzzl
:oops: Kwam dus uiteindelijk niet door de powerfilter maar door een kapotte rotor. Blij dat het eindelijk verholpen is :D
eggbert

Bericht door eggbert »

welk soort buis heb je gebruikt 416 si senior
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

Er bestaan semipermeabele kitjes voor rond een openluchtfilter
(oltimertuning gebruikt deze ook) Ik zal eens wat info opzoeken
416sí señor

Is een flexibele slang die limpex sport(Tilburg) gebruikt.
De slang bestaat uit twee delen, een binnen- en een buitenmantel, de binnenkant is glad waardoor de luchtstroom niet gehinderd wordt en de buitenkant is hittebestendig/werend en extra stevig zodat hij niet kapot kan schuren tegen de accu of wat dan ook.

Als je Van Noort naar Limpex laat bellen(of hem zelf die slang laat halen) dan krijg je een korting(heb zelf 56 euro betaalt voor 70 cm, het spul kost dacht ik een euro per cm bij Limpex).

Gr. TOmas :D
eggbert

Bericht door eggbert »

het probleem is wel dat ik niet bepaald naar van oost vlaanderen naar van noort ga rijden achter een stukje buis... roverforever als jij hier wat in the flanders vind laat je me het dan weten?
Ewout

Bericht door Ewout »

Sow, vandaag maar gelijk dat kutfilter er af gehaald, en whoppa rijd weer als een zonnetje. Veeeeeeeeeel beter als met dat klereding, pakt weer goed op, gaat weer naar z'n top, trekt ondanks dat ie minder blerrie maakt ook nog eens harder op.
DUS Afbeelding

Afbeelding

Is dat ook weer duidelijk toch :?: :mrgreen:
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Hoe had jij dat filter eigeniljk liggen, want een van de belangrijkste dingen van een luchfilter is dat deze wel genoeg koude lucht moet krijgen.....
Als je filter t weinig koude luht kreeg, zal deze leiden tot veermogensverlies....

De originele filterbak heeft een bepaald cold air feed, waardoor er genoeg koude lcuht in het filter komt.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Ewout

Bericht door Ewout »

Nou hij zat zo aangesloten en dit is precies hoe het aangegeven staat in de handleiding van het filter, en dus in de configuratie waarbij "zij" er dus 4 pk extra bij gemten zouden hebben
Afbeelding

Trouwens de cold air feed is nagenoeg hetzelfde gebleven aan die van het originele (wat trouwens ook nergens op slaat is dat de slang na je luchtfilter de zogenaamde "koude" lucht een paar cm naast je accu vandaan haalt dus nog steeds warme lucht aanzuigt)
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

de originele cold air feet komt achter je koplampen vandaan,

Naar mijn mening krijg het filter op deze manier nog teveel warme lucht, dat is ook gebleken, want met originele filter loopt ie beter. DIt komt omdat deze is afgesloten door een plastic bak erom heen..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Ewout

Bericht door Ewout »

Naast je accu achter je koplamp, whatever. Het kan wel kloppen hoor wat je zegt over dat ie nog steeds teveel warme lucht krijgt. Maar mij gaat het er om dat je GVD voor 150 euri zo'n pleuriskit koopt, vervolgens staat er in de handleiding en ook op de doos dat als je hem op "die" manier (wat ik dus gedaan heb) dat luchtfilter aansluit dat je dan wel 4 pk extra krijgt terwijl in de praktijk je motor gewoon als een botte koffiemolen loopt en dat je na de 100 ongeveer 100 sec nodig hebt om naar de 140 te komen.

En dan komen jullie met die verhalen en oplossingen met constructies met buizen en dergelijke wat vervolgens leuk is hoor, jullie moeten me niet verkeerd begrijpen. Maar dat KAN toch niet, je betaald toch geen 150 euro om vervolgens nog zelf te gaan knutselen :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: .

Dit zijn dingen waar ik echt heel pissig om kan worden, ben echt in staat om bij zo'n GREEN knakker dat filter diep z'n kanaal in te stampen :evil: :evil: :evil:

Denk dat ik maar eens ga corresponderen met die lui
416sí señor

de originele cold air feet komt achter je koplampen vandaan,
De air feed van de 200 is anders dan die van de 400, bij de 400 haalt de standaard filter zijn lucht idd van net naast de accu. Niet de beste plaats dus.

Gr. Tomas
mgron
MG-R Freak

Bericht door mgron »

kijk ewout zo heb ik het gedaan ik had namelijk het zelfde probleem als jou alleen heb ik na deze foto nog een slang voor meer lucht aanvoer gemonteerd en het filter meer naar voren gezet
Afbeelding
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Plaats reactie