Openluchtfilter niet goed
-
416sí señor
-
Edgecrusher
een euro per cm
70cm is dan au.... 70 euris
ik heb hem gewoon van pvc gemaakt.
70mm buis, een paar 45 graden bochtjes,
2 verloopjes van 70 naar..... mm.
(t.p.v. het filter en de gasklep)
Verder is het een beetje passen en meten.
En creatief met hemelwaterafvoer
Als alles past en goed is even verlijmen en vastzetten.
Maar ik heb wel het complete originele huis eruit gehaald.
70cm is dan au.... 70 euris
ik heb hem gewoon van pvc gemaakt.
70mm buis, een paar 45 graden bochtjes,
2 verloopjes van 70 naar..... mm.
(t.p.v. het filter en de gasklep)
Verder is het een beetje passen en meten.
En creatief met hemelwaterafvoer
Als alles past en goed is even verlijmen en vastzetten.
Maar ik heb wel het complete originele huis eruit gehaald.
-
eggbert
-
416sí señor
-
Ewout
Re: Openluchtfilter niet goed
Ewout schreef:Ik heb in m'n rovertje een green performancekitje gemonteerd, en dat ging een hele tijd goed. Maar nu het weer wat vochtiger wordt (regen) heb ik het volgende probleem.
Als ik s'ochtends m'n auto start na een nacht regen, houd m'n auto heel erg in, zo erg zelfs dat als ik m'n gas helemaal induw hij wel lijkt dicht te slaan en dus gewoon uit slaat. Nou weet ik wel dat dat door die luchtfilter komt omdat ie vochtig is, maar ik zou dit toch liever niet hebben.![]()
Dus ik weet niet of er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben, en of ze een oplossing hebben, want ik zou m'n perf kit er toch niet graag weer afhalen
mzzl
- Roverforever
- MG-R Freak
-
416sí señor
Is een flexibele slang die limpex sport(Tilburg) gebruikt.
De slang bestaat uit twee delen, een binnen- en een buitenmantel, de binnenkant is glad waardoor de luchtstroom niet gehinderd wordt en de buitenkant is hittebestendig/werend en extra stevig zodat hij niet kapot kan schuren tegen de accu of wat dan ook.
Als je Van Noort naar Limpex laat bellen(of hem zelf die slang laat halen) dan krijg je een korting(heb zelf 56 euro betaalt voor 70 cm, het spul kost dacht ik een euro per cm bij Limpex).
Gr. TOmas
De slang bestaat uit twee delen, een binnen- en een buitenmantel, de binnenkant is glad waardoor de luchtstroom niet gehinderd wordt en de buitenkant is hittebestendig/werend en extra stevig zodat hij niet kapot kan schuren tegen de accu of wat dan ook.
Als je Van Noort naar Limpex laat bellen(of hem zelf die slang laat halen) dan krijg je een korting(heb zelf 56 euro betaalt voor 70 cm, het spul kost dacht ik een euro per cm bij Limpex).
Gr. TOmas
-
eggbert
-
Ewout
-
Mista T
- MG-R Core
Hoe had jij dat filter eigeniljk liggen, want een van de belangrijkste dingen van een luchfilter is dat deze wel genoeg koude lucht moet krijgen.....
Als je filter t weinig koude luht kreeg, zal deze leiden tot veermogensverlies....
De originele filterbak heeft een bepaald cold air feed, waardoor er genoeg koude lcuht in het filter komt.
Als je filter t weinig koude luht kreeg, zal deze leiden tot veermogensverlies....
De originele filterbak heeft een bepaald cold air feed, waardoor er genoeg koude lcuht in het filter komt.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
But to be me...!!
-
Ewout
Nou hij zat zo aangesloten en dit is precies hoe het aangegeven staat in de handleiding van het filter, en dus in de configuratie waarbij "zij" er dus 4 pk extra bij gemten zouden hebben

Trouwens de cold air feed is nagenoeg hetzelfde gebleven aan die van het originele (wat trouwens ook nergens op slaat is dat de slang na je luchtfilter de zogenaamde "koude" lucht een paar cm naast je accu vandaan haalt dus nog steeds warme lucht aanzuigt)
Trouwens de cold air feed is nagenoeg hetzelfde gebleven aan die van het originele (wat trouwens ook nergens op slaat is dat de slang na je luchtfilter de zogenaamde "koude" lucht een paar cm naast je accu vandaan haalt dus nog steeds warme lucht aanzuigt)
-
Mista T
- MG-R Core
de originele cold air feet komt achter je koplampen vandaan,
Naar mijn mening krijg het filter op deze manier nog teveel warme lucht, dat is ook gebleken, want met originele filter loopt ie beter. DIt komt omdat deze is afgesloten door een plastic bak erom heen..
Naar mijn mening krijg het filter op deze manier nog teveel warme lucht, dat is ook gebleken, want met originele filter loopt ie beter. DIt komt omdat deze is afgesloten door een plastic bak erom heen..
To catch me, you gotta be fast...
But to be me...!!
But to be me...!!
-
Ewout
Naast je accu achter je koplamp, whatever. Het kan wel kloppen hoor wat je zegt over dat ie nog steeds teveel warme lucht krijgt. Maar mij gaat het er om dat je GVD voor 150 euri zo'n pleuriskit koopt, vervolgens staat er in de handleiding en ook op de doos dat als je hem op "die" manier (wat ik dus gedaan heb) dat luchtfilter aansluit dat je dan wel 4 pk extra krijgt terwijl in de praktijk je motor gewoon als een botte koffiemolen loopt en dat je na de 100 ongeveer 100 sec nodig hebt om naar de 140 te komen.
En dan komen jullie met die verhalen en oplossingen met constructies met buizen en dergelijke wat vervolgens leuk is hoor, jullie moeten me niet verkeerd begrijpen. Maar dat KAN toch niet, je betaald toch geen 150 euro om vervolgens nog zelf te gaan knutselen
.
Dit zijn dingen waar ik echt heel pissig om kan worden, ben echt in staat om bij zo'n GREEN knakker dat filter diep z'n kanaal in te stampen

Denk dat ik maar eens ga corresponderen met die lui
En dan komen jullie met die verhalen en oplossingen met constructies met buizen en dergelijke wat vervolgens leuk is hoor, jullie moeten me niet verkeerd begrijpen. Maar dat KAN toch niet, je betaald toch geen 150 euro om vervolgens nog zelf te gaan knutselen
Dit zijn dingen waar ik echt heel pissig om kan worden, ben echt in staat om bij zo'n GREEN knakker dat filter diep z'n kanaal in te stampen
Denk dat ik maar eens ga corresponderen met die lui
-
416sí señor