Zijn er meer mensen met een mini op dit forum?

111 114 Metro Mini
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Nog steeds aan het wachten op mijn nieuwe stuurnaaf, waar nogal wat problemen mee waren. Maar goed, das nog het minst erge. Ik kwam er gisteren al achter dat mijn vering en/of demper linksachter een beetje naar de klote is. Hij hangt namelijk een stukje lager aan doe kant. Dus zal wel weer leuk gaan worden..... :evil: Maar ja, aan de andere kant heb ik nu wel de kans om die Heavy Duty veerblokken eronder te zetten, samen met een setje HiLO's en Kayaba Gas-a-Just's. Maar kijk eerst wel ff wat nodig is. Geld groeit me ook nog steeds niet op de rug.........
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

ik zou voor spax gaan!!
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Kevski Style

Die Kayaba zijn behoorlijk goed, en zeker gezien de prijs. Deze stellen zichzelf namelijk constand in. Dus als je zachtjes over hobbels gaat dan zijn ze zacht. Maar des te meer kracht erop komt des te harder ze worden. Het stuur zit er nu net in. Vanmiddag de op maat gemaakte naaf even opgehaald. Was echt al bang dat niet zou lukken. Denk aankomend weekend, mijn nieuwe witte achterlichglaasjes en misschien nog wel een HIF 44, maar das nog ff afwachten. En dan moet ik maar ff kijken of ik morgen tijd heb om mijn audio in te gaan bouwen. Komt een H.U. van Caliber in (4x70Watt) met Caliber kabels en een versterker van Caliber (Competiotion III 450 dacht ik) met daarop aangesloten 2 gescheiden driewegsystemen van MIVOC (350 Watt). Zal de buurt blij mee zijn :twisted:
Kevski Style

Zo heb net een belletje gehad van de rollerbank. Hij mag er woensdag morgen op. Ben heel benieuwd. Heb het idee dat er door de afstelling meer uit valt te halen. Maar dat zullen we dus woensdag zien.
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Kevski Style schreef:HIF 44
Ik zou voor een HIF38 gaan, 44 is een beetje groot voor een 1000tje...
Kevski Style

Gaat wel, maar dan moet je hem erg arm stellen, ben namelijk bezig met het maken van een airchamber en een pijp naar die HIF 44. Nu zijn het alleen nog tekeningen, maar gaat volledig rvs worden denk ik. Of heel misschien carbon of polyester. Dit omdat de lucht die mijn Conische K&N filter inademt veel te warm is.

Ik ben trouwens net terug van de rollerbank. Ik heb maar [/url]http://www.speedcentre.nl uitgekozen, aangeizne die behoorlijk w ... kt mensen!
Kevski Style

Even voor de duidelijkheid, het gaat om een achtersubframe
Kevski Style

Zo hij staat nu ff bij iemand in de garage voor een noodreparatie. Worden ff een paar platen opgelast. Hoeft niet mooi te zijn als ik nog maar ff kan rijden. Nu maar hopen op een goed adresje. (Zie Boven)
Mini Power

Dat is niet verkeerd!

Je subframe wel ja... Ik heb eens ooit een subframe van een minitje vervangen die gebroken was links en rechts... Lag bijna met z'n kont op de grond!

Ik ga de onderdelen altijd op m'n werk halen... Autobedrijf Doorn in Leende. Maar die hebben nu nog 2 weken vakantie... Kijk eens op http://www.minisevenclub.nl voor adressen!
Kevski Style

Zo, we hebben er maar een paat van 5 mm dik op gelast aan beide kanten. Nu zit ie voorlopig wel stevig. Materiaal is zelfs 2 x zo dik als het origineel en RVS. Maar goed, is voor nood even, want zo kan ik weer ff rijden om een goed subframe te gaan zoeken. Van het weekend maar eens naar Assen toe denk ik. Moet alleen nog ff kijken wie ik meeneem. Broertje of Christa?
Kevski Style

Was gisteren (vrijdag de 13de) op weg om onderdelen op te halen, ben ik op de terugweg, krijg ik panne. Ik wist gelukkig wat het was, dus heb het zelf ook maar ff verholpen. Door de zware regenval was mijn verdeler nat geworden. En dan kan je rijden wel vergeten. Dat gebeurde daarna nog een keertje dus was leuk. Gelukkig zat er bij die onderdelen ook een spatplaat vor de elctrische onderdelen. Alleen kwam ik toen ik thuis was op een beter idee. Heb besloten er maar een rubberen handschoen omheen te doen. Die sluit netjes waterdicht af en heeft precies 5 vingers voor de 5 4 bougiekabels en de bobinekabel. Dus dat heb ik eens even gedaan vandaan. En mijn stuurkolom verlaagd. Dit was nogal een werk, doordat de bout die erop zat rond was gedraaid door de vorige eigenaar. Dus heb er eerst met een kleine slijpschijf maar een sleuf in gemaakt zodat ik het met een schroevendraaier kon proberen, en na veel gehannis toch los kunnen krijgen. ad ook mijn witte achterlichtjes gehaald, maar dat blijken er dus 2 van de zelfde kant te zijn, dus daar heb ik ook weinig aan. Eind van deze maand komen de goeie.
Mini Power

Kevski Style schreef: En mijn stuurkolom verlaagd. Dit was nogal een werk, doordat de bout die erop zat rond was gedraaid.
Je mag niet vergeten je stuurhuis los te halen bij het monteren van een stuurverlager!!! Doe je dit niet, zal op den duur je stuurhuis snel gaar worden!

Die bout heeft een anti-diefstal kop. ;)
Kevski Style

Hoezo dat dan? heb hem er wel tussen zitten, maar hij is nu nog steeds even hoog, aangezien ik de originele stoelen nog heb. kom anders niet uit met mijn benen.
Kevski Style

Heb trouwens net die HIF 44 opgehaald voor m'n mini. Ga hem in de loop van volgende week ff schoonmaken en kijken wat voor een naald erin zit, als deze er al inzit. Anders maar ff eentje bestellen ofzo. Of ff kijken wat WinSu aangeeft? Heeft er iemand trouwens een gekraakte versie daarvan, heb hem namelijk al te vaak gebruikt en nu kan het dus niet meer. En daarna ga ik aan de gang met mijn op maat gemaakt inlaat van voor bij de gril af. Samen met mijn airbox Met een beter design dan de meeste die op de markt zijn. Maar ja, die maak ik dan ook zelf helemaal op maat. Daarna gaat ie de rollerbank weer op, dus dan zie je hier vanzelf het resultaat nog wel. Denk dat het toch zeker 2 pk of meer moet schelen.
Mini Power

Als je de hoek van je stuurkolom veranderd moet je ook de hoek van je stuurhuis veranderen!
Kevski Style

Weet iemand trouwens, waarvoor die andere gaten er zitten? Naast het grote gat in de carb waardoor hij de lucht aanzuigt? En dan bedoel ik ook niet de schroefgaten! ;) Ik vroeg me namelijk af of dat dat voor de lucht is al hij stationair draait, of dat dat is om de demper op druk te houden ofzo? En zou dat perse gefilterde lucht moeten zijn, of mag dat ongeflinterd zijn wat door die kleine gaatjes komt?
Plaats reactie