Welke Rover 200?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
XC-XW
MG-R Fanatic

Welke Rover 200?

Bericht door XC-XW »

Wie heeft er nog een Rover 213?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rove ... ousPage=lr

Ik zie nu dat dit type op het forum bij de Montego is ondergebracht; Geen drie generaties Rover 200 dus. :?
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

Bij mijn weten niemand hier.
Er heeft zich wel ooit iemand aangemeld met een Montego Turbo, ik dacht uit Bodegraven.
XC-XW
MG-R Fanatic

Bericht door XC-XW »

p@p@zs schreef:Bij mijn weten niemand hier.
Er heeft zich wel ooit iemand aangemeld met een Montego
Het interesseert mij altijd wel waarom mensen enthousiast zijn voor een bepaald merk of model. Vaak zijn daar hele persoonlijke redenen voor.

Voor zover ik weet past de Rover 213/216(1) goed in de modellenrij die ontstond door de samenwerking tussen Austin Rover en Honda van 1980 tot 1994;
Triumph Acclaim, Rover 213(1), Rover 216(2), Rover 416(1) en Rover 825/827, dacht ik allemaal met Honda techniek.
Toen BMW met Rover in zee ging in 1994 verdwenen de Honda motoren.

De Austin Rover periode van de jaren tachtig vind ik zelf erg leuk, maar vooral de (niet Honda) modellen zoals Metro, Maestro, Montego hebben mijn voorkeur. Het was een turbulente periode voor de Britse autoindustrie en daar heb ik mijn herinneringen aan.
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Yes, in 1985 kocht mijn vader de Austin Montego Estate, 1.6LS.
Prachtige, handige en heerlijk rijdende auto waar ik vele reisjes samen met m'n broer(tje) op het achterbankje heb gezeten, achteruitrijdend en door de achterruit kijkend :)
Heb nog vaak een beetje heimwee naar die auto :cry:

hAz
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
XC-XW
MG-R Fanatic

Bericht door XC-XW »

hAz schreef:Yes, in 1985 kocht mijn vader de Austin Montego Estate, 1.6LS.hAz
Mooie herinneringen!
De Montego Estate was een prachtig ontwerp en kreeg bij zijn introductie ook hele positieve reacties van de pers.
Het ontwerp was van Steven Harper en was eigenlijk beter dan de Montego Saloon zelf, die van Roy Axe was. De Estate overleefde de Saloon dan ook ruimschoots. Hetzelfde gebeurde eerder met de Mini Clubman en de Mini Clubman Estate.
De 1.6 S-serie motor was trouwens ook een hele fijne motor. Ik heb hem ook in mijn Maestro Mayfair.
MGF MPi
MG-R Spotter
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Leuk om te lezen dat er meer mensen een zwak hebben voor de Maestro/Montego. Mijn ouders hebben een Maestro en twee Montego's gereden en ik koester er nog warme herinneringen aan. Vooral dat achterbankje was een leuke gimmick inderdaad; MPV avant la lettre. Ik heb het idee dat het zelfs in de jaren 90 al zeldzame auto's waren en dat je de sedan versie helemaal amper zag..

Mijn opa reed in die tijd een Rover 213, maar ondanks dat hij motorisch zo goed als onverwoestbaar was knaagde de roestduivel er na 10 jaar al lekker aan. Niet lang nadat mijn opa overleed is de Rover dan ook op de sloop beland, net als vele, vele andere 200 MK1's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Plaats reactie