Bij de dealer dit te horen krijgen, betreft de ZR

Efje&Ertje

Bericht door Efje&Ertje »

Dennis schreef: uiteraard geeft een benzine wel wat meer sensatie, maar ja...ik ben ook geen rijke stinkerd ;)
Hey Dennis,

goed te horen dat je geen rijke stinkerd bent (anders zou ik me hier ook zeker niet thuis voelen) maaaaaaaaaaaar SNUF SNUF zo'n diesel is toch ook echt niet helemaal fris ;)
Dennis

Bericht door Dennis »

nee, een diesel is zeker niet fris...dus stinkerd wel, maar rijk...mwah 8)
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

En iser meer bekend over je auto? Hebben ze de slangen waar de olie doorheen loopt ook goed nagekeken? Had een collega laatst van me. Die was al een paar keer naar de garage gegaan omdat zijn olieverbruik van zijn *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) omega station zo hoog was. En ze konden het telkens maar niet vinden. Dus hij vertelde het me en zij dat ie bijna een liter per dag kwijt was aan olie. Dus ik even gekeken onder de motorkap en na veel zoeken toch gevonden. Bleek er dus een heel piepklein scheurtje te zitten in een olieslang. Dus een nieuwe slang gekocht en erop gezet met slangeklemmen. Niks maar aan het handje. Verbruikt nu geen druppeltje olie meer. Misschien dat je er wat aan hebt. En er ligt ook geen klein plasje onder je auto als je 's morgens wegrijdt? Of een paar hele kleine druppeltjes? Het kan namelijk zo zijn dat ie alleen begint te lekken als de druk hoog genoeg is. Dus onder het rijden. Dat zou je dan niet eens moeten merken als je hem stationair laat lopen en hem controleerd. ga er anders eens een keertje hard mee rijden voordat ze komen. Misschien dat ze dan wel wat vinden.....?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

nou gelukkig heeft de ZR geen olieslangen, alle olie blijft lekker in het blok daar waar het thuis hoort.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Kevski Style

Ok dan is dat alweer uitgesloten dus? En de kleppendekselpakking? Of misschien de koppakking. Deze hoofd geen zichtbare oliesporen aan het blok te hebben. kan en haarscheurtje zijn, aangezien het toch maar 1 liter op 1000km is. Ik heb het idee dat het namelijk alleen onder het rijden gebeurt dat ie olie verliest en niet als hij stilstaan. Want je mag er best van uitgaan dat de druk in een 1.8 met 160pk best hoog is. CRX en hebben er ook heel veel last van.
Skytiger

Bericht door Skytiger »

De dealer heeft me net gebeld maar stond onder de douche.
Ik bel ze zo ff terug.
Ze hebben voice-mail ingesproken.
Ze willen nu de compressie meten van de motor.

Ik moet ff terug bellen voor een afspraak.
Ik houd jullie op de hoogte.

Cya,

Sky
Kevski Style

Ben wel benieuwd, het kan ook de olieschraapveer wel eens zijn. Maar eigenijk ook niet, als jij tenminste zegt dat ie geen blzuwe rook heeft uit de uitlaat. Dan zo er ook niks uit moeten komen bij die compressietest. Is dit wel het geval dan heb je waarschijnlijk een niet goed afsluitende klep waarlangs er olie lek, maar dan zou j eigenlijk een blauwe rookpluim uit je uitlaat moeten zien. Want een gat in je zuiger lijkt me bijna uitgesloten.
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

het kan best zijn dat ie olie verbrand, maar dan per keer in kleine maten, dat het niet opvalt.... Als dit dan de hele tijd gebeurt, kan het ook hard gaan...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Kevski Style

Ja ok, maar dan kan het dus al geen klep zijn. Tenminste lijkt me niet. dan is het zoals ik al zij waarschijnlijk een kleppendekselpakking (als ie geluk heeft) of zijn koppaking (als ie minder geluk heeft).
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

hopelijk het ergste, aangezien de auto nog in de garantie valt :mrgreen:
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Gisteren dus bij de dealer geweest en daar hebben ze de compressie opgemeten.

Voor de auto staan en dan van links naar rechts (allemaal +-) gemeten in bar:

1e cilinder = 8,5
2e cilinder = 8,0
3e cilinder = 5,8
4e cilinder = nog geen 3

Olie direct erop gespoten en dan op de 2 laatste cilinders gemeten:

3e cilinder = 8,5
4e cilinder = 8,1

Je ziet dus dat de meeste rechtse cilinder bijna dood is.
Aangezien mijn olieverbruik hoger is dan normaal is dat dus verklaarbaar.
Zuigers/Zuigerveren.

Maandag komt de inspecteur langs om 15u.
Maandag ochtend breng ik mijn auto naar de dealer en gaat men de kop er helemaal af halen.

Ze zullen onderdelen bestellen denk ik, maar komt het euvel terug das mijn vraag...

Hoe kan het nou dat een blok nu al voor de helft op is (2 cilinders)?
Aangezien een auto 2,5 ton mee moet gaan.

Hoe denken jullie erover?
Als ze dus zuigers/zuigerveren opnieuw monteren, komt het na verloop van tijd terug of niet?

Wie kan mij betreffende dit adviseren...

GreetingzZz,

Sky
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Ik hoop voor je dat je het vergoed krijgt
wij krijgen af en toe ook dat soort schades en het eerste waar ze na kijken of alles orgineel is
heb je bijv. een ander luchtfilter een andere chip dr in zeggen ze jammer joh niet orgineel meer dus vervalt niet onder de garantie
feddesman

Bericht door feddesman »

luchfilter veranderen en dan geen recht op garantie!!!! dat zijn echt de reinste onzin smoesjes van de dealers.
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

luchfilter veranderen en dan geen recht op garantie!!!! dat zijn echt de reinste onzin smoesjes van de dealers
Ja maar lees dan goed je koop over1 komst als je je wagen koopt staat er allemaal bij
luchtfilter verandering is ie niet meer orgineel laat maar voorkomen zo iets pakken ze koop contreact en garantievoorwaardes lees ze maar als je een nieuwe wagen heb je verliest het gewoon
feddesman

Bericht door feddesman »

is dat ook met een 2e hands auto want zit op mijn koopovereenkomst te kijken en daar staat niks in over luchtfilters en dergelijke .Wel een verwijzing naar bovag voorwaarden maar op de site van hun zie ik niets dergelijks niet staan.
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Ja natuurlijk is dat voor een tweede hands auto hetzelfde...jij zou dan toch ook gebruik maken van dezelfde fabrieksgarantie als dat je een nieuwe auto aanschaft...het wordt natuurlijk wat anders als er geen fabrieksgarantie meer op zit, dan heb je alleen de Bovag-garantie.

Het gaat dus om de garantiebepalingen van MG-R nederland, en niet van de garage die jou de auto heeft verkocht!
Plaats reactie