Stuurbekrachtiging rover 200 vi

214 216 218 220 25
Plaats reactie
ronaldverkuijl

Stuurbekrachtiging rover 200 vi

Bericht door ronaldverkuijl »

Beste liefhebbers,

Ik wil de stuurbekrachtigingspomp van mijn Rover 200 vi uit 98 vervangen. Na een hoop geratel in het vooronder is het inmiddels stil, maar stuur ik heel zwaar! Kent iemand het onderdeel nummer voor de pomp? Ik heb er in Engeland op ebay een hoop gevonden voor rond de 80 Euro inclusief verzenden, maar ze zien er allemaal anders uit.

Groet,

Ronald
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

De verschillen zijn niet groot, zolang je een pomp van een K-series op de kop tikt moet het goed komen, er zit een verschil in de manier van spannen, de een moet je handmatig spannen en de ander spant automatisch.
Hoop overigens dat je niet gereden hebt zonder olie (lekt 'ie of werkt 'ie gewoon niet meer)? Die stuurhuizen vinden dat nooit zo geestig. :?
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
ronaldverkuijl

Beste Rik

Ik heb nog gekeken, maar er zit nog gewoon olie in. Zoals het ernaar uit ziet is er echt iets kapot gegaan in de pomp. Misschien mag dat ook wel eens na een jaar of 13. Kan dat, zonder dat er verder lekkage is geweest?

Groet,

Ronald
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik heb er nog wel 1 liggen voor je.

Weet je overigens zeker dat de pomp stuk is?
Een hoop geratel en dan vervolgens stilte maar zwaar sturen, dat klinkt naar een kapotte spanrol en vervolgens naar een weggeschoten riem.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ronaldverkuijl

Spanrol...

Ik zie nog steeds een perfect draaiende rol en gespannen band!

Wat mag hij kosten?

Groet,

R
Plaats reactie