Toerental blijft hangen
-
NonkelJef
Toerental blijft hangen
Hoi allemaal,
heb een rover 214i nu bijna 20 jaar oud (de auto), met lpg.
Het toerental blijft regelmatig hangen rond de 2000 à 2500 toeren.
De gaspedaal blijft niet hangen, de gasklep komt terug.
Hij doet dit zowel op benzine als lpg.
Soms moet ik hem dwingen terug te vallen in toeren door te vertragen met geschakelde bak. Soms komt hij traag terug naar het gewone toerental. Soms doet hij normaal. Heb de indruk dat het erger is als ie koud heeft.
Als ik de wagen stilleg en herstart is het meestal ook terug goed.
Eén keer kreeg hij het heel erg en kon ik het toerental niet meer omlaag krijgen. Bleek te weinig koelvloeistof in. Bijgevuld en probleem was terug hetzelfde als voorheen. Soms wel soms niet.
Herkent iemand dit? Dan kan ik een beetje gerichter gaan zoeken naar de oorzaak.
Bedankt
Jef
heb een rover 214i nu bijna 20 jaar oud (de auto), met lpg.
Het toerental blijft regelmatig hangen rond de 2000 à 2500 toeren.
De gaspedaal blijft niet hangen, de gasklep komt terug.
Hij doet dit zowel op benzine als lpg.
Soms moet ik hem dwingen terug te vallen in toeren door te vertragen met geschakelde bak. Soms komt hij traag terug naar het gewone toerental. Soms doet hij normaal. Heb de indruk dat het erger is als ie koud heeft.
Als ik de wagen stilleg en herstart is het meestal ook terug goed.
Eén keer kreeg hij het heel erg en kon ik het toerental niet meer omlaag krijgen. Bleek te weinig koelvloeistof in. Bijgevuld en probleem was terug hetzelfde als voorheen. Soms wel soms niet.
Herkent iemand dit? Dan kan ik een beetje gerichter gaan zoeken naar de oorzaak.
Bedankt
Jef
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
NonkelJef
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
WouterRover25
-
NonkelJef
- tomcat.t16
- MG-R Core
Ik denk dat de ECU de data van een of andere sensor niet goed kan lezen en daarom af en toe blijft hangen 
Laatst gewijzigd door tomcat.t16 op ma dec 06, 2010 2:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Kwestie van er moeite voor willen doen. Neem dat maar van een dyslect aan.WouterRover25 schreef:ik snapte jou Peter, ik bedoelde meer dat het eerste stuk knap foutloos is voor een dyslect![]()
Ontopic: Het zou goed een probleem met de MAP sensor kunnen zijn, die zit in je ECU en is verbonden met het inlaatspruitstuk met een vacuumslangetje, controleer of dat slangetje niet verstopt of vuil is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
-
NonkelJef
Zou hij daarmee ook op ralenti kunnen schommelen, dat doet hij namelijk ook. Ik liet m zonet wat warmdraaien en dan merkte ik dat op. Niet snel, maar beetje omhoog en dan terug gewoon.118GTR schreef: Kwestie van er moeite voor willen doen. Neem dat maar van een dyslect aan.
Ontopic: Het zou goed een probleem met de MAP sensor kunnen zijn, die zit in je ECU en is verbonden met het inlaatspruitstuk met een vacuumslangetje, controleer of dat slangetje niet verstopt of vuil is.
Alvast iedereen bedankt voor de tips, ben even aan het wachten op positieve temperaturen om een en ander na te kijken. Het map slangetje evenwel is intact. Enne ik probeer eerst graag even te beredeneren aan de hand van het gedrag van de motor wat de fout zou kunnen zijn. Alles beginnen vervangen op de wilde boef is niet mijn manier van werken als het ff kan. Daarom is de brainstorming hier erg nuttig. Tanx allemaal.
Nenkol Jfe
-
NonkelJef