koppakking

214 216 218 220 25
Ippel

Bericht door Ippel »

Grade schreef:das inderdaad vrij minder, wat was de km stand?
Ergens tussen de 115.000 en 116.000.
arjen schreef:Inderdaad erg vervelend zo'n lekke koppakking.
Het ding in de buurt van de carterpan wat vervangen moet worden is de ladder waarin de kopbouten worden gedraaid. Deze moet vervangen worden door een gemodificeerd (steviger) type wanneer er een stalen koppakking gemonteerd wordt.
Aha, thanks. Is dat ook weer duidelijk.

De monteur vroeg of ik er hard mee reed. Ik houd wel van een beetje doorrijden, maar het is niet zo dat ik als een gek door de bebouwde kom scheur ofzo. Gaat de koppakking stuk van hard optrekken en remmen of van 160 over de snelweg rijden? (of miss wel van beide?)
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Ippel schreef:De monteur vroeg of ik er hard mee reed. Ik houd wel van een beetje doorrijden, maar het is niet zo dat ik als een gek door de bebouwde kom scheur ofzo. Gaat de koppakking stuk van hard optrekken en remmen of van 160 over de snelweg rijden? (of miss wel van beide?)
Volgens mij maakt het niet zoveel uit, als je het doet zoals je het nu beschrijft maar dat kan ik mis hebben. Wat wel verstandig is voor een lange levensduur van je motor is dat je het pas doet als je motor warm is gelopen. Ik denk dat je dan wel moet denken aan een tijd van 15 tot 20 min.
Misschien dat een vorige eigenaar dat niet heeft gedaan bij je auto maar gewoon keihard is gaan racen.
Ippel

Bericht door Ippel »

Yme schreef: Volgens mij maakt het niet zoveel uit, als je het doet zoals je het nu beschrijft maar dat kan ik mis hebben. Wat wel verstandig is voor een lange levensduur van je motor is dat je het pas doet als je motor warm is gelopen. Ik denk dat je dan wel moet denken aan een tijd van 15 tot 20 min.
Misschien dat een vorige eigenaar dat niet heeft gedaan bij je auto maar gewoon keihard is gaan racen.
Over het algemeen trek ik m'n auto niet eens over de 3000 toeren heen. Puur om wat zuiniger te rijden. Ik rijd wel iets harder dan de toegestane snelheid, maar dit lijkt me niet erg schadelijk voor je koppakking toch?

De garage heeft net gebeld en kon mij melden dat de reparatie €900,- gaat kosten. Hierna heb ik met onze monteur hier op de zaak gesproken en hij weet zeker dat wij dit in een paar avonden zelf ook kunnen. Dit gaat me (zelfs als ik onze monteur overdreven veel betaal) waarschijnlijk een stuk minder kosten.

Ik zal niet meteen vragen hoe ik dit allemaal moet gaan doen, maar nadat ik dit forum en andere sites helemaal heb doorzocht naar tips and tricks kom ik er vast nog wel op terug. ;)
Ippel

Bericht door Ippel »

Toch alweer een vraag.

Hoe zit het precies met die ladder waarin de kopbouten worden gedraait? Is het aan te raden deze te vervangen of gaat het ook prima met die er nu inzit? De garage was niet van plan hem te vervangen, omdat het volgens hun bij andere Rovers en MGs ook niet nodig was.

Verder wacht ik even een reactie van 118GTR af voor de andere onderdelen.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Officieel moet je deze ladder wel monteren wanneer je de stalen koppakking monteert. Maar ik heb ook wel eens de originele ladder laten zitten en dit gaf geen problemen. Is ongeveer een uurtje extra werk om de ladder er onder te zetten.
Plaats reactie