Kan mijn rover 200 begrensd zijn ?

214 216 218 220 25
Liieven

Bericht door Liieven »

118GTR schreef:Dat is dus 100% zeker de 16v variant, en dus eigenlijk minimaal 103pk, en dus moet hij behoorlijk harder kunnen dan 160km/h
Wat ook niet echt kan is dat toerental, bij 4200rpm zit je aan zo'n 145km/h niet 160, dat kan binnen de marge van tellerafwijking vallen maar toch.
Blijkbaar moet het stuk dat mijn injectie regelt gemaakt worden, deze is stuk, morgen wordt deze vervangen, misschien dat dit hiermee te maken heeft?:)
We shall see. Ik heb wel degelijk 103 pk ;)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

geen idee.
t klinkt wel redelijk logisch dat t daar mee te maken kan hebben.
Even terugkomend op dat luchtfilter.
het klopt idd dat hij nu warmere lucht van je motor pakt. Warme lucht bevat minder zuurstof als koude lucht en dus krijg je een iets minder goede verbranding.
Ma dit zorg er niet voor dat je auto ineens 30 km zachter loopt dan dat hij zou moeten kunnen.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Liieven

Bericht door Liieven »

JD schreef:geen idee.
t klinkt wel redelijk logisch dat t daar mee te maken kan hebben.
Even terugkomend op dat luchtfilter.
het klopt idd dat hij nu warmere lucht van je motor pakt. Warme lucht bevat minder zuurstof als koude lucht en dus krijg je een iets minder goede verbranding.
Ma dit zorg er niet voor dat je auto ineens 30 km zachter loopt dan dat hij zou moeten kunnen.
Daarom dus ook dat mijn motor sneller warm is dan normaal ? Heel erg vind ik het niet, heb ik sneller verwarming. En hierdoor verbruikt hij iets meer denk ik, maar dit is volgens mij het enige nadeel, want het geluidje dat hij nu maakt is overgeweldig!
Liieven

Bericht door Liieven »

tazz schreef:let toch maar op, want goede koeling is bij onze rovers noodzakelijk.. vroeg of laat hebben ze wel bijna allemaal eens last van de koppakking (join de culasse zoals we zeggen :P )
Been there, done that :p zoals ik uitgelegd heb bij mijn voorstelling, ik had hem een week en join de coulashe was stuk. En ik weet wat het kost, ik weet alleen niet of je het goedkoper kan laten maken :)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

ofdat hij sneller warm is weet ik eigenlijk niet :? ( en als het wel zo is zul je er waarschijnlijk zo goed als niets van merken denk ik )
Alleen t zogenaamde "vermogenverlies" wat je nu krijgt is maar heel minimaal hoor ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Liieven

Bericht door Liieven »

JD schreef:ofdat hij sneller warm is weet ik eigenlijk niet :? ( en als het wel zo is zul je er waarschijnlijk zo goed als niets van merken denk ik )
Alleen t zogenaamde "vermogenverlies" wat je nu krijgt is maar heel minimaal hoor ;)
We zullen morgen weten of het die injectieregelaar is :)
Gebruikersavatar
Yme
MG-R Freak
Berichten: 574
Lid geworden op: zo dec 13, 2009 10:16 pm
Woonplaats:
Locatie: Assen

Bericht door Yme »

goede koeling is voor elke motor noodzakelijk alleen met het huidige weer is de lucht lijkt mij wel koud zat.
En tja het opwarmen bij de motor is voor elke noodzakelijk maar met de K-serie nog voorzichtiger zijn dan normaal vanwege de kwalitatief slechte koppakking (orgineel dan)
Liieven

Bericht door Liieven »

Yme schreef:goede koeling is voor elke motor noodzakelijk alleen met het huidige weer is de lucht lijkt mij wel koud zat.
En tja het opwarmen bij de motor is voor elke noodzakelijk maar met de K-serie nog voorzichtiger zijn dan normaal vanwege de kwalitatief slechte koppakking (orgineel dan)
K-serie ? sorry ben nog een leek hierin :)
Gebruikersavatar
Yme
MG-R Freak
Berichten: 574
Lid geworden op: zo dec 13, 2009 10:16 pm
Woonplaats:
Locatie: Assen

Bericht door Yme »

dat zijn de serie motoren die in de 200's zijn geplaatst. Van de fabriek uit hebben de meeste een slechte koppakking die was van inferieure kwaliteit later heeft rover die vervangen door land-rover pakkingen als ik het goed heb. Daarom is langzaam opwarmen van je motor het beste bij dit type.
Liieven

Bericht door Liieven »

Yme schreef:dat zijn de serie motoren die in de 200's zijn geplaatst. Van de fabriek uit hebben de meeste een slechte koppakking die was van inferieure kwaliteit later heeft rover die vervangen door land-rover pakkingen als ik het goed heb. Daarom is langzaam opwarmen van je motor het beste bij dit type.
Goh ja, ik wil niet nog eens mijn koppakking moeten vervangen, die kostprijs:o ik zal er maar eens over nadenken om terug mijn originele filter te steken .
Gebruikersavatar
Yme
MG-R Freak
Berichten: 574
Lid geworden op: zo dec 13, 2009 10:16 pm
Woonplaats:
Locatie: Assen

Bericht door Yme »

wat je kan doen is.... een soort zuig mond maken bij je voorbumper dat je tijdens het rijden een goede airflow krijgt naar je filter of je filter iets verder van je motor te zetten door de onderbak van je originele filter weg te halen en met een slang het filter dichter bij je bumper te krijgen. Ik ben er persoonlijk nog niet uit wat ik wil doen, of mn filter verder weg plaatsen of een breede platte zuigmond onder mn bumper te monteren voor een goede airflow tijdens het rijden (let wel: tijdens het rijden heb je dan wel airlflow als je stilstaat niet)
type3

Bericht door type3 »

Liieven schreef: Daarom dus ook dat mijn motor sneller warm is dan normaal ? Heel erg vind ik het niet, heb ik sneller verwarming. En hierdoor verbruikt hij iets meer denk ik, maar dit is volgens mij het enige nadeel, want het geluidje dat hij nu maakt is overgeweldig!
Kijken voor een hitteschild en een aanzuigbuis naar onder toe, dan heb je minder last van de warme motorlucht. Mijn auto is afgekeurd daardoor, ik heb een k&n filter steken, en met te wachten aan de keuring stationair laten draaien waardoor ik alleen warme lucht trok van onder de motorkap. Gevolg was dat ik een Co waarde had die een keer of 10 te hoog was. Zelfde week ben ik terug gegaan zonder iets te veranderen en met een koude motor de Co meting gedaan. Toen kwam de waarde uit op 0.3 terwijl het 0.5 mocht zijn.
Liieven

Bericht door Liieven »

tazz schreef:hoe is het nu afgelopen met die injectieregelaar?
ik heb zo'n vermoeden dat ik iets gelijkaardigs voorheb.. ik geraak maar moeilijk meer boven 150/160
vroeger was dat een fluitje van een cent :oops:
Dat is helemaal in orde man :) nu rijdt hij met gemak terug 180 :) maar ik denk dat ik door mijn andere luchtfilter klein beetje verlies heb van snelheid waardoor ik niet naar 190 door kan trekken :)
Plaats reactie