raar probleem, inhouden motor

214 216 218 220 25
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

raar probleem, inhouden motor

Bericht door JD »

Nu ben ik dus ook aan de beurt.
Moest gisteren even een starthulp geven aan een oldsmobile ( v8 )
oldsmobile gestart, en vervolgens liep mijn auto voor een poosje ( 10 min ongeveer ) heel onregelmatig. Later was dit over.

Nu ben ik vandaag naar duitsland geweest.
Heenweg zo ongeveer rond de 150 / 160 gereden.
na zo'n 100 km duitsland ingereden te zijn wil ik wegrijden bij een parkeerplaats.
Van zn 1 na zn 2 en toen na zn 3.
bij de 3e versnelling had ik zo goed als geen vermogen bij 2500 toeren
teruggeschakeld naar zn 2 en heel weinig vermogen. uiteindelijk pakte hij het wel op en kon ik verder rijden.
Later was het over maar ik had het idee dat ik minder vermogen had dan normaal.
dit probleem bij aankomst nog een keer gehad op de parkeerplaats.
Op de terugweg nergens last van gehad.

Had het idee dat bij beide keren het toerental een beetje onregelmatig was.

Zouden deze problemen met elkaar te maken kunnen hebben?
en wat zou de oorzaak zijn?
Laatst gewijzigd door JD op vr jan 08, 2010 7:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

mischien vocht in je of vuil in je filter?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

luchtfilter?
brandstoffilter heb ik voor 2 weken geleden nog vervangen
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Als je filter vuil is(vuil in blijft hange) of vochtig(plas met water, sneeuw)
kan hij ook in houde.

wat ook nog een optie is, is je uitlaat. als die verstopt zit houd hij ook in
Verstopte cat bijv
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
Zeppie
MG-R Freak
Berichten: 553
Lid geworden op: do dec 14, 2006 2:32 am
Woonplaats:
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

Klinkt meer als vocht in je verdelenkap,enof vocht in de bombine.Laats bij een maatje de 1 van de 2 bombine's vervangen(Renault megane),hij had het zelfde probleem.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

zal morgen t originele luchtfilter dr eens opzetten.
Ma denk niet dat t daar t probleem zit.
De uitlaat is nog niet zo'n hele gekke optie.
had vanavond t idee dattie een iets roffeldender geluid maakte :?
alleen hoe kun je daar achter komen?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

paar tikke tege de cat geven, dan hoor je vanzelf of er wat los licht.
los liggende schotte kunne voor inhoudende moter zorgen.

maar van zeppie klinkt ook niet vreemt. heb ik zelf namelijk ook wel eens gehad.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

t rare is dus dat het probleem nu over is :?
mn luchtfilter is nog schoon net als mn gasklep
volgende week de auto op de brug zetten om de kat eens te bekijken :?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8460
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Probleem is ook niet continu aanwezig als het aan je cat ligt.
Heb het bij mijn 200Vi ook gehad dat de vulling van de cat de pijp verstopte, zelfs zo erg dat de motor er helemaal mee nokte, toen ff af laten koelen en daarna weer doorgereden en zonder problemen een week mee rond gereden.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

ga vanmiddag de cat maar eens goed bekijken.
vannacht weer hetzelfde gekloot met wegrijden :(
En heeft ongeveer een km geduurd en toen was't over. ( kon niet boven de 30 km komen )
toenet weer weggereden en niks aan de hand :?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

kan dus ook best een vocht probleempje zijn.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

jah, t zou kunnen ma hoe doet het met name bij het wegrijden.
Gisteravond heeft hij ongeveer een uur stilgestaan .
morgen gaan we hem ff uitlezen.
Hoe zou ik dr eventueel achter kunnen komen dat er vocht inzit?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

nou, vandaag verder aan het zoeken geweest.
Is waarschijnlijk een kapotte / niet fijn werkende bobine.
heb hem er eens afgehaald en dr zat behoorlijk wat troep ( corrosie ) aan de bovenkant van het veertje.
ook sluit hij niet lekker aan op de bougies .
t spijtige is alleen dat t opsturen van zo'n ding bijna 2 weken duurt vanuit uk :(
magoed, nu ma ff hopen dat t tot die tijd wat beter gaat.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

engeland nogwel, volgens mij zijn deze nog prima in nederland en anders wel in duitsland te bestellen.
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

de boel gewoon ff opschuuren en vocht dicht trug zette
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

vanmiddag laten uitlezen.
in eerste instantie 15 foutmeldingen.
bij het starten van de motor nog ma 4
waarvan 2 van de airco die ik niet eens heb :mrgreen:
andere 2 waren de lambasonde en de nokkenassensor.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie