Accu/motor probleem
-
Traxmore2009
Accu/motor probleem
Probleem schets:
Met de 214 naar huis gereden accu-lampje blijft branden.
Denk die laadt onderweg wel weer op, maar dus niet.
Accu uitgebouwd en met druppellader herladen.
Terug in de auto wil deze niet starten, als ik het gas loslaat valt
de motor uit. Accu-lampje brandt nog steeds.
Mogelijk dynamo defect?
Waarom valt hij uit?
Alvast bedankt
mvgr.
G. Bouwens
Met de 214 naar huis gereden accu-lampje blijft branden.
Denk die laadt onderweg wel weer op, maar dus niet.
Accu uitgebouwd en met druppellader herladen.
Terug in de auto wil deze niet starten, als ik het gas loslaat valt
de motor uit. Accu-lampje brandt nog steeds.
Mogelijk dynamo defect?
Waarom valt hij uit?
Alvast bedankt
mvgr.
G. Bouwens
Re: Accu/motor probleem
Traxmore2009 schreef:Probleem schets:
Mogelijk dynamo defect?
Waarom valt hij uit?
dynamo , en dan zeer waarschijnlijk de koolborstels
Dynamo naar z'n grootje... Of aansturing geknapt (dun draadje waarbij je denkt: WTF doet dat op m'n dynamo?!).
Dat laatste heb ik ook al eens gehad (thank god dat ik handiger ben dan de gemiddelde ANWB-kneus; no offence by the way, ik ben nog steeds lid).
Maar eh, 'k kon je auto niet vinden bij 't "even voorstellen" topic!
Accu lampje brand altijd totdat de auto loopt
, en hoezo valt de motor uit als je het gas loslaat als deze niet start.
Of ben ik nou aan't mierenneuken, maar anders is het namelijk een geheel ander probleem. Auto zou met een volle accu namelijk gewoon moeten starten en rijden tot deze accu weer leeg is.
Dat laatste heb ik ook al eens gehad (thank god dat ik handiger ben dan de gemiddelde ANWB-kneus; no offence by the way, ik ben nog steeds lid).
Maar eh, 'k kon je auto niet vinden bij 't "even voorstellen" topic!
Enneh, is het raar als dit stukje mij écht niet duidelijk is?Traxmore2009 schreef:Terug in de auto wil deze niet starten, als ik het gas loslaat valt de motor uit. Accu-lampje brandt nog steeds.
Accu lampje brand altijd totdat de auto loopt
Of ben ik nou aan't mierenneuken, maar anders is het namelijk een geheel ander probleem. Auto zou met een volle accu namelijk gewoon moeten starten en rijden tot deze accu weer leeg is.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
Traxmore2009
Hallo Riksel
Bedankt voor je reactie,
Klopt deze keer niet effe voorgesteld, wel veel eerder gedaan maar het account is weg. Dus net een nieuw account aangemaakt.
Mijn probleem
Je schreef in je reactie:
"Enneh, is het raar als dit stukje mij écht niet duidelijk is?
Accu lampje brand altijd totdat de auto loopt Mr. Green, en hoezo valt de motor uit als je het gas loslaat als deze niet start.
Of ben ik nou aan't mierenneuken, maar anders is het namelijk een geheel ander probleem. Auto zou met een volle accu namelijk gewoon moeten starten en rijden tot deze accu weer leeg is."
Lampje blijft dus ook branden als de motor loopt
De auto start dus niet met een volle accu, want die is vol na met de druppellader te zijn geladen.
Wil ik de motor starten met deze volle accu moet ik gas geven,laat ik het gas los dan valt de motor uit. Ondertussen blijft het acculampje branden.
Ik kan dus niet de motor starten. Nog iets vreemds.
Gisteren voordat ik de accu aan de lader hing. Heb ik de auto stationair laten lopen. Na een paar minuten is hij uitgevallen.
Mvr.
Guido Bouwens
Bedankt voor je reactie,
Klopt deze keer niet effe voorgesteld, wel veel eerder gedaan maar het account is weg. Dus net een nieuw account aangemaakt.
Mijn probleem
Je schreef in je reactie:
"Enneh, is het raar als dit stukje mij écht niet duidelijk is?
Accu lampje brand altijd totdat de auto loopt Mr. Green, en hoezo valt de motor uit als je het gas loslaat als deze niet start.
Of ben ik nou aan't mierenneuken, maar anders is het namelijk een geheel ander probleem. Auto zou met een volle accu namelijk gewoon moeten starten en rijden tot deze accu weer leeg is."
Lampje blijft dus ook branden als de motor loopt
De auto start dus niet met een volle accu, want die is vol na met de druppellader te zijn geladen.
Wil ik de motor starten met deze volle accu moet ik gas geven,laat ik het gas los dan valt de motor uit. Ondertussen blijft het acculampje branden.
Ik kan dus niet de motor starten. Nog iets vreemds.
Gisteren voordat ik de accu aan de lader hing. Heb ik de auto stationair laten lopen. Na een paar minuten is hij uitgevallen.
Mvr.
Guido Bouwens
Dat lampje is sowieso van de dynamo. Dus, daar zit iets niet goed. Misschien is je accu niet helemaal in orde, zou alleen niet verklaren waarom 'ie zonder gas wel loopt (behalve temperatuur buiten en weersomstandigheden; hoeveelheid zuurstof in de lucht etc.)Traxmore2009 schreef:Lampje blijft dus ook branden als de motor loopt
De auto start dus niet met een volle accu, want die is vol na met de druppellader te zijn geladen.
Wil ik de motor starten met deze volle accu moet ik gas geven,laat ik het gas los dan valt de motor uit. Ondertussen blijft het acculampje branden.
Ik kan dus niet de motor starten. Nog iets vreemds. Gisteren voordat ik de accu aan de lader hing. Heb ik de auto stationair laten lopen. Na een paar minuten is hij uitgevallen.
Anyway, beginnen bij de dynamo lijkt me!
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
Traxmore2009
-
Traxmore2009
Hallo Riksel
Bedankt voor je reactie,
Klopt deze keer niet effe voorgesteld, wel veel eerder gedaan maar het account is weg. Dus net een nieuw account aangemaakt.
Mijn probleem
Je schreef in je reactie:
"Enneh, is het raar als dit stukje mij écht niet duidelijk is?
Accu lampje brand altijd totdat de auto loopt Mr. Green, en hoezo valt de motor uit als je het gas loslaat als deze niet start.
Of ben ik nou aan't mierenneuken, maar anders is het namelijk een geheel ander probleem. Auto zou met een volle accu namelijk gewoon moeten starten en rijden tot deze accu weer leeg is."
Lampje blijft dus ook branden als de motor loopt
De auto start dus niet met een volle accu, want die is vol na met de druppellader te zijn geladen.
Wil ik de motor starten met deze volle accu moet ik gas geven,laat ik het gas los dan valt de motor uit. Ondertussen blijft het acculampje branden.
Ik kan dus niet de motor starten. Nog iets vreemds.
Gisteren voordat ik de accu aan de lader hing. Heb ik de auto stationair laten lopen. Na een paar minuten is hij uitgevallen.
Mvr.
Guido Bouwens
Bedankt voor je reactie,
Klopt deze keer niet effe voorgesteld, wel veel eerder gedaan maar het account is weg. Dus net een nieuw account aangemaakt.
Mijn probleem
Je schreef in je reactie:
"Enneh, is het raar als dit stukje mij écht niet duidelijk is?
Accu lampje brand altijd totdat de auto loopt Mr. Green, en hoezo valt de motor uit als je het gas loslaat als deze niet start.
Of ben ik nou aan't mierenneuken, maar anders is het namelijk een geheel ander probleem. Auto zou met een volle accu namelijk gewoon moeten starten en rijden tot deze accu weer leeg is."
Lampje blijft dus ook branden als de motor loopt
De auto start dus niet met een volle accu, want die is vol na met de druppellader te zijn geladen.
Wil ik de motor starten met deze volle accu moet ik gas geven,laat ik het gas los dan valt de motor uit. Ondertussen blijft het acculampje branden.
Ik kan dus niet de motor starten. Nog iets vreemds.
Gisteren voordat ik de accu aan de lader hing. Heb ik de auto stationair laten lopen. Na een paar minuten is hij uitgevallen.
Mvr.
Guido Bouwens
-
frank de jonge
-
guido01
ook al met een andere accu geprobeerd ? heb ook een keer lopen kloten met een accu die na een stukje rijden steeds bijgeladen moest worden maar die was gewoon kapot, nieuwe accu en alles deed het weer perfect!
Wellicht dat het uitvallen hiermee ook verholpen is, maar met dit vochtige weer kan het natuurlijk ook een vocht probleem zijn, heb ik zelf ook last
Wellicht dat het uitvallen hiermee ook verholpen is, maar met dit vochtige weer kan het natuurlijk ook een vocht probleem zijn, heb ik zelf ook last
-
Traxmore2009
Bedankt voor jullie reacties
Denk inderdaad dat de dynamo stuk is, dat zou het niet laden van de accu kunnen verklaren. Wat ik wel erg vreemd blijf vinden is dat ik niet kan starten. De accu is 100% dat weet ik zeker. Als ik probeer te starten lukt dit niet zonder gas te geven en laat ik het gas los dan valt de motor uit.
Gaat dit elektrisch probleem dan richting de ontsteking of injectie?
Denk inderdaad dat de dynamo stuk is, dat zou het niet laden van de accu kunnen verklaren. Wat ik wel erg vreemd blijf vinden is dat ik niet kan starten. De accu is 100% dat weet ik zeker. Als ik probeer te starten lukt dit niet zonder gas te geven en laat ik het gas los dan valt de motor uit.
Gaat dit elektrisch probleem dan richting de ontsteking of injectie?
-
frank de jonge
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Men pakt een multimeter, meet de spanning op de accu met draaiende motor. Je hoort dan tussen de ~13 en de ~14 volt te meten. Als je dan het gas wat opvoert kan dit nog een paar tienden volt oplopen. Zet je de motor uit dan zakt de spanning in tot ~10,5 - 12V afhankelijk van de staat van de accu.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- Grade
- MG-R Addict
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
- Woonplaats:
- Locatie: Heerenveen
hij kan volgens mij de auto al niet eens starten dus dan is de spanning van de dynamo moeilijk te meten. Wel gewoon eerst even de spanning van de accu meten dan kun je deze uitsluiten.......
Of is het toch de stekker van de/of de startmotor? ( just thinking outside the box)
denk zelf dat je de accu gewoon niet goed hebt opgeladen...
Of is het toch de stekker van de/of de startmotor? ( just thinking outside the box)
denk zelf dat je de accu gewoon niet goed hebt opgeladen...
''it's a rover, the engine won't turn over''
Rich hall
Rich hall
Alles duidt in eerste instantie wel op een gare dynamo. Lampje brandt, auto reed nog wel (totdat de accu leeg was). Enige wat ik vreemd vind is dat de auto met een opgeladen accu niet wil starten.Grade schreef:hij kan volgens mij de auto al niet eens starten dus dan is de spanning van de dynamo moeilijk te meten. Wel gewoon eerst even de spanning van de accu meten dan kun je deze uitsluiten.......
Of is het toch de stekker van de/of de startmotor? ( just thinking outside the box)
Vraagje: hoe doet je autoradio het? En hoe deed 'ie het tijdens het rijden etcetera? Die dingen zijn redelijk gevoelig voor schommelingen van de spanning en vaak beginnen ze uit te vallen of half te werken als de dynamo niet goed is.
Je zou nog eens de aansturing kunnen bekijken of die nog wel vast zit.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
Traxmore2009
Vandaag dynamo vervangen........geen oplossing zelfde probleem
Accu heeft 12 volt start ik en hij ik hem door met het gas te spelen aan de praat gaat de spanning op de accu naar 14 volt.
Dynamo lijkt me zeker nu in orde.
Wel blijft het acculampje nog steeds branden ook als hij loopt door met het gas te spelen.
Laat ik het gas los dan dan valt de motor uit,
Alvast bedankt voor het aandragen van oorzaken
Mvgr,
Guido Bouwens
Accu heeft 12 volt start ik en hij ik hem door met het gas te spelen aan de praat gaat de spanning op de accu naar 14 volt.
Dynamo lijkt me zeker nu in orde.
Wel blijft het acculampje nog steeds branden ook als hij loopt door met het gas te spelen.
Laat ik het gas los dan dan valt de motor uit,
Alvast bedankt voor het aandragen van oorzaken
Mvgr,
Guido Bouwens


